sheepman pisze:
mam w swoim SEC-u do wymiany prawy wałek rozrządu(po stronie pasażera) wraz z 2-ma krzywkami
Ok, najpierw terminologia, żeby nie było nieporozumień:
Krzywki są na wałku, a po krzywkach chodzą dźwigienki.
sheepman pisze:
moje pytanie brzmi czy wałek rozrządu od silnika 3.8 będzie pasował do mojego 5.6?
3.8, 4.2, 5.0 mają inne krzywki od 560.
Musisz szukać wyłącznie z 560, ale to jest prawie niewykonalne znaleźć używany wałek w bardzo dobrym stanie.
Cytuj:
Do samych 560-tek są dwa rodzaje wałków
A nawet TRZY.
Niestety w WIS'ie nic nie ma na temat tego trzeciego.
Wygląda to tak:
Lewy:
1. A1170511801, który został zastąpiony przez 1170512601
2. A1170511601, który został zastąpiony przez 1170512401
3. A1170511601, który został zastąpiony przez 1170512401 (wersje ECE i RUF)
Prawy:
1. A1170511901, który został zastąpiony przez 1170512701
2. A1170511701, który został zastąpiony przez 1170512501
3. A1170511701, który został zastąpiony przez 1170512501 (wersje ECE i RUF)
Niestety ten nr 3 dla wersji z katalizatorem i wersji ECE i RUF, numer OE jest identyczny! Nawet numer wybity na wałku jest taki sam 11716(11724) i 11717(11725).
Numer wybity jest tu:
Ale można je rozróżnić po numerze wybitym na ostatnim czopie:
Krzywki ECE i RUF mają dłuższe czasy otwarcia zaworów i można to rozpoznać gołym okiem.
Po lewej jest ECE, a po prawej zwykły:
To co mogę Ci zaproponować i jest to pewne i w miarę tanie rozwiązanie, na które sam się zdecydowałem:
Jeśli masz tylko wytarte krzywki, a czopy są nienaruszone, to dać do zregenerowania do Świątka. Koszt to 400pln za napawanie czterech krzywek + azotosiarczanowanie.
Po regeneracji wygląda to tak:
Trzeba pamiętać, że po takiej regeneracji trzeba dać nowy komplet dźwigienek. Jest zamiennik Ruville za ok 30zł za sztukę. Oryginał 150 za sztukę. Świątek też regeneruje krzywki - ok. 40zł za sztukę.
Najlepiej dać Świątkowi do zregenerowania cały zestaw, wtedy nie ma problemów z gwarancją w razie wytarcia któregoś z elementów.
Ja wysłałem wraz z wałkiem, jedną dźwigienkę Ruville, aby zbadał materiał czy się nadaje i powiedział, że są OK.
Gwarancji jest 6 miesięcy na tak zregenerowane krzywki.
Jest jeszcze inna opcja u niego - zrobienie całego wałka od podstaw - koszt ok 900pln.
Po złożeniu, trzeba wałek dotrzeć - po odpaleniu trzeba trzymać 20 minut na 2000RPM. Nie można dać silnikowi chodzić na wolnych obrotach.
Czyli w skrócie:
Znajdz używany wałek o takim samym numerze wybitym na wałku i czopie, albo daj do Świątka do regeneracji.