MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 8:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob paź 04, 2008 8:35 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 04, 2008 6:57 am
Posty: 46
Janfocus pisze:
przedmuchuje spaliny -mają wyższe ciśninie...


Dokładnie, da się to ładnie zdiagnozować sprawdzając ich obecnośc w zbiorniczku wyrównawczym

_________________
Naprawiam fordy:Scorpio i Sierry i Merce W124, diagnostyka CDIF/2. tel. do mnie: 502-894-108.
W posiadaniu:
Scorpio 1993 GHIA
MB 1993 W124 280E
Wycieczki po Krakowie - tel.: 501409396.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 04, 2008 9:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Mirmur pisze:
mMm2 pisze:
Wszyscy mówicie, że można troche pojezdzic.


Ta uszczelka potrafi w tym momencie paść całkiem na odcinku kilkudziesięciu kilometrów.


Mowiac wszyscy mialem na mysli to co wyczytalem w internecie i to co powiedzial RR.
Zgadzam sie ze olej niszczy weze i zgadzam sie ze uszczelka, jesli wiemy ze jest na ostatnich nogach, to moze pasc na odcinku kilkudziesieciu km.

Sęk w tym, ze sam olej w plynie chlodniczym nie oznacza dla merca z M104 krytycznego stanu uszczelki. Owszem, jest to niedogodnosc, ale nie oznacza, ze sa przedmuchy gdziekolwiek indziej. I tu mozemy sobie gdybac, ale te czesc tematu rozpracowalem (czytalem:) ) i wynik jest taki, że problem częsty i niektorzy z tym jezdza.

Ale ten brak mocy...

Cytuj:
mMm2 pisze:
zakupiłem porządny zestaw do mierzenia kompresji, taki z gwintami...jutro już na bank będę badał ciśnienia, no i zobacze jak wyglądają świece.


W jakim celu?

Przy takim duzym spadku mocy mam zamiar urządzeniem pomiarowym wykazac ewentualne spadki cisnienia na cylindrze (cylindrach) i na podstawie tego podjac decyzje 'co dalej'. Ten test MOZE cos wykazac, ale NIE MUSI.
Sa jeszcze jakies plyny do badania obecnosci spalin w ukladzie chlodzniczym i tego moge sprobowac w nastepnej kolejnosci.


W zasadzie to czas zejsc i zabrac sie za to... A zimno i szaruga.. uu [zlosnik]


Dodane 05.10.2008:
Jestem po pierwszych pomiarach. Wstyd sie z czyms takim pokazywac, ale dla dobra przyszlych pokolen moze i warto. Wyniki dla mnie niewiele znaczace, jutro sprobuje powtorzyc i tym razem upewnie sie, ze warunki sa stale dla kazdej proby.

W jednej probie robilem dwa pomiary, jeden za drugim, oba na jednym cylindrze oczywiscie. Dla cylindrow 1-4 mam tylko po jednej probie, dla 5 i 6 wiecej, bo mi cos nie gralo...
Cylindry mierzone niekoniecznie w logicznej kolejnosci.
Stany ciśnień w cylindrach stabilizowały się przy 10-11 suwie sprezania i wtedy następował odczyt.
Wyniki w PSI, mozna przekonwertowac TUTAJ .

Proba 1:
1 195/195
2 200/203
3 198/195
4 193/195
5 185/183
6 180/184

ALE:

Proba 2:
5 165/170
6 190/192

Proba 3:
5 175/175

Oprocz tego wyszlo, ze w gniezdzie swiecy nr2 zgromadzil sie olej, sama swieca oczywiscie tez usmarowana, ale czysto tam gdzie iskra przeskakuje.

I w sumie tyle, wnioskow narazie nie wyciagam, bo testy powtorze, ale na te chwile rzecz wyglada nieciekawie...
Przy powtorce zrobie jeszcze test z kapką oleju dla cylindrow 5 i 6 coby stan pierscieni zobaczyc.

Mysl, ktora bedzie mnie dzis utulac do snu to "do dupy z takim silnikiem" [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 10:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 04, 2008 6:57 am
Posty: 46
Zbadaj czy nie ma spalin w zbiorniczku wyrównawczym.

_________________
Naprawiam fordy:Scorpio i Sierry i Merce W124, diagnostyka CDIF/2. tel. do mnie: 502-894-108.

W posiadaniu:

Scorpio 1993 GHIA

MB 1993 W124 280E

Wycieczki po Krakowie - tel.: 501409396.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2008 3:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Odswiezam.
W innym watku juz podawalem, ze nie umiem doczyscic ukladu chlodzenia. Wiec samochod w ogole nie jezdzi.

Skoro nie zdjalem glowicy i nie zaaplikowalem wszystkiego co mi poradziliscie, to chce na szybko kupic uzywana glowice.
Na allegro ceny na dzis od 700 do 1000; ta za 1000 ma byc "z osprzetem" (pokrywa, cewki?), ale zdjecia w ogole przedstawiaja caly silnik, wiec trza by do sprzedawcy uderzyc i wypytac.

Oczywiscie kazda glowica z malym przelotem, od dziadka, czasem z rdzawym nalotem od nieuzywania... sruty pierduty

Czy glowica od 300_24V pasuje do 320?
Moj silnik jest 93, czy glowice z innych rocznikow beda pasowac, czy byly zmiany?
Czy ktos ma doswiadczenia z uzywanymi glowicami?
Czy oni sprzedają je splanowane? Czy to tylko pobozne zyczenie?



PS. Allegrowicz ze mnie jak z koziej... ale czemu niektorzy profesjonalisci sprzedaja jedna rzecz pod dwoma roznymi nickami, jako rozne sklepy? Przeciez od razu widze, ze zdjecia te same. Ceną różnią sie o stówe...

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2008 3:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
mMm2 pisze:
Czy oni sprzedają je splanowane? Czy to tylko pobozne zyczenie?

pobożne


mMm2 pisze:
ale czemu niektorzy profesjonalisci sprzedaja jedna rzecz pod dwoma roznymi nickami, jako rozne sklepy? Przeciez od razu widze, ze zdjecia te same

może być tylko to samo zdjęcie, a faktycznie głowice są rózne...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: wt wrz 15, 2009 10:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Wrocila do mnie naprawiona glowica. Bardzo duzo zostalo w niej zrobione i ma chodzic jak nówka. Szkoda ze do silnika z przebiegiem 300tys km [zlosnik] . Zalozone gniazda zaworowe w wersji utwardzonej, pod gaz (cokolwiek to znaczy).

Teraz trzeba to zalozyc...
Widze, ze podczas regeneracji starły się znaczki na wałkach, które zrobiłem podczas ściągania głowicy. Trzeba bedzie całość składać na znaki zostawione przez producenta. I tu problem bo nie mam żadnej instrukcji jak to poustawiać. Wiem ze jest manual haynes'a do tego, oprocz tego jest instrukcja mercedesowa - zadnego z nich nie mam. Ma ktoś albo wie gdzie jest? Bez obrazków z książki to sie bede na silnik patrzyl jak cielak...

Kilka problemow pobocznych.
1. Podczas rozbiorki mialem problem z ustawieniem walu korbowego w pozycji zero, a przez to, ze jest na dole taki otworek przez ktory sie patrzy na tarcze z zaznaczonymi kątami wału. Tylko ten otworek taki dupny a kąt zaznaczony małą kreską. Jak na to patrzeć? Bo mi tam jakiegoś 'dziubka' brakuje, który miałby się idealnie z kreseczką na tarczy zgrać. No i czy kreseczka jest ważna czy nadrukowane '0'?
2. Urwała mi się rurka gumowa na wylocie płynu chlodniczego z tylu glowicy. Czy z silnika 220 bedzie pasować?
3. Jak bardzo powinno mi zalezec na wymianie pompy wody? byla wymieniana kilka lat temu na nową, ale teraz, wiadomo, przeszedł przez nią olej i sie zastanawiam czy i jak bardzo ją nadgryzł. Wiem że teraz (jeszcze: ) działa ok. No i nie wiem ile kosztuje nowa.
4. Do jakiej długości śruby mocujące głowicę nadają się jeszcze do użycia?
5. Uwaga - trywialne [zlosnik] . Podczas ściągania kolektora wydechowego kilka nakrętek wykręciło się razem ze szpilkami z głowicy. Jak się dokręca same szpilki przed założeniem kolektora, bo mają przekrój okrągły na całej długości? Nie chce żeby mi potem coś tam latało i brzęczało.

Życzcie mi powodzenia w samodzielnym położeniu głowicy na blok :roll: [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 7:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Ciagne temat dalej...

Mialem straszne problemy z zalozeniem glowicy na blok, i to we dwojke...
Bardzo polecam podnosnik. Bez niego kilka razy przesunela nam sie uszczelka, moze sie odksztalcila. Moze jak glowica krzywo lezala to oparla sie zaworem na bloku. Nie wiem... Same niewiadome i jestem bardzo niezadowolony z takiej pracy.

Teraz mam konkretne pytanie do tych, ktorzy juz to robili.
Dokrecilem te nieszczesne sruby do glowicy na 55Nm. Potem przyszla pora na pierwsze dokrecenie 90stopni. Do tego celu uzylem klucza z ramieniem o dlugosci jakies 30cm. Problem jest taki ze naprawde ciezko sie to krecilo. Dokrecalem z calego ciala, a musicie mi uwierzyc, ze do tych rzeczy to ja mam sile. Zdaje mi sie, ze juz sie zblizam do granicy wytrzymalosci calego zestawu. Nie odwazylem sie zrobic drugiej serii po 90stopni. Chce wiedziec czy aby napewno to robic. Robilem wstepna przymiarke z kluczem o ramieniu 1m i zeby to ruszyc to tez bede sie musial solidnie zaprzec.
Robic czy nie?

Sruby nowe, nieoryginalne, brytyjskie. Kazda sruba z nalozonymi kilkoma, doslownie, małymi kropeczkami smaru, wiec prawie wcale...

DODANE DNIA NASTEPNEGO:
Rano dokrecilem wszystkie sruby na 90Nm (zbieznosc z 90stopniami przypadkowa). Po wczorajszej sesji 55Nm + 90 stopni, dziś każda z nich sie obrocila o co najmniej milimetr, potem klucz odklikiwał swoje 90Nm.
Mercedesowskie dokrecanie na 55/90/90 jest najmocniejszym o jakim wiem na te chwile. Szperajac po forach znalazlem dane dla kilu innych samochodow i dokrecanie zaczyna sie od niskich 25Nm, do najwyzszych 45Nm, zawsze potem 90st+90st. W to wliczaja sie diesle i silniki hondy o wyzszej niz mercedesowa kompresji.
Ostatecznie nie odwazylem sie krecic drugiej serii 90stopni. Zobaczymy co z tego bedzie. Byc moze msci sie slabe nasmarowanie gwintow.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 6:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
KOLEJNY PROBLEM

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 11:00 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 04, 2008 6:57 am
Posty: 46
Obrazek




Nie wiem skąd masz te 90Nm, ale 50Nm + 2x po 90stopni to raczej norma w dociąganiu głowic

_________________
Naprawiam fordy:Scorpio i Sierry i Merce W124, diagnostyka CDIF/2. tel. do mnie: 502-894-108.

W posiadaniu:

Scorpio 1993 GHIA

MB 1993 W124 280E

Wycieczki po Krakowie - tel.: 501409396.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 3:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Dociągałem tym momentem u siebie bez żadnych problemów, oprócz włożonej siły oczywiście.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl