MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 7:10 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lip 19, 2008 9:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
THC pisze:
Dobrze , że napisales "jak dla mnie"bo lpg ma się nijak do asb.

Większość błędnych opinii powstaje na podstawie zeznań osób , których nie tylko nie stać na benzynę, ale także nie stać na instalację lpg.
Jeśli oszczędzanie rozpoczyna się już u montera to klient nigdy nie będzie mówił dobrze o lpg.
Sam mam lpg przy k-jetcie, i do póki nie wymieniłem kabli i świec strzelił czasem.

Ale nie będziemy rozpoczynać kolejnej wojny gazowej.

A jednak szanowny kolega się sromotnie myli:
Mam dobrą instalację, nowe kable i całą elektrykę a wystarczy małe rozszczelnienie (lewe powietrze) aby mieszanka się zubożyła i strzał gotowy -wiem to z autopsji.
Nie ma takiej możliwości aby w 20-30 letnim aucie ustrzec się strzału.
A moc jest ograniczona bo każdy mikser zdławia dolot -jak się policzy róznice w geometrii to u mnie zdławiono go do 1/4 i to powoduje że cisnienia wyrównują się dłużej (zwężka) a co za tym idzie i skrzynia pracuje nieco inaczej. Ja zdjąłem mikser i założyłem oryginalny filtr, więc wiem jaka jest różnica w przyspieszeniu (łatwości wkręcania się silnika) jak i w reakcji skrzyni na gaz. Proponuję zamiast porównywać osiągi na PB i LPG przy zadławionym dolocie mikserem -bo te owszem będą porównywalne, to porównywać LPG do PB po zdjęciu miksera...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 19, 2008 11:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Zgadzam sie w zupelnosci, ze powino sie kupowac auto takie na jakie wlasciciela stac.

Co do W107 trzeba tez sobie zadac pytanie ile sie bedzie jezdzilo ? Bo to nie jest autko na codzien.

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 20, 2008 4:39 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lip 18, 2008 7:43 pm
Posty: 8
Właśnie że jest to auto na co dzień bo ja nim mam zamiar jeżdzić codziennie.

Ale rozumiem ciebie bo znam paru co ubierają ładne koszule tylko od święta.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 20, 2008 5:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Gaz to profanacja wielu samochodow, moj nissan pali 17l/100 w miescie 98 i wiem ze gaz to byla by jedna wielka porazka. A gdybym nie mial na paliwo nie kupowalbym go bo jest na codzien.

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 20, 2008 8:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
Jak chcesz jezdzic na co dzien to wloz gaz i sie nie martw, bo sa tacy, ktorzy jezdza na codzien i wtedy oni gazu nie klada [zlosnikz] Ale jak juz zalozysz LPG to nie mysl ze 280tka bedzie ci palic 12l gazu bo to fizycznie niemozliwe. 15l w gore, czasami to i 20l moze lyknac.A i oszczednosc przy kupnie inastalacji tez nie sa wskazane. Pozdrawiam.

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 20, 2008 9:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
Prawda beszczelna i okrutna jest taka że jęzeli nie stać cię na paliwo do SL-a to napewno nie będzie cię stać na jego utrzymanie. Nie chcę robić za "wójka dobra rada" ale poprostukoszty utrzymania takiego wozu są wysokie.

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 10:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 04, 2006 1:55 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Gdynia
lulu pisze:
Właśnie że jest to auto na co dzień bo ja nim mam zamiar jeżdzić codziennie.

Ale rozumiem ciebie bo znam paru co ubierają ładne koszule tylko od święta.


To chyba ja.. koszule ubieram na imprezy, na codzien wygodnie, a do garazu kombinezon.
Jak auto jest na zabytek, to teoretycznie nie powinno byc uzywane na codzien. Fajnie jezdzic W107 codziennie (moze oprocz zimy, soli itp), nawet z silnikiem V8 jesli kogos na to stac.
Ktos pisal o nowym passacie za 100 kola.. ja nie rozumiem jak ludzie kupuja takie auta, za tyle kasy, ale koniecznie w gnoju zeby oszczedzac na stacji. Nie rozumiem. Klekot pod maska fee.

co do instalacji to tez, ale to moim zdaniem, rece opadaja. Jak sie gdzies jedzie to pierwsze pytanie: PANIE ILE TO PALI, drugie: CZY MA PAN TUTAJ GAZ... pozniej: NIE MYSLAL PAN O WSTAWIENIU a trzecie to albo ILE TO WARTE albo KOGO TO STAC NA JAZDE TAKIM AUTEM.... pytania polaczka. Pytania w stylu: czy sam to pan odbudowal, ktory to rocznik, albo czy to czy to jest oryginalne zdarzaja sie raz na 50 osob

kolega pracuje w salonie ostatnio koles kupil ful opcje, z najwiekszym silnikiem V8 za grubo ponad 250 tys zl, pozniej jakos to sczipowal do 335KM i na gaz wrzucil hehe

no dobra, ja bym nie kupowal 280 bo to prawie tyle samo pali co 450 a przyjemnosc 3x mniejsza
gazu bym nie wrzucal bo to zniszczy Ci auto, caly smak jazdy tym cackiem, niewazne jaka instalacja nowa stara droga tania!! gaz w polsce jest podly, nie masz bagaznika.. w ogole co ja mowie. Nie i koniec

pozdrowionka
Lukasz


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 2:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
powiem tak, najpierw porzycz od kogoś SL-a z obojętnym motorem ale najlepiej V8 i pojeździj nim na paliwie zwykłym Pb95 później zatankuj V-power 100okt. i już poczujesz naprawdę znaczną rużnicę w kulturze pracy motoru i dynamice jazdy a później zastanów się jeżeli jest rużnica pomiędzi 95 a 100 oktanów to co będzie na gazie i to wszystko.

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 3:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
richie pisze:
jeżeli jest rużnica pomiędzi 95 a 100 oktanów to co będzie na gazie

Idąc Twoim tokiem myślenia , to na LPG będzie jeszcze lepiej, bo LPG ma liczbę oktanową powyżej 100, ale oktan to nie wszystko [zlosnik]

Zdrowe V8 z LPG pojedzie, lepiej niż zarżnięte na Pb.

"Gazowanie" W107 to nie jest najlepszy pomysł, ale jak ktoś woli jeździć, niż tylko "mieć" auto , to niech sobie "zagazuje" i cieszy się "tanią" jazdą.

Odrobina hazardu ,typu nieoczekiwany strzał LPG na ruchliwym skrzyżowaniu, nikogo jeszcze nie zabiła.

Mój sprofanowany Sec jeździ na LPG, co prawda nieco gorzej niż na Pb , ale na pewno duuuużo taniej i ma się całkiem dobrze.

I nie polecam LPG osobie która nie zna się na mechanice i nie lubi podłubać od czasu do czasu przy aucie; a maskę otwiera tylko wtedy, jak mu się skończy płyn do spryskiwaczy.
Dla antygaziarzy, polecam spojrzeć na holenderskie strony ze starymi autami - większość śmiga na LPG.
Jakoś oni mogą, a my Polacy biedniejsi, ale wg starej tradycji "zastaw się a postaw się" i lejemy wachę po 4,70 nabijając kabzę wspaniałym politykom.
Panie gaz to tylko do kuchenek i zapalniczek [zlosnik]

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 3:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
witek-sec pisze:
Panie gaz to tylko do kuchenek i zapalniczek [zlosnik]



I do seca, jak i do każdego innego auta , czy ma miesiąc i kosztował 300 tysiecy, czy ma 35 lat i jest to 107.


Zaraz powstanie nowa wojna gazowa .

Za to jest też jeden plus lpg i zmulonej jazdy, układ przeniesienia dostaje mniej . he he he

Mi na lpg moc spadła niedużo, i jakiś specjalnych remontów w zwiazku z gazem nie robiłem , poza standardem czyli świece kable i ogólny serwis.
Ale od dziś leję vpower 100+ bo "Gwiazda zobowiązuje"Zmaiast 100km , przejadę 50 ale za to będe dłużej patrzył jak stoi przed domem i tylko stoi.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 4:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 22, 2007 5:15 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wąbrzeźno\Toruń\Bydgoszcz
ale popatrzcie że kolega chcę nim jeździć taniej niż wy, na benie np. może macie lepszą prace, albo wujka w ameryce albo nie wiem co ale nie chodzi tu o to czy gaz dobry czy nie, tylko jaki i jakiej firmy?? bo pewnie diesla tam nie wsadzi i w107 mu się podoba, ja tam mam gaz i nie narzekam, jeżdżę tam gdzie chce jak chce, i też dojadę tam gdzie inni na benzynie, :-) nie widzę problemu przy założeniu sekwencji i cieszeniu się tańszą jazdą, :)

_________________
S123 300TD 77' - ex
W123 300D 81' - ex

JEST:

W123 200D 1984


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 5:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
groocha pisze:
nie widzę problemu przy założeniu sekwencji i cieszeniu się tańszą jazdą, :)


Ale Kolega się pytał o 107 a nie o E34.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 5:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 22, 2007 5:15 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wąbrzeźno\Toruń\Bydgoszcz
no tak! wiem! ogólnie chodzi mi o gaz do jego autka, czy nawet tak jak drwalu napisał - polskiego staga , ale kolega chyba się przestraszył ehhe :-) i szuka dieselka bo jakoś nie słychać go w temacie :-)

_________________
S123 300TD 77' - ex
W123 300D 81' - ex

JEST:

W123 200D 1984


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 8:32 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lip 18, 2008 7:43 pm
Posty: 8
słychać ,słychać i dochodzę do wniosku że gaz w tej budzie odpada.Części zamienne też mnie przerażają.
Zaczełem się zastanawiać nad E124 coupe .Napiszcie jaki silnik jest dobry w tych budach .słyszałem że 2.2 ale nie widzę E-klasy z motorem 2.2.
Jeszcze jedno pytanie;Jaka różnica między CE-124 a E-124-klasą?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 10:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
lulu pisze:
słychać ,słychać i dochodzę do wniosku że gaz w tej budzie odpada.Części zamienne też mnie przerażają.
Zaczełem się zastanawiać nad E124 coupe .Napiszcie jaki silnik jest dobry w tych budach .słyszałem że 2.2 ale nie widzę E-klasy z motorem 2.2.
Jeszcze jedno pytanie;Jaka różnica między CE-124 a E-124-klasą?


No i prosze dobra decyzja, powodów jest kilka:

- nikt nie zapytał o jakim wtrysku w silnikach 350/450 myślałeś, a to znacząca różnica bo do k-Jeta to bedzie problem, będzie jeździł dobrze, ale trzeba dbać, a w D-Jet możesz sobie nawet sekwencję zamontować
- spalanie poniżej 15l LPG jest nierealne skoro silnik 350/450 spala w trasie 16-18l PB więc LPG wyjdzie 20 i wiecej literków
- 107 to nie jest auto na codzień, zima/sól robią bardzo duże spustoszenie w karoserii,
- C124 to dużo lepszy wybór na początek przygody z Mercedesami, mój wspólnik ma C124 200E 16V 1995 z LPG i sobie chwali, spalanie średnio 11l LPG.

powodzenia w wybieraniu

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl