MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 500SEC
Post: sob sty 03, 2009 12:54 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 03, 2009 12:23 pm
Posty: 7
Lokalizacja: CWA Wąbrzeźno
Witam Mam problemy z moim V8 w SEcu z 85r .Jeżdżę na odłączonym silniku krokowym ponieważ jak go podłącze silnik odpala idealnie chodzi na wolnych obrotach też ok. Problem pojawia się kiedy go przegazuje odrazu gaśnie odpale znowu przegazuje i znowu gaśnie.Nie mam pomysłu co się dzieje i co zrobić.Nie wiem czy jest to też z tym związane ale od zcasu do czasu autko chwile prycha i zgaśnie dzieje się tak przez chwile i rzadko .Pomóżcie


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 03, 2009 5:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
podkręć troszkę dawkę paliwa z 1/4 obrotu max 0/5 obrotu, chyba kiedyś cos takiego miałem i pomogło ale na 100% juz nie pamiętam, dawke zwiększasz imbusem rozmiar to 5lub6mm jest miejsce na ten klucz w filtrze powietrza ale musi by długi wtedy.

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja
W126-500SE-LPG blos

Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 9:52 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 03, 2009 12:23 pm
Posty: 7
Lokalizacja: CWA Wąbrzeźno
ok spróbuje wtedy tak może się uda dzięki


Na górę
 Tytuł: Re: 500SEC
Post: ndz sty 04, 2009 10:13 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
w-126 pisze:
zwiększasz imbusem rozmiar to 5lub6mm .


Imbus ma rozmiar 3mm. <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
jelonek779 pisze:
.Jeżdżę na odłączonym silniku krokowym


W tym aucie nie ma silnika krokowego. Jest natomiast "nastawnik wolnych obrotów" i z silnikiem krokowym nie ma nic wspólnego.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 1:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
troche wspólnego ma a mianowicie funkcje którą spełnia (zwiększa bądź zmniejsza przepływa powietrza) to ze jest to cewka która ciągnie rdzeń w zależności od poziomu napięcia to mysle ze nie jest takie istotne.

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 1:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ale dbajmy o czystość. Silnik krokowy działa na kompletnie innej zasadzie i nie jest przynależny do regulacji powietrza, napędza np. wałki podające papier w drukarkach. Stosowany tam gdzie konieczne jest przewidywanie następnego położenia wałka po podaniu pewnej sekwencji zasilającej jego uzwojenia.
No a jeśli mówimy o cewkach to parametrem pierwotnym branym pod uwagę jest prąd, napięcie to sprawa wtórna, czasem nieistotna - zawory elektromagnetyczne są sterowane prądem czy to EHA czy nastawnik wolnych obrotów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 1:39 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 03, 2009 12:23 pm
Posty: 7
Lokalizacja: CWA Wąbrzeźno
czyli co próbowac tą śruba tez myślę że to nie ma wpływu raczej na działanie krokowego


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 1:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 02, 2008 10:48 pm
Posty: 15
gdzie sie znajduje pokretlo do obrotow w filtrze powietrza ale gdzie dokladnie??


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 1:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jaki to typ wtrysku K, KE? ja nie wiem kiedy wprowadzono zmiany.
Kominek na rozdzielaczu reguluje skład spalin na jałowych obrotach.
Przeczyatjcie wątek o strojeniu KE.
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=34349

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 2:04 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 03, 2009 12:23 pm
Posty: 7
Lokalizacja: CWA Wąbrzeźno
o widze że kolega zamieścił istotne rzeczy wiem ze ta śruba do regulacji jest u mnie uszkodzona nie mam tego autka długo i dopiero próbuje dojśc z nim do ładu <br>Dodano po 1 minutach.:<br> nie wiem tylko jaki to typ wtrysku .Nie mam pojęcia jak to sprawdzić


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 7:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
ukaniu pisze:
Ale dbajmy o czystość. Silnik krokowy działa na kompletnie innej zasadzie i nie jest przynależny do regulacji powietrza, napędza np. wałki podające papier w drukarkach. Stosowany tam gdzie konieczne jest przewidywanie następnego położenia wałka po podaniu pewnej sekwencji zasilającej jego uzwojenia.
No a jeśli mówimy o cewkach to parametrem pierwotnym branym pod uwagę jest prąd, napięcie to sprawa wtórna, czasem nieistotna - zawory elektromagnetyczne są sterowane prądem czy to EHA czy nastawnik wolnych obrotów.


Silniki krokowe są stosowane wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma możliwość precyzyjnego sterowania ruchem:

* w szeroko rozumianej automatyce – w mechanicznych urządzeniach regulacyjnych (np. automatycznych zaworach);
* w urządzeniach pomiarowych np. zegarach elektronicznych do przesuwania wskazówek;
* w robotyce – do sterowania ruchem ramion robotów, kół w automatycznych wózkach widłowych itp.;
* w drukarkach igłowych i atramentowych oraz ploterach – do sterowania ruchem głowicy drukującej/igły i przesuwu papieru/folii;
* w napędach CD/DVD – do sterowania ruchem głowicy czytającej zawierającej laser;
* w samochodach – odpowiada za obroty na biegu jałowym.

Co do sterowania cewką to parametrem jest własnie napięcie, jakim cudem miał by prąd odpowiadać za cokolwiek ?

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja

W126-500SE-LPG blos



Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 7:53 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 03, 2009 12:23 pm
Posty: 7
Lokalizacja: CWA Wąbrzeźno
To wiem że odpowiada za obroty na biegu jałowym ale dlaczego jak go podłącze na wolnych obrotach działa bez zastrzezen wystarczy dodać gazu puścic pedał i zaraz gasnie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 04, 2009 8:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
w-126 pisze:
Silniki krokowe są stosowane wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma możliwość precyzyjnego sterowania ruchem


Dlaczego tak się dzieje wyjaśniłem w poście powyżej, nie będę się rozpisywał o pracy z mikrokrokami itd. Chodziło o to, że napisałeś o tym, że silnik krokowy łączy się własnie z regulacją powietrza - nie łączy się. Dla mnie pojęcie silnik krokowy nawet nie kojarzy sie z samochodami.

w-126 pisze:
Co do sterowania cewką to parametrem jest własnie napięcie, jakim cudem miał by prąd odpowiadać za cokolwiek ?


Ech, no to trzeba sięgnąć po podręcznik do fizyki.
Aby wyjaśnić to na przykładzie podam: nadprzewodzące elektromagnesy korygujące tor ruchu cząstek w akceleratorze w CERNie. Jeśli prąd jest przyłożony stały napięcie nie występuje a elektromagnes działa zakrzywiając tor cząstek. Więc nie ma mowy o sterowaniu napięciem bo go nie ma.
Natężenie pola magnetycznego jest wyrażane w A/m nie ma tutaj nic zwiazanego z V. Dopiero indukcyjność cewki daje napięcie jako pochodną prądu. Tyle z teorii.
Z racji prsototy układu do nastawnika przykładany jest przebieg napięcia o pewnym wypełnieniu, który z racji poasożytniczej rezystancji drutu cewki i indukcyjności wzbudzi prąd o pewnej wartości średniej - który to prąd w obwodzie magnetycznym wywoła natężenie pola od którego będzie zależała siła odchylająca zaworek. Niby napięcie jest tutaj czynnikiem pierwotnym ale jednak to prąd odpowiada za takie a nie inne działanie.
Gdybyśmy chcieli usprawnić nasz układ i precyzyjnie sterować zaworkiem to jeśli zaczniemy stabilizować prąd możemy być pewni konkrentego ustawienia - prąd stały, natężenie pola jakieś, wychylenie jakieś - stałe.
Jeśli zaczeli byśmy stabilizować napięcie - to klops, nie wiemy jakie będzie natężenie pola bo nie znamy prądu (bo np na mrozie rezystancja sie zmieni), nie wiemy jak wychyli się zaworek
To jest kwestia pewnego podejścia do tematu. Kondensator gromadzi ładunek elektryczny i to jest jakby pierwotne w jego przypadku a indukcyjność prąd.
To niestety dywagacje OT ale to nie ja zacząłem ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl