MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 11:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sty 15, 2009 5:22 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt paź 24, 2008 10:43 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Kielce
witam
mam w swoim SEC-u do wymiany prawy wałek rozrządu(po stronie pasażera) wraz z 2-ma krzywkami.moje pytanie brzmi czy wałek rozrządu od silnika 3.8 będzie pasował do mojego 5.6?jeden z mechaników powiedział mi, że są inne kąty krzywek.
a moze ktos ma do sprzedania takowy wałek.
pozdrawiam

_________________
W126 560SEC 1987r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 15, 2009 5:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Do samych 560-tek są dwa rodzaje wałków. Zmiana była w 1989 roku. Mogę Ci podać konkretne przedziały numerów silnika zmiany jak potrzebujesz.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Post: czw sty 15, 2009 7:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
sheepman pisze:
mam w swoim SEC-u do wymiany prawy wałek rozrządu(po stronie pasażera) wraz z 2-ma krzywkami


Ok, najpierw terminologia, żeby nie było nieporozumień:
Krzywki są na wałku, a po krzywkach chodzą dźwigienki.

sheepman pisze:
moje pytanie brzmi czy wałek rozrządu od silnika 3.8 będzie pasował do mojego 5.6?


3.8, 4.2, 5.0 mają inne krzywki od 560.
Musisz szukać wyłącznie z 560, ale to jest prawie niewykonalne znaleźć używany wałek w bardzo dobrym stanie.

Cytuj:
Do samych 560-tek są dwa rodzaje wałków


A nawet TRZY.

Niestety w WIS'ie nic nie ma na temat tego trzeciego.

Wygląda to tak:

Lewy:
1. A1170511801, który został zastąpiony przez 1170512601
2. A1170511601, który został zastąpiony przez 1170512401
3. A1170511601, który został zastąpiony przez 1170512401 (wersje ECE i RUF)

Prawy:
1. A1170511901, który został zastąpiony przez 1170512701
2. A1170511701, który został zastąpiony przez 1170512501
3. A1170511701, który został zastąpiony przez 1170512501 (wersje ECE i RUF)

Niestety ten nr 3 dla wersji z katalizatorem i wersji ECE i RUF, numer OE jest identyczny! Nawet numer wybity na wałku jest taki sam 11716(11724) i 11717(11725).
Numer wybity jest tu:
Obrazek

Ale można je rozróżnić po numerze wybitym na ostatnim czopie:
Obrazek

Krzywki ECE i RUF mają dłuższe czasy otwarcia zaworów i można to rozpoznać gołym okiem.
Po lewej jest ECE, a po prawej zwykły:
Obrazek

To co mogę Ci zaproponować i jest to pewne i w miarę tanie rozwiązanie, na które sam się zdecydowałem:

Jeśli masz tylko wytarte krzywki, a czopy są nienaruszone, to dać do zregenerowania do Świątka. Koszt to 400pln za napawanie czterech krzywek + azotosiarczanowanie.
Po regeneracji wygląda to tak:

Obrazek

Trzeba pamiętać, że po takiej regeneracji trzeba dać nowy komplet dźwigienek. Jest zamiennik Ruville za ok 30zł za sztukę. Oryginał 150 za sztukę. Świątek też regeneruje krzywki - ok. 40zł za sztukę.
Najlepiej dać Świątkowi do zregenerowania cały zestaw, wtedy nie ma problemów z gwarancją w razie wytarcia któregoś z elementów.
Ja wysłałem wraz z wałkiem, jedną dźwigienkę Ruville, aby zbadał materiał czy się nadaje i powiedział, że są OK.
Gwarancji jest 6 miesięcy na tak zregenerowane krzywki.
Jest jeszcze inna opcja u niego - zrobienie całego wałka od podstaw - koszt ok 900pln.
Po złożeniu, trzeba wałek dotrzeć - po odpaleniu trzeba trzymać 20 minut na 2000RPM. Nie można dać silnikowi chodzić na wolnych obrotach.

Czyli w skrócie:
Znajdz używany wałek o takim samym numerze wybitym na wałku i czopie, albo daj do Świątka do regeneracji.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 12:36 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pt paź 24, 2008 10:43 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Kielce
dzieki kolego za wyczerpujace wyjaśnienie tematu,a w szczególności za oznaczenia wałków.
póki co zamówiłem nowy wałek oraz komplet dżwigienek na prawa stronę,podpory moje stare są OK.
mam nadzieje ze wszystko bedzie pasowało do siebie i w poniedziałek juz zabije zdrowe serducho mojego maleństwa :)
pozdrawiam

_________________
W126 560SEC 1987r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 3:02 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Zamówiłeś zamiennik Febi?

Trzeba pamiętać, że zamienniki są wyłącznie do 1170512601 i 1170512701, pozycja 1 na mojej liście.
Czyli jak masz na aucie wałki z pozycji 2 lub 3, to trzeba wymienić parę, bo inaczej będziesz miał wibrator nie silnik.

Najlepiej podaj numery z tego Twojego wałka, to się wyjaśni.

Oczywiście do kompletu trzeba kupić (mały koszt) w ASO, plastikowe krućce na rurki olejowe, które wchodzą w podpory. Wymiana ich zalecana jest po każdorazowym wyciągnięciu z podpór, po to, aby zagwarantować szczelność.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 6:41 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt paź 24, 2008 10:43 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Kielce
witam
no to mnie podlamales Kolego :) rzeczywiscie zamowilem walek Febi.
na moim walku nie moglem odczytac oznaczenia jedynie na czopie znalazlem "25 F" oraz literke "L" ponizej. zamawiajac walek Febi w sklepie podalem dane swojego silnika i sprzedawcy wyskoczylo ze ma dostepny walek do tego auta.natomiast z tego oznaczenia mam wrazenie ze to walek z tej 2-giej grupy z Twojej listy.moze da sie jakos roszyfrowac to po numerze silnika, moj nr: 1260451A37852115486372.
pozdrawiam
Jarek

_________________
W126 560SEC 1987r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 7:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
hmmm jeśli przyjrzałeś się dokładnie i rzeczywiście nie ma tego 5 cyfrowego numeru, to wynika jedynie, że to nieoryginalny wałek.

Ale ten wałek za bardzo Cię już nie interesuje, tylko ten z drugiej głowicy, bo do niego musisz dopasować nowy. Na pewno też masz go na wierzchu w aucie, więc sprawdź numer.
Ale jeśli jest oryginalny z 87 roku, to na 100% nie masz tego, do którego jest zamiennik Febi, bo to jest zamiennik najnowszego wypuszczonego wałka do tego silnika.

Jest 10 stopni różnicy w kątach krzywek w tych nowych wałkach w stosunku do poprzednika 11716 i 11717. Sporo, więc nie współgrają ze sobą.

Dlatego jak się ma te poprzednie wałki, to taniej wychodzi regeneracja ;)


Na górę
Post: ndz sty 18, 2009 9:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
zegarek pisze:
sheepman pisze:
Trzeba pamiętać, że po takiej regeneracji trzeba dać nowy komplet dźwigienek. Jest zamiennik Ruville za ok 30zł za sztukę. Oryginał 150 za sztukę. Świątek też regeneruje krzywki - ok. 40zł za sztukę.


Witam
Mam pytanko, gdzie i kiedy mniej wiecej w takiej cenie dzwigienki Ruville ? W Intercarsie kosztuja w tej chwili ok.150zl/szt detal brutto.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: ndz sty 18, 2009 9:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
gelanda pisze:

Witam
Mam pytanko, gdzie i kiedy mniej wiecej w takiej cenie dzwigienki Ruville ? W Intercarsie kosztuja w tej chwili ok.150zl/szt detal brutto.


Rzeczywiście... Kupowałem gdzieś w czerwcu 2008 i brałem je po jakieś 50brutto - zniżka.

Teraz kosztuje tyle co oryginał.

W Focie jest jeszcze Febi za 60 brutto bez zniżek.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 10:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki, myslalem, ze moze gdzie indziej.
Pracuje w IC wiec tez mam jakies tam znizki [zlosnikz] . Trzeba bedzie zobaczyc w Focie.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: pt sty 23, 2009 1:18 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt paź 24, 2008 10:43 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Kielce
Na szczescie trafiłem na rozgarnietego mechanika i pomimo tego, ze rzeczywiscie krzywki na walku febi sa przesuniete o 10st. w stosunku do oryginalu, policzyl ilosc zebow na kole zebatym i wyszlo mu 36 wiec przesunal o jeden zab na kole fancuszek i dziala bez zarzutow.nie ma drgan i silnik rowno pracuje.uff ulzylo mi jak nie wiem bo jak dzwonilem do ASO Mercedes to mi zaspiewali 2500zl netto za walek, na rynku wtornym dobry walek trafic to rzeczywiscie trudna sprawa.A tak zmiescilem sie w budzecie jaki przeznaczylem na ten remont, a do tego wymienilem uszczelniacze zaworow i mam nadzieje ze nie bedzie mi bral tak oleju jak do tej pory :)
pozdrawiam i dzieki serdeczne za rady odnosnie tematu.

_________________
W126 560SEC 1987r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 6:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:26 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Podepne sie pod temat. Niestety dzisiejsza wizyta u mechanika wykazala, ze wytarty jest prawy walek rozrzadu (1 krzywka) :(

I teraz pojawiaja sie pytania:
1. kogo polecacie w Warszawie i okolicach do naprawy ?
2. jakie moga byc tego koszty (jeszcze nie wiem co z dzwigienkami itp) - czesci i robocizna ?
3. czy lepiej regenerowac sposobem wspomnianym przez kolege Zegarek czy probowac nowych zamiennikow

A na koniec pytanie zupelnie laickie - jakie moga byc dalsze konsekwencje jazdy z wytartym walkiem i co moglo spowodowac jego wytarcie ?

Z gory dzieki za pomoc

Pozdrawiam

_________________
MB W126 560SEC '91


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 6:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Będzie coraz bardziej kulał na ten cylinder.
Wymienia się zawsze komplet - wałek, dźwignie.
Ja od kiepskich zamienników wolę solidną regenerację.
Przyczyny to wiek, kiepski olej, zatkane olejarki na danej krzywce, uszkodzone kompensatory luzów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 6:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:26 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
ukaniu pisze:
Będzie coraz bardziej kulał na ten cylinder.


czy oznacza to, ze mozna sie jeszcze cieszyc jazda do zebrania funduszy bez lawinowego wzrostu kosztow naprawy ?


ukaniu pisze:
Przyczyny to wiek, kiepski olej, zatkane olejarki na danej krzywce, uszkodzone kompensatory luzów.


Wiek jest sluszny, olej shell 15w40 od 15 tys. kilometrow, a co bylo wczesniej niewiadomo, zatkane olejarki i kompensatory luzow beda sprawdzone

dzieki za pomoc <br>Dodano po 1 minutach.:<br> ukaniu[b] a jakies sugestie co do wyboru miejsca naprawy ?

_________________
MB W126 560SEC '91


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl