MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 12:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 1:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Malczokopulos pisze:
Jeśli wiecie co z tym fantem począć dajcie znać.


Sprzedaj wołge, kup mercedesa. Mnie najbardziej podniecają te przewody wtryskowe. Co za polot!!

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 8:03 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 31, 2009 5:27 pm
Posty: 7
MercSwir pisze:
Sprzedaj wołge, kup mercedesa. Mnie najbardziej podniecają te przewody wtryskowe. Co za polot!!


Mnie z kolei najbardziej podniecają takie rady, które nic nie wnoszą do tematu!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 8:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
MercSwir pisze:
Sprzedaj wołge, kup mercedesa. Mnie najbardziej podniecają te przewody wtryskowe. Co za polot!!


Wygląda na to, że ktoś zamienił przewody wtrysku :D No chyba, że siętak oryginalnie krzyżują [zlosnik]

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 10:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Malczokopulos pisze:
4. Pompa nominalnie jest za słaba żeby wspomagać serwo wołgi.

...i tu kończy się moja radosna twórczość. Jeśli wiecie co z tym fantem począć dajcie znać.


A czy to się zrobiło niedawno czy masz to auto od niedawna i zawsze
tak było? Bo jak od zawsze, to pkt. 4 może być przyczyna - serwo jest wyliczone na prace z dwulitrową benzynówką. Taki silnik robi pewnie inny "zaciąg" od starej mercowskiej pompy.
Tylko w takiej sytuacji trudno cokolwiek poradzić, chyba że kombinować
z doborem serwa. A może zmniejszyć średnice przewodu do serwa? ;)


Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 10:34 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr paź 17, 2007 10:25 pm
Posty: 20
Lokalizacja: Kraków
... zobacz czy jest nr na kolektorze, bo wg mnie to jest 621, ze skrzydlaka, sam mam taki silnik, a co do przeróbek Merca do Wołgi, to pamiętam takie przekładki i stosowane patenty, kombinacji było coniemiara, ale jeździć jeździło ...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 10:36 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Malczokopulos pisze:
Jeśli wiecie co z tym fantem począć dajcie znać.


Cytuj:
Mnie z kolei najbardziej podniecają takie rady, które nic nie wnoszą do tematu!


To w końcu jak? chcesz porady czy nie. A tak na poważnie. Albo chce sie mercedesa, albo wołgi. I taki szczep moim zdaniem nie ma prawa bytu. Pozdrawiam.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 10:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
MercSwir pisze:

To w końcu jak? chcesz porady czy nie. A tak na poważnie. Albo chce sie mercedesa, albo wołgi. I taki szczep moim zdaniem nie ma prawa bytu. Pozdrawiam.


Taki szczep to prawdziwy znak czasów, symbol epoki :) Kto pamięta tamte czasy? Zawsze, gdy pod maską jakiegoś auta zabrzmiał nieoczekiwanie diesel, gdy jakaś Warszawa, UAZ albo właśnie Wołga zaklekotała jak rasowy Ursus, wszyscy kiwali z szacunkiem głowami i stwierdzali "aaaaa.... pewnie z merca".

Poza tym taką Wołge z własnoręczną ropą (bo bywały też oryginały firmowe) można przynajmniej uznać za coś oryginalnego, do czego bym się uśmiechnął. Bo jak np. widze na Alle W116 z wszczepionym 2.4 dieslem pod maske, niby też mercedesowskim, to bardziej płakać się chce. Bo to już nie jest fantazja tylko amputacja.

Dobra, bo zaraz opier dostane za nie wnoszenie zdrowego cholesterolu do tematu... [zlosnik]

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 02, 2009 1:24 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 31, 2009 5:27 pm
Posty: 7
Gab pisze:

Taki szczep to prawdziwy znak czasów, symbol epoki :) Kto pamięta tamte czasy?


Właśnie dlatego postanowiłem zostawić ten silnik w spokoju. Takie kombinacje to też zabytek.

Próbowałem zmniejszyć średnicę przewodów i nic nie pomogło. Podstawowa sprawa to pytanie, jakie powinno być to podciśnienie. Czy wakum pompa zasysa z dużą siłą czy ledwo co. Wiem, że trudno to ocenić "na oko" ale każda, nawet subiektywna, odpowiedź będzie dla mnie ważna. <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
Gab pisze:
A czy to się zrobiło niedawno czy masz to auto od niedawna i zawsze
tak było? Bo jak od zawsze, to pkt. 4 może być przyczyna - serwo jest wyliczone na prace z dwulitrową benzynówką. Taki silnik robi pewnie inny "zaciąg" od starej mercowskiej pompy.
Tylko w takiej sytuacji trudno cokolwiek poradzić, chyba że kombinować
z doborem serwa. A może zmniejszyć średnice przewodu do serwa?


Problem był od kiedy autko zakupiłem, ale w końcu zaczęło mi przeszkadzać, że po kilkudziesięciu kilosach miałem zakwasy w prawej nodze [zlosnik]. Poza tym tak jak wspominałem wcześniej zdarzyło się, że hamulce zadziałały jak należy i to mnie zdopingowało to usunięcia problemu. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
kriss23 pisze:
.. zobacz czy jest nr na kolektorze, bo wg mnie to jest 621, ze skrzydlaka, sam mam taki silnik, a co do przeróbek Merca do Wołgi, to pamiętam takie przekładki i stosowane patenty, kombinacji było coniemiara, ale jeździć jeździło ...


Numer na kolektorze: 615 141 02 01.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 02, 2009 1:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Malczokopulos pisze:

Numer na kolektorze: 615 141 02 01.

Czyli masz I-szo seryjny OM615 200D lub 220D.
Czy ktos, przy okazji tego tematu, moze usystematyzowac sprawe silnikow OM 621 200D (5 podpor walu korbowego) i OM 615 200D. Nie moge znalezc jednoznacznej odpowiedzi czy ten drugi byl montowany w W110 na koncu produkcji. Przygladalem sie kiedys takim silnikom w /8 0,5 seria i W110 i wygladaly identycznie, stad moje pytanie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl