MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 12:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt wrz 16, 2003 10:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Idzik pisze:

To będzie ten sam !!! Królowej Jadwigi, bodajże 7 (po lewej stronie jadąć od Elektrowni) ]


Będę jutro ok. 14 w Puszkowie, więc podjadę zobaczyć, może jeszcze będziesz?

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 16, 2003 5:26 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Chętnie się spotkam, aczkolwiek mam nadzieję, że do 14:00 to OPn już skończy, bo muszę być w pracy o 14:45 :-? W razie czego mój nr. 601 922 813

PS Wracając od tego tłumikarza widziałem, gościa który przebił wszystkich którzy p0odwieszają na lusterku jakieś płytki CD, czy pluszowe kostki - gość podiwesił sobie mała wiklinową klatkę, ze sztucznymi, kolorowymi ptaszkami...) [zlosnik] [oczko] :o

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 17, 2003 3:28 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
No i mam nowy wydech !!! Teraz jestem mądry i zauważyłem kilka faktów, które potwierdzają, że stary był już kompletnym złomem (poza tym, że go widziałem [oczko] ) Otóż autko chodzi cichuteńko, mojego słynnego klekotania już tak nie słychać jak również we wnętrzu kabiny znów jest cichutko (nie ma żadnego hałasu nawet przy ostrym ruszaniu i dodawaniu gazu [cool] )... W sumie cały hurgot zwalałem na ten mój silniczek, ale wygląda na to , że nie jest z nim tak źle !!! Druga sprawa, to dynamika, która znacznie się poprawiła. Strzała jest dużo żwawsza i chętna do dynamicznej jazdy [cool]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 17, 2003 5:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
No to fachowca na "białą listę" którą proponował Bukol, a która jest już na stronie Mc.Kuza. Ja też potwierdzam dobrą jakość jego usług.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 17, 2003 5:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Wg db.depot: http://www.dbdepot.de/index1_800.html
oryginalny wydech kompletny do 230 to koszt rzędu 240 Euro dla 230 i około i 290 Euro dla 230E. Nie jest to dużo więcej niż proponują nasi fachowcy, niestety po dowiezieniu i licznych marżach ... kosmos.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2003 8:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 01, 2003 10:26 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
Czuje że ja też muszę się dowiedzieć po ile jest wydech , mam znajomą firme która robi wydech i są całkiem do rzeczy , jak będę miał cennik to napisze na forum.

_________________
"Benzyna we krwi olej w głowie"


Na górę
Post: ndz wrz 21, 2003 4:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Stomek pisze:
Mitu pisze:
a eksploatuje auta dość często - przez ten czas przejechał około 150 000 km.


A kolega warsztatowiec jeżdzi na Walkerze już cztery latka, tylko po zimie demontuje, czyści i maluje specjalną farbą odporną na wysokie temperatury.
Zakładając cały układ w moim pomalowałem tą farbą wszystkie połączenia spawane, bo nie były niczym zabezpieczone. Myśle, że to też w jakimś stopniu przedłuży żywotność.

Nie zapominajmy jednak, że tłumik koroduje od środka. Przy uruchamianiu auta na zimnym motorze widać jak tłumik "pluje" wodą, a w środku tłumik zawsze jest zabezpieczony gorzej niż od zewnątrz. Dlatego grzałka do motoru jest genialnym wynalazkiem i każdy kto trzyma auto w garażu lub ma możliwoaść podłączenia owej grzałki do sieci, powinien ją stosować. To się tyczy zarówno silników Diesla jak i benzynowych, a nawet benzynowych bardziej. Stosowanie grzałki spowoduje, że silnik nie będzie pracował na ssaniu, a to z cała pewnościa wydłuży jego żywotność! Pozdrawiam.
P.S. W oryginale dla MB wydechy robi jeszcze firma "Roth".

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 25, 2003 5:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Byłem dzisiaj w sklepie na Odolańskiej (W-wa) i tuż przede mną podjeżdża pod sklep 123 300D automat, srebrna, a za kierownicą miła młoda pani, wchodzi do sklepu i kupuje kompletny wydech do swojej MB: 2 tłumiki, rurę od kolektora, mocowania, wieszaki. Za wszystko płaci ... 250,-. Nasuwają mi się zatem 2 wnioski:
1) miło, że samochodzik jest w dobrych rękach i serwisowany na "nówkach"
2) co to, do jasnej cholery, jest za wydech za 250,-??? przyznaję, że zapomniełem się zapytać co to za firma :oops: ale zapytałem "ile wydech do SEC'a?" i tu sprzedawca się poddał. Ale będę tam jutro po końcówki to się zapytam o ten wydech.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 25, 2003 6:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Bukol pisze:
2) co to, do jasnej cholery, jest za wydech za 250,-??? przyznaję, że zapomniełem się zapytać co to za firma

Możliwe że polski , tylko chyba nie aluminiowy, bo faktycznie coś tani, [zlosnikz] a może płaciła w euro? [zlosnikz]

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2003 10:31 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Stawros pisze:
[zlosnikz] a może płaciła w euro? [zlosnikz]


Ewidentnie były to PeeLeNy ;) [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Ostatnio zmieniony sob wrz 27, 2003 1:29 pm przez Bukol, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 27, 2003 1:24 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
co to, do jasnej cholery, jest za wydech za 250,-???


Firma z Ostrowa, niejaki Piasecki. Material tylko stal, aluminiowany jest 2 x drozszy. Wytrzymalosc jednego i drugiego taka sama, max 2-3 zimy. Tlumiki stalowe nie maja wogole gwarancji, aluminizowane 3 miesiace. Troche trzeba pomoc mu palinikiem, bo do w123 nie najlepiej pasuje [zlosnik] Zaleta jego jest tylko cena [zlosnik] Do benzyniakow nie ma juz takich tanich rozwiazan. Zawsze pozostaje tlumik rzemieslniczy, taki jak robil Idzik. Piaseczki tez rzemiesnik, ale z racji na niskie ceny, jakosc tez podla. Tlumiki dorabiane robione sa z grubszych blach i dlatego wytrzymuja okolo 4 lat. Niektorzy daja gwarancje na nie 2 lata :) Jesli chodzi o jakosc tlumikow to podobno Piaseczki tak jak jego cena dno, Asmet (2 lata gwarancji) - 2 lata, a wiec jest nadzieja na nowy, Bosal i Walker tez nie wiele wiecej. Wiec albo manufakturka, albo porzadny zachodni - producenta na 1 montaz (choc tu jakosc podobno ustepuje duzo tym co sa robione i sprzedawane jako orginal) lub orginal - te 2 ostanie opcje juz sporo kosztuja przy benzynie. Mozna jeszcze poszukac na www.ebay.de, bo nie raz cos ciekawego moze sie trafic w dobrej cenie.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 19, 2004 7:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Nie chciałem zakładac nowego wątku o wydechu - dlatego dopisze się do tego [oczko]

Mój wydech się poprostu powoli sypie, a wczoraj jakiś debl zakosił mi gumy wieszaka tylnego tłumika - nie zauważyłem , wsiadam , jade po gruntowej drodze, i jakoś mnie natchnęło żeby otworzyć szybke i posluchać jak pracuje sobei silniczek - po ok 20m podwiesiłem tłumik na opaskach do zaciskania węży do chlodnicy.

Ok 1miesiąc temu pisałem meila do wszystkich polskiech firm produkujących sportowe wydechy, z pytaniem czy wykonają mi wydech do MB W123 230E dostrojony do tego silnika, nei żadne tam uniwersalne hiper tjunibgowe, neisamowity pierd czy cos w tym stylu, tylko naturalny odgłos silnika, może być nawet bez końcówek ozdobnych - chodzi mi tylo o wydech - bez kolektora... i co .... i cisza , odpisał tylko Ulter że niestety nei są w stanei wykonać takiego wydechu - a zaznaczałem że koszty nie są tu bardzo istotne (moge zaoszczędzić ok 100zł na jakiejs tam świecącej końcówce )

Nie to nie, buraki łaski nei robią [zlosnik]


Więc sam sobie zrobie wydeszek do mojej MB - z Waszą pomocą ;)

Jak wiadomo kolektor w MB 230E jest taki że 2 gary są razem i 2 kolejne też są razem , czyli 2 podwójne kolektory , i lączy się dopiero gdzieś pod foltelami - wiadmo nie mieszające sie spaliny = leprzy moment obrotowy + same zalety. Chciałbym dalej iśc ta droga i nie łączyć rozdzielnonych już 2 rur z kolektora do 1 tłumika , tylko poprowadzić je niezależnie do samego końca - stosując podwojny 1 tłumik - brak miejsca pod samochodem na 2 oddzielne. Nastepnie te 2 rury , dalej ich oczywiście nei łącząc, poprowadze na 2 strony, jedna tak jak jest , a drugą za (wnęką na zapas a mostem ) na strone pasażera, i dalej tłumik końcowy, czyli będe miał 2 tłumiki końcowe - ale nie tekie ryczące tylko do samochodu o pojemości ok 1,2L ( przelotowka do seja, cieniasa) , żeby oba tłumiki miały przepustowowośc spalin taka jak 2300cm (1200+1200=2400 [zlosnik] )

Obrazek

Pierwszy tłumik powinien być 2przelotowy (taki jak jest w 280E - widać fotki w watku o wsadzaniu silnika 5L do 123coupe) , następnie będe prowadzil do kolejnego tłumika - również dwuoprzelotowego ( czy są takie [szalone] ) , i teraz albo są tłumiki końcowe 2 przelotowe (dwa wloty i 2 końcówki wydechu wychodzące z tlumika), albo rozdziele na dwie strony i dam 2 tłumiki juz normalne do samochodu o mniejszej pojemości.

Co Wy o tym sądzicie??
może jakieś uwagi - pewnie będzie " wsadz seryjny" , ale jakoś jak mam wydac tyle kasy na normalny do doplace jeszcze troche i będe miał o niełączących się spalinach sparowanych cylindrów - chyba 1-2 i 3-4 ale teraz tego dokładnie nei wiem, jakoś tak to jest i poprzez kolanka elestyczne spaliny wchodzą pod samochod do 1 tłumika)

strumiennic nie mam zamiaru wsadzać i jakiś hiper tjnuningowych końcowych tłumikow które tylko wprowadzaja nei potrzebny rezonans akustyczny w wydechu - ale tego pewnie mi nie zaproponujecie , ale tak tylko delikatnie wyprzedzam [zlosnik] ewentualne fakty...

A co do nie łączenie sparownych komór spalania (cylindrów) jest to bardzo powszechnei stosowane np. w rally-crossie (do poloneza robią tez dwururke do samego końca - aby spaliny sie nie lączyły ze sobą i nie wprowadzałyy zamieszania w swobodnym wypływie spalin, które mają prędkośc dzwięku, wiem że wchodzą tu jeszcze zjawiska falowe i pełniejsze napelnianie powietrzem "garów" - dlatego chciałem żeby obliczyli to zawodowcy , niestety zawiodłem sie na nich... ale tak daleko 1tłumik (dobrze że kata nei ma [zlosnik] ) od zaworów wydechowych nie wprowadzi tu dużych zakłuceń, a i tak będzie oryginalny tyle że od 280 - 6 garow, po 3gary na jedna konmore podwójnego tlumika)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 20, 2004 12:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 05, 2003 12:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Szczecin
Marcin S pisze:
Ok 1miesiąc temu pisałem meila do wszystkich polskiech firm produkujących sportowe wydechy, z pytaniem czy wykonają mi wydech do MB W123 230E dostrojony do tego silnika, nei żadne tam uniwersalne hiper tjunibgowe, neisamowity pierd czy cos w tym stylu, tylko naturalny odgłos silnika, może być nawet bez końcówek ozdobnych - chodzi mi tylo o wydech - bez kolektora... i co .... i cisza


Może pan chojnacki cos temu zaradzi. Aż jestem sam ciekawy ile to bu u niego kosztowało. Podaje linka do strony:
http://www.chojnacki.tuning.pl

_________________
Pozdrawiam!
Gładki - Szczecin.
MB W123 2.8 E 79r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2008 9:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Idzik pisze:
No i mam nowy wydech !!!

Nie wiem czy wątek dotyczył obecnego auta, ale czy możesz coś powiedziec o żywotności owego wydechu?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl