MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 7:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 24, 2009 3:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
No, ale może od początku. Parę dni temu zaraz po tym jak puściły mrozy, jechałem Dolores na stację celem zatankowania. Stojąc na światłach poczułem inną niż zwykle pracę motoru, na N cała buda się trzęsła, nie było to "trzęsienie ziemi", ale odczuwalne bardziej niż zwykle. Myślę sobie może przez końcówkę paliwa, ale zawsze tankuję, gdy wskazówka dochodzi do 1/4 baku. No łudziłem się, że to. Zatankowałem, problem pozostał. Trzęsie dalej. Na następny dzień do ogólnej trzęsawki doszły jeszcze dwa problemy. Przy zmianie, z N na D w zakresie obrotów od 1000 do 1300 owo trzęsienie przybiera na sile, a jak zacząłem bacznie się temu przyglądać, to wrażenie jest takie jak by się skrzynia ślizgała na 1 biegu. Porównuję tutaj z manualem, tak jak bym ruszał ze sprzęgłem wciśniętym do połowy. Powyżej 2000 problem ustępuje, podobnie na wyższych biegach, nie zauważam problemu. Jak by tego było mało kick down chyba wyzionął ducha również. Skrzynia nie reaguje na gwałtowne dodanie gazu. Wyciągnąłem i przeczyściłem puszeczkę od kick down-u (obie sprężynki są, co prawda z różnej parafii, ale są),która znajduje się obok serwa, to jedyny efekt jest taki, że wcześniej przy przełączeniu z D na N obroty rosły z 700 na 1000 i a w drugą stronę działo się odwrotnie, w chwili obecnej pozostają mniej więcej na tym samym poziomie, czytaj. wzrost jest, ale nie tak widoczny. Macie może jakieś pomysły gdzie kopać? Wina elektryki? Próbowałem coś z kanału zobaczyć, ale za bardzo nie wiem gdzie przy skrzyni szukać. Przepsikałem wszelkie kostki i złącza preparatem do konserwacji elektryki, ale to nie wiele dało. Wiem, że mam przynajmniej 3 wtryski do wymiany, ale możliwe żeby to one były przyczyną problemów?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 24, 2009 4:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:09 am
Posty: 162
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kolego, co prawda nie pomogę Tobie ale chciałbym prosić o fotkę lub opis tej puszeczki od kick-downu (gdzie tego szukać, czy chodzi o ten czarny sterownik i chodzi o przeczyszczenie styków?). Być może w moim autku tez przydałoby się to przeczyścić. Pozdrawiam!

_________________
MB C126 560 SEC '87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 24, 2009 4:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
też mam 3 wtryski lejące, ale one nie dają takiego efektu -jedynie minimalnie nie równa praca na wolnych...
Dla mnie Twój opis wskazuje na niepalący 1-2 cylindry i raczej bym w elektryce upatrywał powodu...

Powodzenia

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 24, 2009 5:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Janfocus pisze:
Dla mnie Twój opis wskazuje na niepalący 1-2 cylindry i raczej bym w elektryce upatrywał powodu...

W czerwcu wymieniałem całą elektrykę, kable itd., co prawda świec nie sprawdzałem, czy mają iskrę, ale czy wyłączone z obiegu dwa garnki nie powodowałyby problemów przez cały czas jazdy a nie tylko na niskich obrotach? Pościągałem fajki z każdej ze świec, wyglądały na dobrze założone. Może faktycznie coś zamokło...

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 24, 2009 5:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
często jak nie ma iskry to w dolnym zakresie obrotów, potem garnek zaczyna palić (da się to wytłumaczyć...), skoro wymieniałeś elektrykę to mimo wszystko warto obejrzeć fajki czy nie mają nalotów od środka (nie przebijają) i czy mają prawidłową rezystancję... (ok 1kohm).

u mnie fajki padają notorycznie -teraz wymieniam na oryginały i jest dobrze...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 24, 2009 6:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
w takim razie w poniedziałek trzeba będzie zaglądnąć jeszcze raz, świeczki też sprawdzę przy okazji

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 6:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
chyba trochę spanikowałem ;)
problemem okazała się świeczka, już dawno nie widziałem tak zabitej syfem świecy. Po wymianie na nową, przyjemność z jazdy wróciła:) Trzeba teraz zadbać o to aby się nie zabijała więcej. Kable na wszelki wypadek zamówione nowe.
Zastanawia mnie czy przez jedną walniętą świecę kick down miał prawo odmówić posłuszeństwa? Teraz wszystko jest ok.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 7:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
te silniki dramatycznie tracą moc gdy choć 1 cylinder nie pali...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 8:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
widziałem właśnie jak ekonomizer dziwnie się zachowywał, prawie nie dotykając gazu miałem wskazówkę w połowie, całe szczęście wszystko wróciło do normy ;)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl