witek-sec pisze:
Mogą też być do wymiany uszczelniacze zaworowe.
Ojciec miał podobnie w benzynowo-gazowym (ale nie wiem czy gaz ma coś z tym wspólnego) VW Golfie II na jednym z cylindrów. Z tym, że jego poddymiał olejowo i czasami chodził nierówno. Zaczęliśmy rozbierać silnik i okazało sie, że spróchniały (jak ja lubię to słowo

) uszczelniacze zaworowe. Praktycznie rozpadały sie przy wyjmowaniu. Dziwne tylko, ze zjawisko występowało głównie na jednym cylindrze. Pozostałe też miały nagar ze spalania oleju, ale tłusto było tylko w jednym. Reszty silnika, żeby nie brnąć w koszty nie ruszaliśmy, bo ciśnienie na cylindrach i tak było dobre. Po regeneracji głowicy wszystko wróciło do normy i autko przelatało szczęśliwie już 40tkm od tamtej pory...
Mam nadzieję, że u Ciebie też przyczyną jest jakiś detal. Jak go znajdziesz nie zapomnij nas poinformować

AXSDV pisze:
pali około 20litrów (automat,miasto).
To normalne zużycie dla tych silników? Przepraszam za banalne pytanie, ale nie miałem z nimi nic wspólnego, a na horyzoncie ukazuje mi sie takie CE do ewentualnego zakupu w przetargu upadłościowym pewnej firmy
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu