MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 11:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 1:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ukaniu pisze:
Rzędowa pompa wtryskowa w dizlu MB ma regulator i jeśli obroty są większe od zadanych pedałem gazu (czyli jałowych) to paliwo nie będzie dopływało do silnika, inaczej regulacja prędkości obrotowej na biegu luzem nie była by możliwa - silnik by się rozbiegał.

OK, no w sumie to logiczne :oops:

Czyli ogólnie wrzucanie na luz ma sens tylko wtedy gdy nie mamy zamiary się zatrzymywać na dole jadąc z górki...

A co z gaźnikami?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 3:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ukaniu temat zacny szczegółnie jak zupa drożeje [zlosnik] ;)
voytas pisze:
zużycie paliwa będzie odpowiednio większe (pompa w końcu sprzężona jest z obrotami silnika).

ale listwa sterująca dawką jest po zdjęciu nogi z gazu cofana za pomocą dźwigien do pkt. początkowego (biegu jałowego)
kruszyn pisze:
w starych konstrukcjach z tego co mi wiadomo 2 gardziej gażnika otwierałą się przy prędkościach powyżej 70km/h (np fiat125p)

po przekroczeniu wartości podciśnienia dla pokonania sprężyny membrany lub po gwałtownym depnięciu, za pośrednictwem dźwigni by pompa przyśpieszająca lejąca paliwo do gardzieli pierwszego przelotu nie zalała motoru
voytas pisze:
ile obrotów ma silnik gdy zjeżdżamy z długiej górki na biegu?
tyle samo, co miałby silnik podczas normalnej jazdy (nie wliczając poślizgów poszczególnych podzespołów)
zegarek pisze:
a jak ze spalaniem w tym przypadku?

w tym przypadku dużą rolę odgrywa wykres mocy/momentu/zużycia paliwa dla każdego silnika jest on inny, to że wprowadzono 6/7 biegów lub tak jak w TiRach kilka/naście lub półbiegi wynika właśnie z tego, by mieścić się w wykresie na najwyższym momencie i mocy a jednocześnie przy jak najmniejszym zużycju paliwa, stąd np. silnik "A" najlepiej łączy to wszystko np. przy obrotach 2000-2300, to do niego konstrułuje się skrzynkę "A1" z wykresem pilastym skrzyni biegów, która umożliwia utrzymywanie najlepszych osiągów pomiędzy tymi obrotami. Poniżej tych obrotów moc jest niższa, a zużycie paliwa większe, a powyżej moc jest większa ale i zużycie paliwa jest większe od nominalnych. Dlatego niektóre zegary na obrotkach mają takowe zielone poletka [zlosnik] kurde sie rozpisałem...sorrka ;)
voytas pisze:
Czy w K-jecie jest odcięcie paliwa?

to dość trudne zagadnienie, w moim 123 siedzi 2.3 E ale mam czujnik położenia przepustnicy i jak prędkość obrotowa jest powyżej 1700 n/min i czujnik jest zamknięty, to paliwo jest odcinane za pośrednictwem wyrównania ciśnień w rozdzielaczu (zawory różnicowe na "0") a w strszych, myślę że regulator ciśnienia paliwa macza w tym paluchy i redukuje ciśnienie do wartości poniżej 3,0/(3,2) bara i blokuje pracę wtryskiwaczy z możliwością przepływu paliwa przez rozdzielacz :roll: (bo kurcze już było, że nie chce palić na benie przez pieprzony regulator ciśnienia zasilania [zlosnik] )
dobra kończę [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 3:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wojtyla pisze:
, która umożliwia utrzymywanie najlepszych osiągów pomiędzy tymi obrotami. Poniżej tych obrotów moc jest niższa, a zużycie paliwa większe, a powyżej moc jest większa ale i zużycie paliwa jest większe od nominalnych. Dlatego niektóre zegary na obrotkach mają takowe zielone poletka


Dokładnie tak jest, silniki mają najwieszą sprawność przy obrotach maksymalnego momentu (chyba można pokusić się o takie uogólnienie). Silnik benzynowy dodatkowo przy dość duzym otwarciu przepustnicy, idąc tym tropem trzeba by utrzymywać prędkość obrotową silnika benzyznowego w zakresie maksymalnego momentu dość mocno deptając pedał gazu.

Co do oszczędzania przy hamowaniu silnikiem KE_jet odcina paliwo całkowicie, co do K-Jet nie wiem. Silniki gaźnikowe też miały podobną funkcję np. w polonezie - ZHS zawór hamowania silnikiem. Odcinał on przy pewnym podciśnieniu obwód biegu jałowego. Ine samochody w wiekszości też posiadały podobne ukłądy - nawet poczciwy 126p - elektrycznie sterowaną dyszę (w nowszych wersjach).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 11:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
ukaniu pisze:
idąc tym tropem trzeba by utrzymywać prędkość obrotową silnika benzyznowego w zakresie maksymalnego momentu

Dziwne mi się to troszkę wydaje. Wynika z tego, że SELa 420 powinienem trzymać w okolicach 4000obr ... a jak wiadomo silnik ten aż tak bardzo nie lubi się kręcić jak np w CE (który to lubi leciutko wkręcać się do 7 tys obr/min ...). Idąc dalej tym tropem Coupetka osiąga max moment przy 4600 ... jak dla mnie jest nie humanitarne trzymać CE ciągle w granicach (powiedzmy) 3500-5000. Tym bardziej SELa którego V8 ledwo dokręca się do 6 tys obr ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 11:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
BrunoGiamatti pisze:
Dziwne mi się to troszkę wydaje. Wynika z tego, że SELa 420 powinienem trzymać w okolicach 4000obr ... a jak wiadomo silnik ten aż tak bardzo nie lubi się kręcić jak np w CE (który to lubi leciutko wkręcać się do 7 tys obr/min ...). Idąc dalej tym tropem Coupetka osiąga max moment przy 4600 ... jak dla mnie jest nie humanitarne trzymać CE ciągle w granicach (powiedzmy) 3500-5000. Tym bardziej SELa którego V8 ledwo dokręca się do 6 tys obr ;)


Chodzi tutaj o sam moment rozpędzania.
Lepsze efekty daje dynamiczniejsze rozpędzenie auta wykorzystując
moment obrotowy, który nie jest osiągany przy emeryckim rozpędzaniu.

Nie znaczy to też, że należy rozpędzać się z pedałem gazu wgniecionym
w podłogę bo to też nie o to chodzi - nie jest to na pewno oszczędne :)
Chodzi o złoty środek


Jak już osiągnie się np. 70km/h to należy jechać na biegu, który zapewnia
niskie obroty w celu oszczędzenia paliwa.

Tak to rozumiem.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 12:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
MercBeginner pisze:
Jak już osiągnie się np. 70km/h to należy jechać na biegu, który zapewnia
niskie obroty w celu oszczędzenia paliwa.

No i właśnie tu jest pies pogrzebany ;) ... Ja wiem o co chodzi z tym rozpędzaniem bo sam doświadczyłem tego empirycznie. ALe też trzeba wybadać "złoty środek" w obrotach podczas normalnej jazdy bo za niskie obroty tylko zamulą silnik i wiadomo jak wtedy z ekonomią ..a za wysokie .... też wiadomo jak oddziałują.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 3:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
voytas pisze:
Czy w K-jecie jest odcięcie paliwa?

W K-jet nie wiem, ale we wszystkich KE-jet elektronika zajmuje się odcięciem wtrysku gdy silnik ma wyższe obroty i sygnał o zamknieciu przepustnicy (noga z gazu). Gdy obroty spadają do wolnych podawana jest dawka dla wolnych.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 3:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Janfocus pisze:
voytas pisze:
Czy w K-jecie jest odcięcie paliwa?

W K-jet nie wiem, ale we wszystkich KE-jet elektronika zajmuje się odcięciem wtrysku gdy silnik ma wyższe obroty i sygnał o zamknieciu przepustnicy (noga z gazu). Gdy obroty spadają do wolnych podawana jest dawka dla wolnych.


Co mozna zaobserwowac po pracy wskaznika Economy - w przypadku zjazdu z gorki i puszczeniu gazu wskazowka lezy na bandzie w momencie dojechania do skrzyzowania i zatrzymaniu sie podnosi sie lekko sygnalizujac rozpoczecie podawania dawki dla wolnych obrotow...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 4:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Ekonomizer wskazuje jedynie jakie wynosi podciśnienie w kolektorze dolotowym.

Można jechać jednostajnie z wciśniętym gazem i ekonomizer nie będzie wycholony, a to nie oznacza, że paliwo jest odcięte.

W m103 na hamulcu na D, ekonomizer się lekko wychylał (wiadomo, obciążenie)

W V8 na wolnych obrotach zawsze sobie spoczywa na szpilce :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 5:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
zegarek pisze:
W V8 na wolnych obrotach zawsze sobie spoczywa na szpilce

a u mnie nie :) przy minimalnych rzędu 550 leciutko się wychyla

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 24, 2008 3:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
...a u mnie przy 650obr/min pokazuje ponad 25 l/100km ;)

Dopiero jak samochód zacznie się toczyć wskazówka trochę zaczyna opadać.

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 24, 2008 11:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
to ja z innej beki

silnik 102
dokladnie 2,3 CE benzynka automat
przy spokojnym ruszaniu sterujac odpowiednio pedalem gazu zmieniam zwykle bieg w zakresie 2000-2500 obr/min

pedal nie delikatnie muskany, lecz troszke wiecej niz wystarczy do powolnego rozpedzania (pisal o tym ukaniu)

pytanie --->
jesli ktos ma taki silnik wie ze przy 2500obr/min silnik znacznie glosniej zaczyna pracowac(wieksza praca silnika) co na moje rozumowanie oznacza wieksze spalanie

czy jazda taka jest ekonomiczna czy lepiej zmieniac bieg przy np 3000?

skrzynia automat 4biegowa

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',

EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 12:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
W tym przypadku nie wiem jak będzie z automatem ale dobrze wiem z doświadczenia, że mulenie tak "małego" silnika zmianą biegów przy 2000 źle odbija się na ekonomii.
Optymalna była by zmiana przy 2500-3000 tys obr. Ale jak to w zyciu bywa obroty obrotom nie równe... Trzeba też zwrócić uwagę na sposób "dochodzenia" do tych obrotów. Jedni depczą do podłogi i w chwile maja obroty do zmiany biegu a inni dociskaja równomiernie gaz aż dojdzie do wymaganych obrotów.
Pozdrawiam

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 7:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
BrunoGiamatti pisze:
W tym przypadku nie wiem jak będzie z automatem ale dobrze wiem z doświadczenia, że mulenie tak "małego" silnika zmianą biegów przy 2000 źle odbija się na ekonomii.
Optymalna była by zmiana przy 2500-3000 tys obr. Ale jak to w zyciu bywa obroty obrotom nie równe... Trzeba też zwrócić uwagę na sposób "dochodzenia" do tych obrotów. Jedni depczą do podłogi i w chwile maja obroty do zmiany biegu a inni dociskaja równomiernie gaz aż dojdzie do wymaganych obrotów.
Pozdrawiam


Ja mam taki silnik u siebie i taktyka zmiany biegow jest nastepujaca - ruszam zazwyczaj wciskajac stanowczo pedal do ok. 1/3 calkowitego wychylenia, po czym po chwili odpuszczam delikatnie tak aby wyzsze biegi wskakiwaly przy 2000 RPM (maks. przy 2500 RPM) - taki styl nie ma moim zdaniem wiele wspolnego z jazda emeryta, bo nikt jeszcze na mnie nie trabil [zlosnik] a spalanie nigdy nie przekroczylo mi w miescie 10,5 - 11,0L. Czasem jednak lubie ruszyc spod swiatel z 1-ki i przeciagnac motor do 5000 RPM ale to sporadyczne sytuacje i nie jestem w stanie policzyc jak bardzo wplywaja na zwiekszenie spalania.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 10:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 14, 2006 11:42 pm
Posty: 155
Lokalizacja: "Tył napęd jest jak sex, po co jezdzic na ręcznym jak można dać w pizd_"
no to kolego jak Ty spalasz 10-11l na 100 w miescie to musi to byc male miasto

w wawie nie ma bata zeby zejsc ponizej 13l stojac ciagle w korkach

p.s technika ruszania podobna do mojej :) tez staram sie nie przekraczac 2500obr

_________________
W211 3.2 CDI 09.04 full, W124 230CE (M102) 09.91' ,Opel Astra 1.4 09.98',



EX: Ford Focus combi 1.6 10.07', Citroen Berlingo 1.4 04', BMW 530D 01', Seat Toledo 1.9TDI 99', Honda Accord 2.0 97', Opel Corsa 1.2 93'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl