MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 12:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 10, 2009 9:37 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 10, 2009 9:03 am
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Witam Wszystkich jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem W126 260SE z 86r. Mam najprostrzą wersje ale i tak przynosi radość z jazdy. Poruszam się głównie po Warszawie.
Mam pare pytań:
1 Ile i jaki olej do ASB?
2 Jaki olej a przedewszystkim ile do silnika?
3 Mam założony jakiś układ EURO2 gdzie tego się pozbyć, warsztat, po jego podłoczeniu falują obroty i głupoieje obrotomierz?
4 Słusze nie zawsze ale przeważnie stuki pewnie zaworu gdzie wyregulować, warsztat?
5 Czy ktoś kupował w MB chromy zderzaków albo ktoś naprawiał jaki koszt?
Wszystkie naprawy oczywiście chciałbym zrobić w Wawie.
To chyba narazie tyle:)
Dziękuje wszystkim zaq odp!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 9:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Witam :)
bedziek pisze:
1 Ile i jaki olej do ASB?

Oleju nie więcej jak 8l zależy jak dokładnie opustoszy się skrzynie. Co do samego oleju to ATF Dextron II (lub III). Z tym, ze jak Twoja skrzynia ma przebieg z 400-500 tys i nie wiadomo kiedy zmieniano olej ostatnio... chyba nie powinno się tego ruszać.
bedziek pisze:
2 Jaki olej a przede wszystkim ile do silnika?

Nie wiadomo jaki olej był wlany wcześniej bo jeśli mineralny to trzeba uważać jeśli chce się syntetyka nalać... Ja bym wlał pół syntetyk i jeśli jakieś nieszczelności i wycieki by się nie pokazały to moze później na syntetyk bym przeszedł.
Co do ilości dane tech. mówią o 6l oleju silnikowego
bedziek pisze:
3 Mam założony jakiś układ EURO2 gdzie tego się pozbyć, warsztat, po jego podłoczeniu falują obroty i głupoieje obrotomierz?

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Układ EURO2? Chodzi pewnie o spełnienie norm czystości spalin itp.. Tylko co i po co tam demontować?
Pokaż może na fotce po odłączeniu czego tak zaczyna ci falować? Bo może chodzi o coś innego.. co odłączone nie powinno być :P Masz LPG czy nie?
bedziek pisze:
4 Słusze nie zawsze ale przeważnie stuki pewnie zaworu gdzie wyregulować, warsztat?

A to warsztatów jest dużo w Warszawie, które mogły by to zrobić. Zależy, zktórej strony Ci bliżej (jaka dzielnica?).
bedziek pisze:
5 Czy ktoś kupował w MB chromy zderzaków albo ktoś naprawiał jaki koszt?

Nie kupowałem i nie naprawiałem ale już wiem, że koszt będzie duży.. i nie 300 nie 600zł.. Kup lepiej jakieś używane w bdb stanie i tyle.
Proponuje używać wyszukiwarki z forum. Wszystko o co pytasz było już..
Pzdr.
p.s pochwal się furą.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 10:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Odnośnie chromów, nie wiem jak do sedana, ale do coupe tylny środkowy ponad 700zł netto, boczne brutto coś ponad 400zł.
Przedni środkowy brutto koło 900, a boczne trochę ponad 200zł. Przynajmniej tyle kosztowały jakiś czas temu.

A tak przy okazji, to już niedostępny jest tylny środkowy chrom klapy bagażnika do coupe :cry:

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 10:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 01, 2008 11:26 am
Posty: 137
Numer GG: 9309000
Lokalizacja: Gliwice
Ja wymieniałem boczny chrom w sedanie,
kupiłem od jednego z forumowiczów za chyba 70 zł w całkiem niezłym stanie.
A wymieniłem sobie sam. 2h w garażu.

Pozdrawiam

_________________
C140 CL500 - '96


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 8:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Witamy i zapraszamy na spot :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: ndz sty 11, 2009 10:51 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 10, 2009 9:03 am
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Więc tak, jestem z w\Wesołej więc mam blisko do warsztatu na ul Mińską ale tam ostatnio forda robiłem i słabo mi pasek klinowy założyli więc się zraziłem (drogo). Samochodzik ma 256tkm chyba orginał bo niezniszczony środek i k serwisowa.

Przede wszystkim chciałbym powiedzieć że w niemczech popularną rzeczą jest zmnijszanie emisji spalin przez jakiś elektroniczny sterownik więc teoretycznie ma EURO2, ale wiązka elektryczna do sterownika jest odłączona wtedy samochodzik chodzi równiuteńko. Po jej włożeniu na zimnym silniku obroty motoru falują, później ten objaw znika ale pozostaje dziwna sprawa bo jak wprowadze silnik powiedzmy na 3tys obrotów stale to sam motor pracuje równo a wskazówka od obrotomierza głupieje (skacze nawet po czerwonym polu, albo pokazuje 0). Więc ja myśle że trzeba tego się pozbyć bo cała ta instalacja napewno wpływa na moc i spalanie auta.

Olej w ASB nie wiem czy był wymieniany wszystko chodzi płynnie i cicho tylko przy wrzuceniu biegu ntroszke szarpniue ale pewnie to normalka w starszych skrzyniach. Myśle że może go nie wymieniać? Co sądzicie?

Co do chromów musze w takim razie czegoś w niemczech poszukać?

Brakuje mi jeszcze jednego głośnika na tylnej pułce, więc jak ktoś ma ten od prawej strony to jestem chętny, ewentualnie czy ktoś dorabiał dystanse żeby wsadzić zwyczajne 16mm.

Spalanie jest troszke wysokie przy 2.6SE ok 13l w mieście porezy jeździe emeryta (cały czas jak najdłużej na ecnomy:)) tarsa ok. 11l tak do 120km/h

Olej zaleje półsyntetyczny, filtr paliwa i powietrza wymienie. Czy pyłkowy filtr jest?

Wogóle to mam kilka pytań i chciałbym żeby ktoś na niego rzucił okiem czy warto wogóle iwestować w ślicznotke. Kiedy i gdzie w Wawie się Spotykacie?

Zanim się zarejestrowałem oglądałem forum z funkcą szukaj i starciłem kilka godzin a nie dostałem takich informacji konkretnie o w126.

Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi!
Pozdrawiam.

_________________
Zakochany w W126
W126 2.6 SE z 86r automat
250 tkm
brak LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 11:43 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Myśle że może go nie wymieniać? Co sądzicie?

wymieniac bo nie wiadomo ile ma km...

bedziek pisze:
Spalanie jest troszke wysokie przy 2.6SE ok 13l w mieście porezy jeździe emeryta (cały czas jak najdłużej na ecnomy:)) tarsa ok. 11l tak do 120km/h

w tych autach mniej się nie da [zlosnik]

bedziek pisze:
Czy pyłkowy filtr jest?

nie

bedziek pisze:
Kiedy i gdzie w Wawie się Spotykacie?

dziś o 13:15 na skarpie za teatrem buffo (więcej w dziale spoty)

Zapraszamy :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 8:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 24, 2007 11:42 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Co do tego EURO2 to to może ci pomóc:

na stronie http://www.hjs.com/
wejdź w produkte - Abgassysteme - EURO TR2 - anbaunaleitunng

Ja to mam i nie przeszkadza na razie

_________________
SL z M103 lub M119 na razie wymarzona
w124 300 CE nareszcie moja
ex w201 2.0D ideał
ex w123 2.0D żółty
ex w124 2.0D poskładana z czego się tylko da
ex w124 2.0D skradziona na części :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl