MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 10:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 12, 2009 10:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Panowie kolejny problem. Podczas stania w malym korku, troche mi skoczyła temperatura i przepaliło mi bezpiecznik (8A), zdechł wentylator chłodnicy, obrotek i termometr. Myślę sobie "no cóż, zdarza się" wymieniłem na nowy, ale okazało się, że spaliłem przez kilka minut 3 bezpieczniki!! WOW. Nigdy nie miałem problemu z tym, włożyłem na chwile bez. 16A, wentylator się załączył ale nie mogę stosować 16A zamiast 8A Proszę pomocy, od czego zacząć szukać?? Jaka może być przyczyna.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 7:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam,
masz najzwyczajniejsze w świecie zwarcie w instalacji (najprawdopodobniej uszkodzony jakiś element, być może silnik wentylatora). Osoba z jakim-takim doświadczeniem technicznym powinna poradzić sobie z diagnozą w 5 minut stosując jakikolwiek miernik uniwersalny (najpierw stwierdzenie który obwód, potem który element obwodu). Sądząc jednak po "tonie" pytania - raczej radzę pojechać do elektryka samochodowego. Wyrazy uznania za odrzucenie rozwiązania problemu w postaci gwoździa zamiast bezpiecznika :)
Pozdrawia uprzejmie Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 8:31 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Skoro stało się to przy wzroście temperatury to raczej winien jest czujnik załączający wentylator. Dosyć często się zdarza że zwierają do masy w momencie osiągnięcia temperatury załączani.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 9:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Czujnik został niedawno wymieniony bo stary nie załączał wentylatora. Kolego gerri proszę napisz mi jak można zdiagnozować ten "nowy" czujnik?? Laikiem nie jestem ale tutaj jest czujnik, w beczce wiskoza a w maluchu pasek klinowy:) Nie chce po prostu popalić instalacji. Dodam iż na 16A bezpieczniku wszystko trybi ale faktem jest że to tak pracować NIE MOŻE.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 7:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Coś mi się wydaje że czujnik jest od tego aby zwierać przewód ujemny wentylatora do masy więc jak się zepsuje to albo cały czas działa albo nie.
Więc czujnik bym zostawił w spokoju.
Proponuję przeczyścić wszystkie styki od wentylatora, czujnika bezpiecznika, może pomoże .
Szczególnie przewód masowy od czujnika. Tam przeważnie jest problem , coś zaśniedzieje.

Pozdrawiam <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Nie musi to być zwarcie jak instalacja ma za duży opór to płynie większy prąd i się grzeje no i w końcu przepala bezpiecznik.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 8:11 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
marcinMB123200D pisze:
Coś mi się wydaje że czujnik jest od tego aby zwierać przewód ujemny wentylatora do masy więc jak się zepsuje to albo cały czas działa albo nie.
Więc czujnik bym zostawił w spokoju..

Mylisz się Kolego. Sosowane są w tym modelu dwa rozwiązania: w pierwszym (jak opisałeś) prąd przechodzi przez cewkę wentylatora i przez jednopinowy czujnik jest zwierany do masy.
W drugim, popularniejszym rozwiązaniu pierwszy po drodze od bezpiecznika jest dwupinowy czujnik, a następnie cewka wentylatora połączona jednym końcem z masą. To właśnie w tym układzie awaria czujnika może powodować zwieranie prądu do masy.
marcinMB123200D pisze:
Proponuję przeczyścić wszystkie styki od wentylatora, czujnika bezpiecznika, może pomoże .
Szczególnie przewód masowy od czujnika. Tam przeważnie jest problem , coś zaśniedzieje..

O ile wiem z doświadczenia, to czyszczenie styków POPRAWIA przepływ prądu (czyli w przypadku zwarcia prąd będzie jeszcze większy)
To jest rada w stylu: "jak nie pomoże - to na pewno nie zaszkodzi"...
marcinMB123200D pisze:
jak instalacja ma za duży opór to płynie większy prąd .

Wydaje mi się, że w szkole podstawowej uczyli, że jak opór rośnie - to prąd maleje... Czyżbym się mylił??

Pzdr. <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
bobasspr pisze:
Kolego gerri proszę napisz mi jak można zdiagnozować ten "nowy" czujnik??


Jeżeli masz czujnik z jedną końcówką, to zewrzyj prowadzący do niego kabel bezpośrednio do masy (bez pośrednictwa czujnika, oczywiście po włączeniu zapłonu)
Jeżeli masz czujnik z dwoma bolcami - to zdejmij wtyczkę i po włączeniu zapłonu zewrzyj drutem oba otworki wtyczki ze sobą (również bez pośrednictwa czujnika)
Powinno się w obu wypadkach załączyć (słychać "klik") sprzęgło wentylatora.
Tak wygląda sprawdzanie cewki wentylatora - ale nie jest jednak do końca miarodajne: czasami zwarcie pojawia się dopiero po wzroście temperatury.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 13, 2009 10:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Tak, zgadza sie mam czujnik z dwoma pinami, zrobiłem dzisiaj "małe obejście" tego ponieważ chyba wszyscy wiemy jak groźne jest przegrzanie.

Wentylator NAPEWNO ma sprawny elektromagnes, jak go zmostkuje na WYŁĄCZONYM zapłonie to się "blokuje" i chodzi cały czas, natomiast ten bezpiecznik wywala dopiero jak podepnę kostkę do czujnika.

Czy ta czujka powinna zwierać do masy czy tylko te dwa przewody?? Nie mam jak sprawdzić starego czujnika bo go wywaliłem...

P.S.
Cytuj:

Wydaje mi się, że w szkole podstawowej uczyli, że jak opór rośnie - to prąd maleje... Czyżbym się mylił??


Święte słowa. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 14, 2009 8:53 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
bobasspr pisze:
jak go zmostkuje na WYŁĄCZONYM zapłonie to się "blokuje" i chodzi cały czas, .


Ma blokować na WŁĄCZONYM!!

bobasspr pisze:
Czy ta czujka powinna zwierać do masy czy tylko te dwa przewody??


Zwiera TYLKO te dwa przewody ze sobą.
Zdarzają się przypadki, że nowe czujniki są uszkodzone.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl