MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 14 15 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 11:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
wpisz w google ALDA albo szukaj na forum,bo było o niej.
Właśnie piszę o tym drugim wężyku, który kończy się u Ciebie widocznie na elektrozaworze. Jak już pisałem wcześniej, możesz ominąć ten elektrozawór i wężyk poprowadzić prosto do ALDY.
Co do zaworka od podciśnienia, to musi mieć strzałkę skierowaną do pompy vacuum.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 06, 2009 2:44 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
uważaj jak jeździsz!!!! psiaczka byś przejechał!!!

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 06, 2009 5:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
No dzisiaj sprawdziłem co chciałem, pod turbiną zamknąłem klapę na cięgle regulacyjnym ,najpierw upewniłem się że w poprzednim silniku klapa jest zamknięta no i była (2.9) jaki efekt? No wąż puchnął po dodaniu gazu i auto dostało wigoru ale co z tego, jak (chyba!) było za duże ciśnienie ,bo co się chciałem rozpędzić to mi węże wyskakiwały z rur interkulera (na razie prowizorki) i tak kilka razy, co chciałem wbić 3,4-5 bieg aby zobaczyć jak auto się zbiera , to wystrzał , nowe opaski zaciskowe itp. nic nie pomogło. Był sprawdzany na KTS i żadnych błędów , myślę że elektryk musi się zjawić z oryginalnym kopem z Mercedesa ale mi to wygląda na brak sterowania podciśnieniem, może ostatnio przy uruchamianiu po raz pierwszy silnika , tę funkcję wyłączył tak jak ABS , skrzynię itp. przez przypadek i zaprogramował . Próbowałem jeszcze zamianę zaworów podciśnieniowych bo są dwa , i to takie same , aby wyeliminować że może jeden padnięty nic, zamieniłem zasilanie tych zaworów bo kable mogłem pomylić z lewej na prawą stronę nic, zamieniłem czujnik ciśnienia doładowania za starego silnika sprintera bo są identyczne nawet według numeru i też nic. Sprawdziłem tą membranę pod turbiną ale jest sprawna cięgło chodzi , w każdym wężyku jest podciśnienie więc sam już nie wiem co jeszcze sprawdzić , wychodzi na to że klapa miała być otwarta , choć czemu w starym silniku nie była ? a żeby ją zamknąć to prawie że brakło mi gwintu to raczej też nie jest normalne poprzednio była w połowie gwintu choć fabrycznie nie była zaznaczona farbą jak to przeważnie bywa. Tyle że , podciśnienie chyba jest prawidłowe bo z tymi hamulcami to było złudzenie auto długo stało i trochę tarcze pordzewiały myślę że się dotrą i będzie dobrze – co myślicie jakieś sugestie , pomysły ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 24, 2009 12:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Alllllle cisza – ok. sprawa podciśnienia rozwiązana (nie było sterowania) ponowne wgranie oprogramowania sterownika głównego załatwiło sprawę . Auto jeździ ale to nie jest to ,pojawiły się następne komplikacje po pierwszej próbie okazało się ze silnik się przegrzewa 140km/godz i temperatura 100 C’ zwolniłem do 120km/godz wszystko się normuje ,zaobserwowałem ze wiskoza się nie włącza? więc na zakupy czas; nowy termostat i pompa wody na początek – nic nie pomogło, inna wiskoza używana z sprintera też nic (nie włącza) może za mała chłodnica myślę? Okazało się że układ zapowietrzony ,dlatego że mój układ wodny był otwarty gdyż zbiornik wyrównawczy to na razie prowizorka zalałem płynem osobno silnik a następnie chłodnicę, nagrzałem auto, po czasie otwarłem nagrzewnicę wewnętrzną i układ jest ok. myślę ze nie było odpowiedniego ciśnienia w układzie Zrobiłem próbę 140km/godz i jest temperatura 90-95 C’ fakt ze nie było drogi aby potrzymać go dłużej aby nabrać pewności, ale jest lepiej ,problem polega na tym że wiskoza mimo to dalej się nie włącza latałem po różnych forum i chyba muszę zakupić nową wiskozę i zamontować jakoś obudowę wiatraka która też ma ponoć znaczenie. Następna sprawa to wrażenie z jazdy ,na razie nie najlepsze (nie o to mi chodziło) auto ma siłę bez wątpienia, ale czekam na elektryka bo nie chodzi mi jeszcze obrotomierz więc brak kontroli, jaka prędkość przy jakich obrotach, silnik pracuję bardzo elastycznie wkręca się szybko na maxa ,trochę wyje a ja nie wiem czy to jest 3.500tyś/ob./min , 4.500tyś/ob./min na słuch nie da się tego ustalić . Możliwe że np: przy 140km/godz mam już ponad 5.000tyś.ob/min czyli około maxa (czerwone pole na obrotomierzu) a ja się dziwię ze auto się przegrzewa? tym bardziej że silnik nie ma odcięcia? Albo nie było, albo ktoś zwolnił kaganiec grzebiąc w sterowniku głównym? to pewne, jak go przegazuję to sąsiedzi myślą że kupiłem ścigacza. Nie patrząc kiedy zjawi się elektryk postanowiłem zakupić szybki most 41:11 (czekam na przesyłkę) te biegi są za niskie na ten potencjał silnika, a po za tym będzie mniej palił to pewna, ale też zwiększają się obawy o żywotność sprzęgła (jak wytrzyma 100tyś km to będę zadowolony) musiałbym popytać tych co wymienili sobie zwykły most na szybki, wiem jedno że wskazania prędkości wówczas będą błędnie pokazywane co nie znaczy że dobiorę się do tej wskazówki i ją przerobię hi hi hi , w drodze jest też koło dwumasowe stare bardzo trzaska bo jak sprzęgło wcisnę to cisza i zamówiłem intercooler z BMW 3.0 D jest niski a dość gruby, powinien zmieścić się pod zderzak ewentualnie małe wycięcie jak w M_Pakiet i będzie git. Tak na marginesie jestem bardzo ciekaw czy się nie myliłem, że ten silnik przy 4tys/ob./min na dotychczasowym moscie tez będzie leciał 140km/godz jak sprinter bez przeróbek? Jeżeli nie to ja już nic nie rozumiem? Na razie myślę nad tym co znalazłem w necie silnik 5- cylinder 2.9 – 122KM ma 280Nm 3.800 ob./min – 2000-2300 ob./min
6- cylinder 3.0 – 177KM ma 330Nm …?.... ob./min – 1600- 3000 ob./min
Więcej nie znalazłem – no jakieś sugestie panowie…….


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 24, 2009 6:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:16 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Jeżeli skrzynia została oryginalna to będzie miał taką samą prędkość jak przy starym silniku. Nowy most powinien załatwić sprawe

_________________
MB W124 300-24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 24, 2009 8:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
no mysle ze tak ,ale pewny bedę jak obrotomierz zadziała


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 2:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Obrotomierz zrobiony pojechałem jeszcze raz na próbę i jestem w szoku ,moje przepuszczenia się nie potwierdziły? silnik ma 4000tyś/Obr/min już przy 120km/godz? a przy 140km/godz 4.700tyś/Obr/min ,nic dziwnego że przy tej prędkości się grzał ,okular ma przy tych obrotach około 230km/godz na liczniku. Dla ciekawości powiem że po rozmowie z (mistrzem elektroniki) dowiedziałem się że silnik nie ma odcięcia, wiec kręci bez problemu 7000tyś/Obr/min ,gwarantuję też, że obrotomierz pokazuje prawidłowo .Most szybki 41:11 jest wręcz potrzebny, silnik by wiele nie wytrzymał przy takich obrotach a spalanie było by ogromne. Zastanawiam się jak to wszystko wytłumaczyć , jedyne co przyszło mi do głowy to Obr/min są liczone razem ze skrzynią biegów? wałek skrzyni biegów w sprinterze jest mniejszej średnicy, więc musi się obrócić więcej razy to chyba jedyne logiczne wytłumaczenie, albo fizyka jest porąbana. Spróbuję zrobić następne obliczenia i zobaczę czy znów się pomyliłem ,mianowicie ; często słyszałem że sprinter z szybkim mostem leci około 170km/godz zakładam że ma wtedy 4000tyś/Obr/min bo blokada na więcej nie pozwoli więc skoro ja mam teraz przy 4000tys/Obr/min 120km/godz to można powiedzieć ze o 20km/godz mniej ,czyli po założeniu szybkiego mostu też polecę o 20km/godz mniej, czyli nie 170 a 150km/godz w sumie by wystarczyło, wiedząc że nie mam blokady na 4tyś to co jakiś czas, mógłbym na krótko w razie potrzeby zwiększyć obroty a zarazem prędkość np. 170km/godz ………wiem strasznie kombinuję zapraszam do dyskusji ……


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 4:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Prędkość nie zależy tylko od przełożenia mostu, ale i od przełożenia w skrzyni biegów. Prędkość maksymalną liczysz oczywiście dla najwyższego biegu(V), chyba, że na IV osiągasz maks.

Żeby obliczyć, jaką prędkość osiągniesz przy określonych obrotach(pręd. maks. na najwyższym biegu przy najwyższych obrotach), powinieneś znać:
1. przełożenie przekładni głównej (mostu);
2. przełożenia poszczególnych biegów w skrzyni biegów (ostatniego)
3. Trzeba obliczyć promień kinematyczny koła;
4. Trzeba obliczyć "omegę". Jest to bardzo proste obliczenie: = (2*pi*n)/60. Jest to prędkość kątowa silnika w rad/s, a pod n podstawiasz prędkość obr. w obr/min. Przelicz, dla maksymalnych obrotów.( dla 4500 obr/min "omega"=471,2 [rad/s]

Prędkość obliczasz: V="omega" * Rkd / Ib * Ig

Rd - promień dynamiczny
Ib - przełożenie biegu
Ig - przełożenie mostu
Prędkość otrzymasz w m/s. (jak pomnożysz przez 3,6 będzie w km/h)

EDIT:
B - wysokość opony (60% szerokości)
dla opony 185/60R14
B=185 * 0,6 = 11,1 cm
D=14 * 2,54=35,5 cm
R=17,25 cm - promień felgi
r = B + R = 28,35 cm - promineń felgi z oponą
Ze względu na ciężar samochodu, przyjmujemy, że promień kinematyczny to (od 0,95 do 0,97) r , czyli dla przykładowego koła Rkd=0,272 m (do wzoru podstawiasz w metrach)



Tą metodą możesz policzyć prędkości dla każdego biegu przy każdej prędkości obrotowej.
Jednak musisz pamiętać, że żeby obliczyć rzeczywiste prędkości, musisz uwzględnić opory powietrza, opory toczenia i współczynniki.
Na dniach wrzucę na forum takie obliczenia, dla W123 280E.

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 6:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
zatkało mnie….i szczerze, ja jestem za głupi na takie obliczenia, pewnie tobie by się udało to obliczyć ale nie posiadam takich danych które były by potrzebne, przełożenia poszczególnych biegów w skrzyni biegów (ostatniego) wiem tylko ze skrzynie mam oryginalną a most będzie 41:11 ,trochę szkoda bo było by to ciekawe czy można to matematycznie potwierdzić. Co do piątego biegu to by się zgadzało bo odniosłem wrażenie ze na pierwszych biegach jedzie podobnie lub tak samo jak na starym silniku, ale piątka to już jakoś inaczej. Gadałem z mechanikiem który zmieniał już taki most w sprinterze i przyznał ze biegi są dłuższe na szybkim moście więc myślę że będzie lepiej bo i tak już nie ma innej opcji..


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 7:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:16 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
homer pisze:
często słyszałem że sprinter z szybkim mostem leci około 170km/godz

Ja z górki leciałem 175km\h
Kurde z chęcią zrobił bym kiedyś taką ustawke [zlosnik]

_________________
MB W124 300-24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 10:39 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lut 09, 2009 9:30 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Ozimek
srednica walka nie ma najmniejszego wplywu na predkosc!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 27, 2009 9:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Takie dane powinny być w książce obsługi auta, tak mi się wydaje.
Jeśli się nie mylę, to most masz 41:11, czyli 3,73.
Teraz znajdź, zapytaj w serwisie czy sprawdź w necie, jakie przełożenia ma skrzynia. No a koła, to wiesz jakie masz.
Jak znajdziesz przełożenia w skrzyni, to napisz, policzymy prędkości na poszczególnych biegach.
Pozdro

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 29, 2009 8:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
azamat pisze:
Prędkość nie zależy tylko od przełożenia mostu, ale i od przełożenia w skrzyni biegów. Prędkość maksymalną liczysz oczywiście dla najwyższego biegu(V), chyba, że na IV osiągasz maks.

Żeby obliczyć, jaką prędkość osiągniesz przy określonych obrotach(pręd. maks. na najwyższym biegu przy najwyższych obrotach), powinieneś znać:
1. przełożenie przekładni głównej (mostu);
2. przełożenia poszczególnych biegów w skrzyni biegów (ostatniego)
3. Trzeba obliczyć promień kinematyczny koła;
4. Trzeba obliczyć "omegę". Jest to bardzo proste obliczenie: = (2*pi*n)/60. Jest to prędkość kątowa silnika w rad/s, a pod n podstawiasz prędkość obr. w obr/min. Przelicz, dla maksymalnych obrotów.( dla 4500 obr/min "omega"=471,2 [rad/s]

Prędkość obliczasz: V="omega" * Rkd / Ib * Ig

Rd - promień dynamiczny
Ib - przełożenie biegu
Ig - przełożenie mostu
Prędkość otrzymasz w m/s. (jak pomnożysz przez 3,6 będzie w km/h)

EDIT:
B - wysokość opony (60% szerokości)
dla opony 185/60R14
B=185 * 0,6 = 11,1 cm
D=14 * 2,54=35,5 cm
R=17,25 cm - promień felgi
r = B + R = 28,35 cm - promineń felgi z oponą
Ze względu na ciężar samochodu, przyjmujemy, że promień kinematyczny to (od 0,95 do 0,97) r , czyli dla przykładowego koła Rkd=0,272 m (do wzoru podstawiasz w metrach)



Tą metodą możesz policzyć prędkości dla każdego biegu przy każdej prędkości obrotowej.
Jednak musisz pamiętać, że żeby obliczyć rzeczywiste prędkości, musisz uwzględnić opory powietrza, opory toczenia i współczynniki.
Na dniach wrzucę na forum takie obliczenia, dla W123 280E.


Wklepałem to do exela, tak że można wstawić w zasadzie swoje dane.
Trzeba wstawić przełożenie mostu, skrzyni, obroty silnika, rozmiary kół w tym szerokość opony, profil, średnica felgi. Myślę że nic nie pomieszałem bo dla 190D wyszło w mi w miarę podobnie (książkowy vmax 156, mnie wyszło ~160), mogę ew. udostępnić bo algorytm do każdego merca podejdzie :)

Mam do kolegi jedynie pytanie, we wzorze na omegę w mianowniku jest "60", czy to jest stała liczba we wzorze na omegę??
Resztę chyba zrozumiałem poprawnie i algorytm będzie okej.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 29, 2009 10:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
'60' bo masz 60 sekund w minucie. Podane wyzej wyrazenie "(2*pi*n)/60" mozna skrocic i wtedy jest "(pi*n)/30" ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 30, 2009 9:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Tak też się spodziewałem :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 14 15 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl