MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 18, 2008 7:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Potrzebuje ksiazke napraw do MB w123 78 rok 300Diesel automat. Bardzo prosze o podeslanie na email poniewaz mieszkam w Norwegii i nie moge w zaden sposob tutaj dostac takiej ksiazki. Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie ustawienia linek i ciegien "gazu" z mojej beczce, cos mam "poplatane" - blizej podszybia pracuje jedna linka ktora rusza czyms przy skrzyni - niestety nie wiem po co to bo obojetnie czy linka pracuje czy to skrzynia chodzi tak samo. Czy ktos z was wie co to za ustrojstwo?? Z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich.


Ostatnio zmieniony pt wrz 19, 2008 8:02 pm przez bobasspr, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 8:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Witam, czyli jak pracuje, szarpie, przeciąga, wyciąga, ślizga się. U góry jest opcja szukaj sam to jej raczej nie naprawisz możesz trochę wyregulować, Może olej jest stary a może go nie ma a może jest za dużo. Generalnie linka steruje w którym momencie zmienia bieg możesz sobie zrobić że np 40km/h wbije ci 4 albo przy 120km/h zależy od twojej fantazji [zlosnikz] A i witamy nowego [zlosnikz]

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 9:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Problem dokladnie taki ze: auto ma niby 4 biegi ale wrzuca tylko 3, pomija "jedynke" , "jedynka" dziala tylko jak zblokuje "L" potem na d i wszyctkei 4 do gory zmienia. Co do skrzyni do podejrzewam ze slizgaja sie tarczki 3 i 4 biegu. Podczas zmiany biegu baaardzo dlugo "wysprzegla" jak juz bieg zmieni to mozna dac pedal w podloge i NIE SLIZGA, slizga tylko podczas zmiany biegu. Olej - no coz, skrzynia ma zrobione 550 000 km wiec jak wymilem olej to po ok 10 tys. zrobil sie juz ciemny, NIE SPALONY. Oleju na cieplym silniku i jest dokladnie polowa tzn. miedzy dwoma znaczkami, sprawa jest o tyle dziwna iz na zimnym silniku olej siega do PIERWSZEGO ZAGIECIA NA BAGNECIE - na zimnym silniku jest go poprsotu za duzo. Jak odciagne wiecejniz 2 setki to wtedy auta nei da sie eksploatowac bo nie wrzuca biegu ( czasem tylko wsteczny)

Mam tez jakies ustrojstwo na deklu ze zaworwo i do tego ida takei 3 rurki i element od ciegna gazu. Potrzebuje ksiazke jak to wszystko posutawiac.

Co do tych linek to sprawa jest taka ze ruszam z 2-go biegu jade do 40 wrzuca bieg 3, nastepnie jade do 45 i juz wrzuca 4 oczywsicie przy zmianie sie slizga.


Z gory pieknie dzeikuje i pozdrawiam wszystkich.

P.S. Da sie do tego silnika wlozyc turbo??


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 18, 2008 10:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Zrób kilka fotek, nasz może wersje usa? podaj vin i rok produkcji olej co 10000km? To chyba nie masz co z kasą robić, olej w skrzyni zmienia się co 60000km No ale poziom to sprawdzasz chyba na pracującym silniku?
P.S. Turbo da sie założyć tylko prócz bloku wszystko musisz wymienić [zlosnikz]

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 19, 2008 7:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Nie mam pojecia jaka wersja, W poniedzialek dodam fotki.

Co do oleju do zle napisalem, olej zostal wymieniony okolo 10 000 temu. SPRAWDZALEM na goracym PRACUJACYM silniku na wszytkich przelozeniach (to nie jest moj pierwszy autoamt wiec troszke pojecia mam) Dziwne jest ze w poprzednim oleju bylo mniej na zimnym silniku a tu jest o 200% wiecej (na bagnecie)

Auto NIE szarpie, jak sie DELIKATNIE trzyma gaz na prostej drodze to biegi zmienia prawidlowo, nie ma efektu slizgania, redukuje prawidlowo.

Dzisiaj dalem "ognia" ruszylem "normalnie z dwojki" - 60km, trojka do 90km, i dopiero czworka.

Czy to ma wogole kick-down?? Jakos u mnei nei dziala. I czy normalne ze nigdy nie wrzuca tego pierwszego biegu??

Co do wersji to podejrzewam ze raczej oryginalny nie jest, poprzedni wlasciciel byl milosnikiem "wiejskiego tjuningu" i byly wszedzie niebieskie lampki cuda niewidy, lampy z przodu wymienione, elektryka popierd...na na maxa (zapalam dlugie - zapalaja sie halogeny, zapalam halogeny - zapala sie lewy dlugi - masakra) dlatego tak bardzo potrzebuje ksiażke.

Prosze o jak najwiecej uwag i podpowiedzi jak EWENTUALNIE ustawic ta skrzynie.

Dzwonilem dzis do polskiego warsztatu co naprawia "autoamty" i facet powiedzeial ze jak podczas jazdy np pod gore z duzym obciazeniem (5 osob + bagaznik) po dodaniu ostro gazu NIC NIE BEDZEI SLIZGALO to trzeba szukac przyczyny w USTAIWENIU "czegos", bo tarczki lub sprzeglo sie slizgaja wlasnie w takich sytuacjach.

Dziekuje za WSZYSTKIE uwagi i podpowiedzi. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 10:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Jedynki nie wrzuca, bo zapewne ma startować z dwójki fabrycznie, tutaj nie ma problemu :-) Gdzieś na forum jest rozpiska, która skrzynia w 123 startuje z jedynki, a która z dwójki. Ale moim zdaniem raczej jest okej u Ciebie.

Olej powinien być klarowny, nawet jeśli ma duży przebieg. Jeśli jest przyciemniony coś jest nie tak ze skrzynia, domyślam się, że filtr wymieniałeś?
No i dziwna sprawa z tym poziomem, na zimnym powinno być go mniej niż na gorącym. Piszesz, że sprawdzałeś na wszystkich przełożeniach, ale prawidłowo olej sprawdza się na N lub P. Bardziej dokładne jest sprawdzanie na zimnym oleju, nie powinno go być poniżej dolnego znacznika na bagnecie.

kickdowna może nie mieć :-) W końcu to diesel, zbiera się od niższych obrotów niż benzyna, ale głowy nie dam, na forum na pewno ktoś o tym pisał, trzeba szukać.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 11:11 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Powinna startować z II biegu, jedynki używa przy pedale w podłodze, albo przy L i wachlowaniu na S i D.

Olej sprawdza się na rozgrzanej skrzyni po około 30km jazdy.

Jak mozna sprawdzić poziom na wszystkich przełożeniach?
Tylko na P lub N.
Kick Down czasem nie zadziała kiedy prędkośc już nie pozwala na redukcję, lub kiedy ostro przyspieszamy na D i wciśniemy wtedy pedał do podłogi.


Spróbuj ruszyć z pedałem w podłodze, powinno się wyczuć kiedy zapnie jedynkę.Przeciąganie między biegami czy wchodzenie silnika na wysokie obroty lub ślizganie się pod obciążeniem to tarczki.

Różne dziwne zmiany redukcje itp. to wina połączeń na deklu od zaworów.



Zobacz ten wątek :

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=9356

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 12:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Przy ruszaniu z "gazem w podlodze" oczywiscie na rozgrzanej skrzyni NIGDY nie wrzuca jedynki, obroty ida ostro do gory ale PREDKOSC ROWINIERZ - NIE SLIZGA NAPEWENO WTEDY, na dwojce rozpedza do okolo 50 na trojce do okolo 90 - 100 i dopiero wrzuca 4 bieg. (prosze o czywiscie uwzgeldnic ze licznik "beczki" oszukuje")

Olej sprawdzam zawsze z zona, wrzuca po kolei L,S,D,N,R,P na kazdym polozeniu czekam chwile i wyciagam bagnet. Olej byl napewno wymieniony z filtrem ale przez to slizganie podejrzewam ze byc moze sie zanieczyscil NIE JEST SPALONY - posiadam Mitsubishi Lancer w automacie i tam remontowalem skrzynie po spalilem wszystko wiec wiem jak wyglada spalony olej. W MB jest poprostu zanieczyscony byc moze przez to ze sie slizga podczas zmiany biegow. Czy ma ktos schemat jak popodpinac te rurki oraz ciegna "gazu"?? chodzi mi glownie o ta linke ktora idzie z podszybia na dol do skrzyni - byla za luzna u mnie,


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 3:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Tą linką regulujesz przy jakich obrotach skrzynia ma zmienić bieg na wyższy.
naciągnij ją i się przejedź, potem ewentualna regulacja o jeden ,dwa obroty.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 20, 2008 10:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
bobasspr pisze:
Mam tez jakies ustrojstwo na deklu ze zaworwo i do tego ida takei 3 rurki i element od ciegna gazu.



Ja tez mialem ostatnio problem z biegami i to wlasnie przez ten zaworek na deklu. Element ciegna gazu popycha pletwe, ktora z kolei otwiera badz zamyka ten zaworek regulujac do ktorego z dwoch wezykow ma isc podcisnienie z pompy doprowadzane trzecim wezykiem. U mnie z biegiem lat wytarla sie ta pletwa i zaworek nie dzialal. W ASO zawolali sobie 100zl za ten maly element, wiec dokonalem jego regeneracji przyklejajac kawalek cienkiego plastiku do pletwy. Potem to ladnie obrobilem nozykiem do tapet i papierkiem sciernym i teraz wszystko chodzi jak trzeba. Moze i u Ciebie to tez wina tego zaworka.

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 21, 2008 10:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Ja to juz naprawiealem, "pletwa" pracowala kiedys po takiej blaszce ktora mi sie urwala i plastik nie dotykal, nie wciskal do srdka tego "guziczka" to naprawielm ale problem NIE ustapil. Czy jest mozliwosc ze ten zawroek jest popsuty,zapchany?? Jak go sprawdzcic??


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 22, 2008 8:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
Mozesz go spokojnie zdemontowac-imbus chyba 6tka. Nie pomyl tylko podcisnien, oznacz sobie jakos. Potem jak go zdejmiesz przeczyscgo sprezonym powietrzem. A metoda ''usta-usta'' dmuchajac i naciskajac jednoczesnie ten ''guziczek'' mozesz sprawdzic czy dziala-przelatuje powietrze. Jak jest zamkniety to powinno leciec powietrze tym blizej ''guziczka'' a jak wcisniety to tym dalszym-chyba, pewnosci nie mam i nie mam tez jak sie upewnic. Sprawdz tez wezyki, moze sie ktorys zapchal badz rozszczelnil.

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...



123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 9:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Jaki olej polecacie do tej skrzyni ??

Mineralny czy jakis pelny syntetyk??
Prosze o rozsadne opinie bo to stara skrzynia.

Cena oleju NIE GRA ROLI, NAPEWNO NIE WLEJE JU ZDZIADOSTWA "bo tansze". Prosze powiedzcie mi ile tez oleju potrzeba kupic do wymiany i jak to dokladnie zrobic (wczesniej wymienial mechanior) wiem ze trzeba zdjac miske, odkrecic filtr i odkrecic cos jeszcze zeby wylecial CALY olej.... no wlasnie co??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 9:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
bobasspr pisze:
odkrecic cos jeszcze zeby wylecial CALY olej.... no wlasnie co??



Śrubę na klucz imbusowy w konwerterze .Trzeba obracać wałem , aż się pokaże .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 03, 2008 9:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Tak tez myslalem, tylko prosze napisz mi czy bedzei to od spodu dobrze widac po zdjeciu miski i filtra?? Ile oleju do skrzyni wchodzi??


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl