MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 06, 2008 1:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 3:39 pm
Posty: 17
Lokalizacja: kolega
Witam.

Zakupiłem autko i po pierwszym miesiąću natknąłem się na następujący problem : Co około 10 dni po przejechaniu około 500-700 kilometrów szósta ostatnia świeca zalana jest olejem przez co auto pali na 5 cylindrow. :(. Dodam z auta nie wydobywa się żaden dym, silnik pali ładnie i równo. Wymieniłem świecę i próbowałem zamienić przewody, ale i to nie przynosi skutku. Przeczyszczę świecę i jest ok. I problem powtarza się w kółko. Auto posiada instalacje gazową która wydaje się chodzić bardzo dobrze pali około 20litrów (automat,miasto). Spotkał ktoś się może z takim problemem ? Czy jest to może jakaś typowa przypadłość ? Jakies przybliżone koszta naprawy ? Dobry Wrocławski Warsztat ?. Dodam ze jest to silnik z 89roku 300ccm 12V z instalacja gazowa. Za wszelkie sugestie bardzo dziekuje. Pozdrawiam Marcin.

_________________
Marcin.
Mercedes 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 2:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Sprawdź kompresję na wszystkich cylindrach. Może padł lub jest odwrotnie założony pierścień zgarniający. Mogą też być do wymiany uszczelniacze zaworowe.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 2:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kompresja nie musi dać odpowiedzi, jeśli rowek/rowki w tłoku jest zbyt duży i nastepuje pompowanie oleju przez pierścienie

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 06, 2008 4:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Janfocus pisze:
kompresja nie musi dać odpowiedzi

No nie musi ,ale jest to jedna z podstawowych i prostszych czynności diagnostycznych, mogąca dać jakiś pogląd na zaistniały problem.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 08, 2008 2:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
witek-sec pisze:
Mogą też być do wymiany uszczelniacze zaworowe.

Ojciec miał podobnie w benzynowo-gazowym (ale nie wiem czy gaz ma coś z tym wspólnego) VW Golfie II na jednym z cylindrów. Z tym, że jego poddymiał olejowo i czasami chodził nierówno. Zaczęliśmy rozbierać silnik i okazało sie, że spróchniały (jak ja lubię to słowo :) ) uszczelniacze zaworowe. Praktycznie rozpadały sie przy wyjmowaniu. Dziwne tylko, ze zjawisko występowało głównie na jednym cylindrze. Pozostałe też miały nagar ze spalania oleju, ale tłusto było tylko w jednym. Reszty silnika, żeby nie brnąć w koszty nie ruszaliśmy, bo ciśnienie na cylindrach i tak było dobre. Po regeneracji głowicy wszystko wróciło do normy i autko przelatało szczęśliwie już 40tkm od tamtej pory...
Mam nadzieję, że u Ciebie też przyczyną jest jakiś detal. Jak go znajdziesz nie zapomnij nas poinformować ;)
AXSDV pisze:
pali około 20litrów (automat,miasto).

To normalne zużycie dla tych silników? Przepraszam za banalne pytanie, ale nie miałem z nimi nic wspólnego, a na horyzoncie ukazuje mi sie takie CE do ewentualnego zakupu w przetargu upadłościowym pewnej firmy [zlosnik]

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 08, 2008 8:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
NIEBIESKI pisze:
o normalne zużycie dla tych silników?

Nie do końca ... zależy wszystko od jazdy. Mi np średnio wychodzi ok 13l/100km w 3000cc 24V - w mieście ok 16-17 w trasie ok 10,5.

A to co zalewa świecę to napewno olej? Bo bywa też tak, że jak walnie głowica to płyn chłodniczy się przedostaje (w toyocie tak miałem ...).
A jeśli na pewno olej to tak jak koledzy wyżej napisali.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 08, 2008 9:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
We Wrocławiu jest Bardzo dobry warsztat który zajmóje sie tylko i wyłacznie mercedesami... Dam Ci adres na PW

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 25, 2008 7:01 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 3:39 pm
Posty: 17
Lokalizacja: kolega
proszę o ten kontakt do dobrego warsztatu.

_________________
Marcin.

Mercedes 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 2:07 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 3:39 pm
Posty: 17
Lokalizacja: kolega
Hej po czasie :). Usterka zrobiona :) okazał się uszkodzony uszczelniacz zaworowy. Koszt naprawy 130zł + uszczelniacz. Pozdrawiam.

_________________
Marcin.

Mercedes 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 8:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
NIEBIESKI pisze:
AXSDV pisze:
pali około 20litrów (automat,miasto).
To normalne zużycie dla tych silników? (...)
BrunoGiamatti pisze:
NIEBIESKI pisze:
o normalne zużycie dla tych silników?
Nie do końca ... zależy wszystko od jazdy. Mi np średnio wychodzi ok 13l/100km w 3000cc 24V - w mieście ok 16-17 w trasie ok 10,5.
Niech mnie ktos poprawi jezeli zle zrozumialem ale tutaj raczej chodzi o zuzycie gazu i wtedy takie wartosci sa jak najbardziej na miejscu.
AXSDV pisze:
Hej po czasie :). Usterka zrobiona :) okazał się uszkodzony uszczelniacz zaworowy. Koszt naprawy 130zł + uszczelniacz. Pozdrawiam.
To juz chyba wymieniles wszystkie "na zapas"?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl