MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 7:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 9 10 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sie 14, 2008 8:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:
nie rozumiem tylko co robi tam ten filtr ciagnacy sobie gorace powietrze prosto z chlodnicy

wziąłem sobie to do serca, bardziej nie da rady:
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 14, 2008 10:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
chyba lepszym rozwiązaniem byłoby (tak mi sie wydaje) wzięcie filtra jak w 124 w dieslach z turbo lub w dieslach bez turbo ale w e-klasie... tam jest powietrze co prawda brane z "błotnika" ale to chyba niewielki problem pociągnać rurę do tej oryginalnej... normalny filtr w puszcze i dolot powietrza do niego zrobic jak w oryginale... kwestia tylko rury dolotu powietrza ale jesli to byla benzyna to musiała miec cosik podobnego... dobrze pokombinowac i byłoby bez stożka który w upał ciągnie powietrze z okolicy silnika czyli np w korku i tak około 60stopni :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 15, 2008 9:36 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Gdyby się dało, to bym tak zrobił, bo miałem taką obudowę, ale jak widać na foto nie ma na nią miejsca bo jest tam zbiorniczek wyrównawczy. Poza tym auto nie grzeje się w korkach przy 30 st. na zewnątrz więc nie wiem w czym problem. [oczko]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 15, 2008 10:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
bary123ce pisze:
nie wiem w czym problem.

Problem w tym że silnik zasysając ciepłe powietrze niestety podaje do cylindrów małą jego masę (ciepłe ma mniejszą masę w jednostce objętości) a co za tym idzie silnik nie osiąga pełnej sprawności, gdybyś wstawił stożek w izolowaną puszkę z doprowadzeniem "zimnego" powietrza np. spod zderzaka i wstawił intercooler "po drodze" między turbiną a kolektorem ssącym mógłbys uzyskać kilka "brakujących " KM [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 15, 2008 11:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Innymi słowy sprawność maszyny o cyklu termicznym zależy od różnicy temperatur na wlocie i wylocie, co za tym idzie gdy podnosimy temp powietrza w dolocie spada sprawność silnika -dlatego stosuje się intercoolery...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 15, 2008 11:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ok, w takim razie wyprowadzę dolot w okolicę oryginalnego wlotu powietrza do M120 w okolicę reflektora. Przekonaliście mnie. dzięki za rady! ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 16, 2008 7:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
miałes napisac jak to chodzi-Tzn czemu załujesz ze wstawiłes diesla,ze jest wolny i duzo pali [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 16, 2008 8:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
bary123ce pisze:
Cały czas włączone są wentylatory od klimy

a czujnik temp silnika podłaczony do sterownika klimy tez przełożyłeś ??

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 16, 2008 9:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
MERCEDES 4 EVER pisze:
jak to chodzi-

skrzynia rusza z 2 i przy starcie jest mułowaty, ale spec od skrzyń mówił, że da się to zrobić bez jej rozbierania i będzie ruszać z 1. Nie działa też kick-down, bo pewnie gdzieś rozłączony jest po drodze i to też muszę zrobić jeszcze. Na trasie zachowuje się bardzo dobrze, da się tym wyprzedzać, w środku nie słychać, że to diesel, jest bardzo komfortowo. Spalania nie mierzyłem, bo kopcił od długiego postoju i wymieniłem wszystkie końcówki wtrysków. Przy rozpędzaniu słychać niezły świst :) Mam nadzieję, że to przez stożek, a nie wołające o pomoc łożysko turbiny :)
Cytuj:
a czujnik temp silnika podłaczony do sterownika klimy tez przełożyłeś ??

Czujnik wykorzystałem ten przy OM603 i wpiąłem się we wtyczkę w miejscu, gdzie po dotknięciu masą wskazówka temp. podnosiła się. Faktycznie tam był jakiś drugi czujnik temperaturowy i może to jego brak jest przyczyną? <br>Dodano po 17 minutach.:<br> Valentine dał mi schemat do klimy więc mam nadzieję, że elektryk to też znajdzie. Chociaż po tym co czytałem w archiwum, już nie zrobili tak jak powinni, bo nikt nie sprawdził przy napełnianiu klimy czy czujnik ciśnieniowy jest OK. Załączyli klimę na krótko i działała. W momencie gdy komputer nie chciał się połączyć z tym w aucie winą obarczyli napisy japońskie na ekranie i kazali mi poszukać tłumaczenia. Teraz schemat jest, tłumaczenie również więc zobaczymy co zdziałają.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 16, 2008 3:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
bary123ce pisze:
aktycznie tam był jakiś drugi czujnik temperaturowy i może to jego brak jest przyczyną?

ten drugi jest do sterownika klimy, on załacza wentylatory na podstawie jego wskazań i jednoczesnie przy przekroczeniu zadanej temp ( np. w przyp M103 jest to 130 st.) wyłacza sprezarke
wiec jesli u Ciebie ciągle pracuje wentylatory klimy a sprezarka sie nie załacza to obstawiam, ze jest to wina braku tego czujnika
innymi słowy sterownik widzi za duza temp i nie pozwala załaczyc sprezarki
podobny przypadek miał kol. mercedes_1987 tez nie podłaczył tego czujnika i sterownik po chwili dodatkowo uruchamiał mu grzanie na MAKS [oczko] w celu schłodzenia silnika [zlosnik] [zlosnik]

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 16, 2008 4:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Najlepsze jest to że jakoś to wygląda. Nawet w miare ok. Ale kurcze jestem ciekaw osiągów.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 1:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Jak już mowa o S600 to jest pewien na OtoMoto i ma coś w rodzaju komputera pokładowego, czy jest on oryginalny ?
KLIK


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 2:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Nowe info:
Radio ma inny zakres FM dlatego łapie tylko radio ojca Rydzyka [zlosnik]
Nie ma obrazu TV, tylko głos.
Wyświetla jeszcze jakieś dodatkowe informacje, coś jak dystans, prędkość itd.
poza tym w końcu wyświetlacz pokazuje normalne rzeczy:
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 3:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
A mechanicznie jak sie sprawuje?

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 4:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Sprawuje się bardzo dobrze, niestety brakuje czasu na dopieszczenie. Szukam mechanika, który podłączy czujnik temperatury w układ klimatyzacji, chcę ustawić tak skrzynię, żeby ruszała zawsze z pierwszego biegu oraz podłączyć tempomat. niedługo będę znał spalanie, tylko trzeba zatankować do pełna te 100 litrów [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 9 10 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl