MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 6:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt maja 06, 2008 9:06 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli ten zawór wystaje mniej z powodu zapadniętego gniazda - do wymiany jest to gniazdo. O ile nie ma uszkodzeń głowicy w jego obrębie.
Po wymianie standardowe szlifowanie na kąty i docieranie.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 06, 2008 7:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Tu masz dokładne dane:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 12:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
z jaką siłą się dokręca wałek ? (koło zębate)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 14, 2008 8:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Koło zębate do wałka dokreca się 100Nm.
Podpory wałka (śruby M10 x165 - trzymają tez głowicę) w dwóch krokach:
krok 1: 30Nm
krok 2: 60Nm

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 08, 2008 12:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Witam, ponieważ również muszę ściągać głowice w m116 podłączam się pod ten temat. Mam pytanie czy głowicę ściągać razem z kolektorem wydechowym czy próbować go odkręcać od głowicy jeszcze na silniku (mało miejsca). Muszę się też podzielić obserwacją, iż u mnie za wyjątkiem środkowej podpory wałka rozrządu na pozostałych czterech, śruby mocujące je i głowicę były luźne! Jeszcze nie patrzyłem jak gwinty w bloku, może one sie skończyły. Pewnie to powodowało stuki, wał nie chodził lekko, lecz z wyraźnym oporem, być może specjalnie tak zostawili (ASO w DE) bo może gdyby je dokręcić zupełnie by się klinował? Zastanawiam się nad nowym wałem, orientujecie się czy jakiś zamiennik jest sensowny na rynku?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 08, 2008 8:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
CZUWOJ pisze:
Muszę się też podzielić obserwacją, iż u mnie za wyjątkiem środkowej podpory wałka rozrządu na pozostałych czterech, śruby mocujące je i głowicę były luźne!


Jak dla mnie, to ktoś zapomniał dokręcić, bo kto o zdrowych zmysłach by zostawił to świadomie niedokręcone?

Cytuj:
Jeszcze nie patrzyłem jak gwinty w bloku, może one sie skończyły.

Próbowałeś dokręcić?
Już nie pamiętam dokładnie, ale dokręca się je dwu-stopniowo: 30NM i następnie 60NM (od środka na zewnątrz jak głowice)

Cytuj:
wał nie chodził lekko, lecz z wyraźnym oporem

Tak jest jak się nie dokręci dokładnie podpór.
Podpory muszą być idealnie spasowane z głowicą i jak są też dopasowane do wałka, to powinien dać się kręcić jedną ręką.

Jeśli długo pracował na niedokręconych podporach, to czopy i podpory mogły się wyrobić na owal, szczególnie na tej dokręconej.

Cytuj:
bo może gdyby je dokręcić zupełnie by się klinował?

Jeśli wszystko było z nimi w porządku i z wałkiem, to taki efekt jest jak nie są do końca dokręcone.

Najpierw dokręć śruby i sprawdź czy się kręci ręką (ze zdjętym kołem zębatym z tego wałka [zlosnik])

Napisz jaki będzie tego efekt, to napiszę Ci co dalej.

Cytuj:
Zastanawiam się nad nowym wałem, orientujecie się czy jakiś zamiennik jest sensowny na rynku?


Dlaczego się zastanawiasz na nowym wałkiem? Wytarte są krzywki lub czopy?
O zamiennikach dostępnych w Polsce i regenerowaniu wiem sporo więc z tym nie ma problemu, ale na razie się bym tym nie martwił na Twoim miejscu :)

Jakby co, to pisz do mnie na priva.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 08, 2008 11:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Tak wygląda wałek rozrządu w najgorszym miejscu.
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 000838.jpg
Po dokręceniu wszystkich podpór chodzi lekko, krzywki są jednakowe, czopy nie mają owalizacji(przynajmniej tak wychodzi z pomiaru suwmiarką). Tylko jakoś tak to wygląda, zerknijcie. Nie wiem czy te rysy są jeszcze akceptowalne.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 08, 2008 11:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Ja tam widzę ładny wałek, wkładaj dźwigienki w tej samej kolejności co były i ciesz się z jazdy :)

Nie zapomnij wymienić plastikowych krućców, które łączą podpory z rurkami olejowymi. Mercedes zaleca ich wymiane przy każdorazowym wyjęciu z podpór, żeby zagwarantować szczelność. Cena 25pln za komplet na rurke w ASO.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 11:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Przyszła pora na naprawę głowic i mam zamiar je oddać do zakładu na wymianę prowadnic zaworowych i splanowanie. Cały demontaż zrobiłem sam i się zastanawiam czy może nie spróbować zrobić prowadnic również własnoręcznie. Myślicie że jest to wykonalne w warunkach garażowych?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 27, 2008 5:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Spróbowałem wybić prowadnice i okazało się, że wychodzą na tyle łatwo, że mogą zrobić to własnoręcznie spokojny o głowicę. Teraz się zastanawiam jak one sa pasowane w otwór tzn czy mam zamawiać w ASO nominalne czy nadwymiarowe. Ale przy nadwymiarowych pewnie trzeba rozwiarcać otwór w głowicy.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 09, 2008 10:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
Jest nawet mowa w tym temacie, że trzeba mieć ciekły azot do dyspozycji żeby prawidłowo je wmontować, a głowice do gorącej wody. Może do zamrażarki wsadź prowadnicę, ale nie sądze żeby wyszło jak trzeba


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 5:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
czy ma ktoś dane na temat siły z jaka należy dokręcić kolektory ssące po 8 śrub na stronie ?.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 04, 2008 8:41 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 04, 2008 6:57 am
Posty: 46
w-126 pisze:
wypłukałem cylinder ale nie wykluczone że coś tam zostało trzeba by mieć kamerkę na światłowodzie że by to sprawdzić.Podejrzewam że ta pasta nie jest aż taka groźna tz jeżeli cylinder będzie działał szybko zostanie spalona i wyrzucona na zewnątrz.


Ta pasta jest bardzo groźna, jak zostanie trochu na trzonku, to moze "chwycić" zawór w prowadnicy nawet i cmoknąć tłokiem w niego w GMP.

_________________
Naprawiam fordy:Scorpio i Sierry i Merce W124, diagnostyka CDIF/2. tel. do mnie: 502-894-108.
W posiadaniu:
Scorpio 1993 GHIA
MB 1993 W124 280E
Wycieczki po Krakowie - tel.: 501409396.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 04, 2008 2:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
pasta jest nie aktualna :) , te młodzieńcze lata i pomysły :) , natomiast puściło mi płyn z uszczelki pod kolektorem, zakładam nowe i się zastanawiam nad ta siłą z jaką dokręcić te śruby.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 04, 2008 6:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
w-126 pisze:
natomiast puściło mi płyn z uszczelki pod kolektorem, zakładam nowe i się zastanawiam nad ta siłą z jaką dokręcić te śruby.


Też się zastanawiałem, jak skręcałem swój silnik. Niestety WIS nie daje tu wskazówek, więc trzeba po prostu zrobić to z wyczyciem. Ja dociągałem te śruby dodatkowo po przejechaniu parę razy po mieście. Pamiętaj, że kręcisz je w alu, także ostrożnie, bo będzie trzeba Helicoil potem stosować, ale inne Wurth'y...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl