MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 10:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 10, 2009 4:13 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 10, 2009 4:04 pm
Posty: 4
Witam. Po długim oglądaniu forum stwierdziłem że jest godne zaufania.
Mam mercedesa SEC 500 z 86 roku. Kupiłem go niedawno i mam problem. Mianowicie autko nie odpala na zimnym (trzeba mu podlewać paliwa ręcznie) po przeczytaniu paru tematów doszedłem do tego że brak w nim wtrysku startowego oraz regulatora obrotów (coś ala silniczek krokowy ale nim nie jest). Zakupiłem więc oba brakujące elementy. Teraz okazuje się że nie ma prądu na w/w częściach. Jednak podłączone "na krótko" działają (można odpalić auto nawet na mrozie) ale ma troszkę za wysokie obroty. Z ogólnych spostrzeżeń zauważyłem że nie mam też takiej puszki po prawej stronie komory silnika i że podciśnienie (lub coś innego ale wygląda jak podciśnienie) idące do niej jest zaślepione. Proszę o pomoc. Dodam jeszcze że autko oprócz problemów z paleniem ma też problemy ze "zbieraniem się" co jak na 5 litrowe V8 jest co najmniej dziwne


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 5:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
KacperŁódź pisze:
Z ogólnych spostrzeżeń zauważyłem że nie mam też takiej puszki po prawej stronie komory silnika i że podciśnienie (lub coś innego ale wygląda jak podciśnienie) idące do niej jest zaślepione.


Możesz rozwinąć myśl.

KacperŁódź pisze:
brak w nim wtrysku startowego

Tzn, że po prostu nie było w ogóle wkręconego wtryskiwacza? A rurka z rozdzielacza zaślepiona? Co z wiązką elektryczną?

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 5:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 7:00 am
Posty: 187
Lokalizacja: Kęty
zrob jakies zdjecia bo nie wiem o co chodzi tez mam seca to bym ci pomugl Mor dalej nie zrobilem z tym ogrzewaniem jak ma 90 stopni ladnie grzeje jak przygazuje do tak 3tys to zaczyna leciec zimnie powietrze :cry:

_________________
MB 124 300CE +LPG 89r.
Opel Corsa +LPG 93r.

http://www.youtube.com/watch?v=DrsJusis ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 5:49 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 10, 2009 4:04 pm
Posty: 4
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1231606055_C5410302_8.jpg

to obrazek z allegro na czerwono zaznaczyłem miejsce gdzie powinna być ta puszka. a na zielono to czego nie miałem (to połączone to jeden i ten sam element tylko on jest zasłonięty przez kable) co do wiązki elektrycznej od wtrysku i regulatora biegu jałowego to miałem ją tylko nie miałem samych elementów


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 8:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Taaa. Masz jeszcze stary typ wtrysku K-jetronic. Akurat sterowaniem zimnym rozruchem w tym układzie nigdy się nie zajmowałem, także może ktoś bardziej kompetentny się wypowie, bo w KE jest zdecydowanie inaczej. <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
Stuwka pisze:
Mor dalej nie zrobilem z tym ogrzewaniem jak ma 90 stopni ladnie grzeje jak przygazuje do tak 3tys to zaczyna leciec zimnie powietrze


Zobacz, czy nie masz zablokowanej tej elektrycznej pompki wspomagającej obieg. Jak mi stanęła, też miałem takie objawy, chyba ciecz "odbijała się" od łopatek stojącej pompy i nie szła na układ ogrzewania. Jak uruchomiłem pompkę (do czasu naprawy zrobiłem obejście) problem znikł. Działo się tak zawsze, jak samochód był już w środku podgrzany, tak że zawory się przymykały, co by się nie ugotować. Wtedy naraz zimne powietrze z nadmuchu i faktycznie wystarczyło się zatrzymać i zgasić auto (bardziej chodziło o wyłączenie zasilania z elektronicznego sterownika temperatury). Możesz to łatwo sprawdzić, jak zacznie Ci się tak dziać nie gaś auta, ale ściągnij wtyczkę z elektrozaworów - powinny się całkiem otworzyć i wróci ogrzewanie. Nakombinowałem się z tym ogrzewaniem, żeby działało poprawnie, w sumie z oryginalnego układu nie wymieniłem pompki (naprawiłem) i tego elektronicznego sterownika. Reszta była już na wykończeniu. Teraz działa sprawniej niż w E320.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 9:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Mor Nie wiem czym się sugerowałeś, ale kolega dał zdjęcie jakiegoś innego auta z allegro. W 86 roku już nie wstawiali k-jet'ów do SEC. K-jet skończył się na pierwszej serii.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 9:11 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 10, 2009 4:04 pm
Posty: 4
no własnie fotka jest z allegro a ja mam '86 z oryginalnym silnikiem i u mnie faktycznie ten zestaw wygląda troszkę inaczej. ale ogółem chodzi mi o ukazanie części. Jak tylko mój SEC wróci z wymiany zawieszenia to postaram się zrobić foty. Aha i ogółem doszedłem do tego że nie am prądu na wspomaganiu wtrysku bo nie ma przekaźnika. może ktoś powiedzieć co to za przekaźnik (oznaczenie i umiejscowienie)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 11:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Przekaźnik to chyba jest ten taki srebrny z klapką i bezpiecznikiem. Znajdziesz go przy ścianie grodziowej w komorze silnika.

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 9:23 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 10, 2009 4:04 pm
Posty: 4
no dobra ale jak myślicie czy naprawa wspomagania wtrysku usunie problem z "zamulaniem" ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 11:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
zegarek pisze:
Mor Nie wiem czym się sugerowałeś, ale kolega dał zdjęcie jakiegoś innego auta z allegro. W 86 roku już nie wstawiali k-jet'ów do SEC. K-jet skończył się na pierwszej serii.


Różne patenty widziałem, a jak ktoś wstawia zdjęcie to moim zdaniem chodzi mu o to, co znaznacza. Przy KE za zimny rozruch odpowiadają inne elementy, więc takie zaznaczanie jest bez sensu. Zaworem zimnego rozruchu steruje tu przekaźnik czrny - ten sam co pompą paliwa i kick-downem. Może jest wstawiony jakiś inny od innego auta?! Nie mam pojęcia, co tam jest nagrzebane i trudno będzie to rozkminić przez neta.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl