MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 1:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 15, 2008 8:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
mam taki problem z autem:
na zimnym silniku - po nocy ciezko sie uruchamia. odpala za 1 razem prawie ze z dotyku, a nastepnie spadaja obroty i sie dlawi. ponowne odpalenie zwykle konczy sie tak samo. dodawanie gazu nic nie daje. po 2-3 takich odpaleniach silnik juz pracuje, ale nierowno, slabo reaguje na gaz, a nawet jak sie wkreci na obroty, to po zejsciu z obr. jest to samo (jakby tio byl diesel, to bym powiedzial, ze nie pala wszystkie gary odrazu, ale nie jest :) ). trwa to okolo 2-3 min., a potem wszystko ladnie pieknie. silnik pracuje rowno na Pb i LPG. na cieplym odpala idealnie i jest cacy, az do kolejnego dlugiego postoju (po 8h postoju - po pracy, tego efektu nie ma,a silnik i elektronika sa juz raczej zimne)
odpalam na Pb, bo mam sekwencje i nie moge inaczej :)
odlaczylem dzis na probe przeplywomierz (ceramika jest cala-niepeknieta) oraz czujnik temp. do niego i efekt ten sam. bez podlaczonego przeplywomierza silnik pracuje ok (testowalem tylko na postoju), bez sondy lambda tez pracuje ok. lewego powietrza nie zauwazylem.
nie mam pomyslow co jeszcze sprawdzic, bo efekt trwa 2 min i mam tyle na test codziennie.
nie wiem, czy opisane metody cos wykluczyly, czy nie, wiec chetnie wyslucham opinii innych.
silnik to M111 2200ccm, manual

aha jakis czas temu mialem taki objaw (teraz ustal) – czasem gdy sie wkrecalem na 3500 obr silnik sie dlawil jakby tracil zaplon i na Pb i na LPG (zwykle na 2 lub 5 biegu, ale to raczej nie ma znaczenia).
testowalem jazde bez lambdy – efekt bez zmian.
przeplywomierz tez byl podejrzany, ale nie zdazylem przetestowac, bo efekt ustal, a sie pojawil chwile potem ten z odpalaniem.
jakies pomysly? (na forum nic nie znalazlem wiecej) <br>Dodano po 9 minutach.:<br> nie mam pod reka czesci na podmiane, a nie wiem jak to zdiagnozowac.
mam zapasowa cewke, ale nie podejrzewam cewki, bo jakby padala, to by padla na amen a ja robie trasy po 2k km w ciagu 2 dni i poza rozruchem jest ok. (poza tym cholernie trudno sie do tych cewek dostac-sa pod kolektorem dolotowym)
przepustnica wyczyszczona, filtry ok
podejrzewam ciagle przeplywomierz, ale nie mam na podmiane, a przy odlaczonym ten sam efekt.
poki co auto jezdzi, ale jest to wk... i nie chcialbym, zeby sie rozkraczylo w trasie kiedys :)

byl taki przypadek, ze odpalilem i pracowal odrazu rowno i ladnie.pochodzil z 5 min to zgasilem, a po pol godzinie przy ponownym odpaleniu znowu fochy, a silnik juz nie byl totalnie zimny.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Ostatnio zmieniony ndz cze 15, 2008 8:29 pm przez lysy2, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2008 8:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
nie wiem jak jest w 220E, ale w W201 200E było tak, może jest podobnie
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... chomieniem

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Ostatnio zmieniony ndz cze 15, 2008 8:38 pm przez kali, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 15, 2008 9:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
dzieki Kali - zaraz sprawdze
u mnie sa 2 przekazniki tam
1 plastikowy - zbiorczy od klimy i 2 taki przezroczysty, ale nie aluminiowy (cholera wie od czego :) ).
zaraz ide do garazu i wytargam to dranstwo (od rana nie jezdzilem, to moze przetestuje od razu) <br>Dodano po 1 godzinach. 19 minutach.:<br> sa tam jednak 2 przekazniki z bezpiecznikami
1 taki jak mowiles z bezpiecznikiem 15A i 2 maly zielony z bezp. 30A
oba bezp.sa OK (test elektryczny). maly zielony przekaznik pobudzony na krotko dziala, a duzy aluminiowy nie dal sie wyszarpac :)
efekt przy rozruchu niestety pozostal :(
ale po jakiejs przerwie sprobowalem raz jeszcze i wyglada to tak, ze na Pb silnik na wolnych obr. pracuje rowno, ale po dodaniu mocno gazu szarpie/dlawi sie i z opoznieniem wchodzi na obr.
natomiast po przejsciu na LPG jest lepiej – wchodzi normalnie na obr.
po 5 min. jak sie juz zagrzeje mocniej, to wszystko OK
sterowanie wtryskami LPG jest na podstawie czasu otwarcia wtryskow Pb
jakies dalsze pomysly?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 17, 2008 8:01 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
nikt nie ma dalszych pomysłów??

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 17, 2008 8:54 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lut 28, 2008 10:41 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Rybnik
powiem ci ze mam praktycznie identyczne objawy w w 140 m119 5000ccm
i tez sprawdzilem wszystko po podpieciu pod kompa zero bledow ,przeplywka podmieniona ,tez nie mam pomyslu .
objaw praktycznie identyczny ,instalacja lpg tez sekwencyjna ,jednak mam mozliwosc odpalenia na samym lpg i tutaj jest dziwnie poniewaz odpala na gazie dobrze i wszystko cacy mam jednak webasto ktore podgrzewa uklad wodny wiec odpalam juz cieply silnik,ja podejrzewam pompe paliwa ,a raczej jej wydajnosc nie wiem moze uklad sie zapowietrza ? bede podmienial dalej
qrde teraz po glebszym zastanowieniu moze ktorys z czujnikow temperatury ? bo po podgrzaniu webastem zapala normalnie


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 17, 2008 10:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Sprawdź po kolei:
-czujnik temperatury(może kabel nie styka lub jest uszkodzony)
-przewody zapłonowe
-potencjometr gazu jeśli występuje
-wydajność pompy paliwa
-jeśli masz gaz to zrób regulacje instalacji
-przyjrzyj sie przepustnicy,czy klapka jest prosta,nie miałeś strzałów


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 17, 2008 11:07 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
proponuję przed odpaleniem przekręcić 4-5 razy zapłon i za kazdym razem poczekać aż pompa dopompuje paliwo. Ja bym podejrzewał że pompa paliwa nie daje odpowiedniej dawki/cisninia, stąd też te problemy przy 3,5krpm...

Powodzenia...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 17, 2008 11:08 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
kompressor - czujniki temp. są ok styk też, a jakby były walnięte to nie tylko na zimnym silniku przy rozruchu
przewody WN dodatkowo izolowałem(peszel), poza tym w czasie deszczu itp. byłyby problemy
LPG nie ma tu nic do rzeczy (i wyregulowany jest na cacy), bo objaw jest głównie na Pb (przy rozruchu)
pompa paliwa daje radę, bo na PB też kręcę silnikiem do 6000obr i jechałem ostatnio ponad 200km/h na Pb i LPG, więc jest wydajna
w sekwencji nie ma strzałów, a już pisałem o tym, że czyściłem przepustnicę

bynio - w baku zawsze min 15l i nigdy mi się rezerwa nie świeci, a i podciśnienie po jeździe się w baku nie robi - sprawdzałem jakiś czas temu
co do zapowietrzania się układu paliwa to nie wiem jak sprawdzić - masz pomysł?
janfocus - te objawy przy 3500rpm były na Pb i LPG - bez różnicy

jakieś inne pomysły?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Ostatnio zmieniony wt cze 17, 2008 12:33 pm przez lysy2, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 17, 2008 11:42 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wg mnie w kwestii srebrnego przekaźnika nie zrobiłeś wszystkiego, bo przekaźnik daje dupy w środku, nie tylko na bezpieczniku.


http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... c&&start=0

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 17, 2008 12:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
ok
powalczę z tym przekaźnikiem i zrobię tą opisaną próbę:
Cytuj:
Albo rozebrać i przejrzeć, albo na próbę połączyć wszystkie dziury oznaczone 87E z dziurą oznaczoną 30. Wtedy komputer będzie pod napięciem akumulatora bez pośrednictwa stacyjki, nie ma to jednak znaczenia dla faktu, że próbę w ten sposób można przeprowadzić. "

odpale rano zwierajac te dziury i sie zobaczy efekty - może się wyjaśni cosik :) <br>Dodano po 2 minutach.:<br> a może ktoś z Wrocławian ma trochę części do pożyczenia w celu testów mojego bolida? :) [zlosnik]

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 17, 2008 12:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A ktora gen LPG - sekwencja?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 17, 2008 1:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
sekwencja 4 generacja BRC - pisalem :)
niemniej LPG nie jest raczej powodem bo objaw wystepuje na Pb

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 19, 2008 7:34 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
no i chyba po problemie :) (przynajmniej od 3 odpaleń nie bylo problemu)
okazało się,że winne były wtryski :)
podczas rozruchu "iglica" wtryskow otwiera sie bardziej niz przy najwiekszych obrotach. poniewaz robilem dlugie trasy na LPG i Pb nie przeplywala przez te wtryski czesto lub poprostu i tak byly troche zasyfione, to sie troszke przyblokowaly i nie otwieraly na max przy rozruchu, a przy normalnej jezdzie otwieraly wystarczajaco, by nie stwarzac problemow.
metada to srodek do czyszczenia wtryskow i troche palowania auta na Pb (od kilkudziesieciu do kilkuset km-zaleznie od tego co tam bylo) :)
dodam tylko, ze we wtryskach mechanicznych tego nie ma, bo jest tam wtryskiwacz rozruchowy (np. tak bylo w moim M102) i nie ma problemow z takim wtryskiem - inna filozofia, bo jest rozdzielacz centralny

co do tego przekaznika, to to co bylo napisane w poscie cytowanym przez me:how'a to tak jest tylko w KE-Jetach. w takim silniku jak M111 ten przekaznik podaje zasilanie na caly komp. i jakby padl, to by sie nie dalo odpalic auta (bez bezpiecznika sie da, ale np. odlacza sie wtedy ABS-probowalem). - to sa info od dosyc dobrego elektryka-diagnosty :)

gdyby jeszcze komus sie tak samo robilo, a nie bylo to nic poruszane w tym watku wczesniej, to jest opcja, ze mu puszczaja uszczelniacze zaworow - po dluzszym postoju olej moze sciekac do cylindra i przy rozruchu nastepuje cos jakby spalanie stukowe oleju, co powoduje nierowna prace silnika. mozna to sprawdzic gdy po rozruchu i po takim telepaniu wejdzie sie na wys. obroty, a auto puści bialy dymek z rury wydechowej-spalil reszte tego oleju.

mam nadzieje, ze te info Wam pomoga :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 25, 2008 1:16 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lut 28, 2008 10:41 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Rybnik
ja u siebie rowniez znalazlem ,
winna byla wiazka na silniku ,rozpadla sie ,znaczy izolacja sie doslownie rozsypala ,nowa wiazka i wszystko cacy

_________________
140 i wszystko jasne :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 25, 2008 2:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
lysy2 pisze:
sekwencja 4 generacja BRC - pisalem :)
niemniej LPG nie jest raczej powodem bo objaw wystepuje na Pb


To jest bledne zalozenie - przy sekwencji mimo, ze jezdzic na LPG, to wykozystujesz komputer Pb. Wszelkie bledy zapamietane podczas jazdy na LPG beda powodowaly kulawa prace na Pb.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl