MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 7:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 14, 2009 10:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Witam

około miesiąc temu wymieniłem wszystkie 4 gumy stabilizatora, a teraz tak skrzeczą, że nie da się tego znieść. Mam parę pomysłów, ale może ktoś już przerabiał temat i wskaże coś lepszego, mianowicie:

- czy istnieje możliwość, że całość jest za mocno ściśnięta śrubami, co powoduje w zasadzie bardziej trzeszczenie elementów obejmujących gumy?
- może sam pręt stabilizatora już za bardzo się zużył i trzeba by zamiennika w lepszym stanie poszukać? podczas wymiany gumki wchodziły bardzo łatwo, i luz też jeszcze spory miały, na dużej części pręta odpadła już ta kilkumilimetrowa "konserwacja"
- ostatnia myśl to nasmarowanie tych gumek, ale wiem, że to nieprawidłowe i raczej słabe wyjście

Jak Wy to widzicie ?

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 12:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Jak ja lubie tematy zwiazane z akustyka. Kazdy moze slowem pisanym okreslac dzwieki inaczej, ale postaram sie wczuc w sytuacje.

Gumy zapodales oryginalne? Guma gumie nierowna. Skoro sam stabilizator uwazasz za wytarty, to czy aby nie widac, ze gumy przyjely ksztalt jajkowaty po scisnieciu srubami mocujacymi? Liznac oleum mozna, coby wykluczyc inne powody skrzeczenia/trzeszczenia, ale serio na odleglosc ciezko cos w tym temacie pomoc. Ja raczej spotykalem sie ze stukaniem przy wyrobionych gumach czy samym precie, ale roznie to moze byc.

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 8:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
U mnie po zakupie też strasznie skrzeczała jedna z tych gum.
Podjechałem do mechaniora w ten wielkie oczy - nowiusieńka.
Pojeździłem tak ze skrzeczącą 3 dni aż trafiłem na ogromną ulewę, w której musiałem przejechać 36km... efekt:
- zalany silnik, ledwo się czołgał
- gumy przestały trzeszczeć już na dobre

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 9:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Marv pisze:
podczas wymiany gumki wchodziły bardzo łatwo, i luz też jeszcze spory miały,

A może dobrałeś nie te tuleje,trzeba wiedzieć że jest bodajże pięć kompletow o różnych wymiarach,najlepiej zmierzyć stabilizator suwmiarką.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 9:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Hmm mi też coś się robi takiego, ale przeważnie jak już trochę pojeżdżę. Słychać to dopiero przy parkowaniu, jak skręcam kołami to tak niemiło skrzypi/trzeszczy nie wiem jak to nazwać ;P

beet W niedziele posłuchasz pod zamkiem, bo nie wiem czy dobrze dźwięk opisałem [zlosnik] [zlosnik] A jak powiesz co zrobić żeby to wyeliminować to też będzie miło 8) Na razie wstrzyknięte zostało coś w gumy, jakiś olej albo inny płyn..

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 10:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Jak Ci skrzypi przy skrecaniu kolami to jedz wujek i zmien sobie NATYCHMIAST sworznie na wahaczach bo ci moga przednie kola odmaszerowac!!!!. Gumy stabilizatora skrzypia raczej przy zjezdzaniu z kraweznikow, jakis poprzecznych nierownosciach drog.

To co piszesz wskazuje na sworznie wahacza. Zrob to czym predzej bo grozi to przeniesieniem sie w inny wymiar.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 10:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Milosh No to już wiem co mam zrobić;p W takim razie zaczynam katować mechanika [zlosnikz]

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 10:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Sworznie nie sa drogie (chyba 60zl szt.) wiec warto zainwestowac ta kase na naprawe i spac spokojnie. Z doswiadczenia moich kolegow (tych co nie zainwestowali) taki skrzypiacy sworzen bardzo lubi wyskoczyc z wahacza podczas wjazdu na silnym skreconym kole na kraweznik - np. podczas parkowania. Wtedy juz tylko laweta i to jest NAJBARDZIEJ optymistyczny wariant. Najgorzej jak sie to stanie podczas szybszej jazdy. Urwane kolo robi niezla rozpierduche z przednim blotnikiem a w najgorszym razie idziesz na spotkanie ze sw.Piotrem w trybie przyspieszonym wiec naprawde zrob sobie te nieszczesne sworznie (o ile to one). Jesli Ci skrzypi podczas postoju i srecania kolami w lewo/prawo z przodu samochodu dobywaja sie odglosy skrzypienia jak drzwi starwj nienaoliwionej szafy to jest to TO!!!!!. Gumy stabilizatora zaczna skrzypiec w czasie jazdy po wybojach, zjadu z progu zwalniajacego itp.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 10:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Właśnie patrzyłem, i rzeczywiście ceny są przystępne.
Milosh pisze:
Jesli Ci skrzypi podczas postoju i srecania kolami w lewo/prawo z przodu samochodu dobywaja sie odglosy skrzypienia jak drzwi starwj nienaoliwionej szafy to jest to TO!!!!!

Właśnie coś takiego jest u mnie, zaczęło się to jakoś tydzień temu. Dziś wybiorę się do mechanika i umówię na wymianę tego.

Milosh Dzięki za informacje [zlosnikz]

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 11:32 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Milosh pisze:
Jak Ci skrzypi przy skrecaniu kolami


Niesprawny amortyzator drgan ukladu kierowniczego tez potrafi wydawac fajne dzwieki ;) Oryginalny sworzen na dzien dzisiejszy kosztuje chyba ciut lepiej niz 100zl. Ale jakby to mial byc sworzen, to ja bym sie chyba przerzucil na czas diagnozy i naprawy na MPK ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 1:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Jak ja lubie tematy zwiazane z akustyka. Kazdy moze slowem pisanym okreslac dzwieki inaczej, ale postaram sie wczuc w sytuacje.

Bóg zapłać za chęci, trzeszczenie czy skrzypienie gum łatwo odróżnić od stukania gdy są one wyrobione, więc chyba jesteśmy na dobrym tropie ;)

Poza tym daltego je wymieniłem, bo wcześniej było właśnie stukanie.

beet pisze:
umy zapodales oryginalne? Guma gumie nierowna. Skoro sam stabilizator uwazasz za wytarty, to czy aby nie widac, ze gumy przyjely ksztalt jajkowaty po scisnieciu srubami mocujacymi? Liznac oleum mozna, coby wykluczyc inne powody skrzeczenia/trzeszczenia, ale serio na odleglosc ciezko cos w tym temacie pomoc.


Gumy były Swaga (Febi). Dokładnie tak jak piszesz, zrobiły się jajowate, ale tak są ściśnięte, że nie bardzo można szparkę na oleum znaleźć. Nie mniej jednak pokombinuje, najwyżej je trochę popuszczę, żeby to zrobić.

BrunoGiamatti pisze:
- gumy przestały trzeszczeć już na dobre

Jak zacznę teraz deszcz zamawiać, to wszyscy mnie wyklną [zlosnik] Ale coś w tym może być.

stanski61 pisze:
A może dobrałeś nie te tuleje,trzeba wiedzieć że jest bodajże pięć kompletow o różnych wymiarach,najlepiej zmierzyć stabilizator suwmiarką.


Tuleje dobierał mi znajomy w sklepie po dokładnych danych samochodu, nigdy mi lipy nie zamówił, więc nie sądzę by się teraz pomylił. Po zdjęciu starych gum porównałem je z nowymi, fakt faktem, że były wyrobione (wiadomo nie wszędzie) , ale średnice wyglądały podobnie.

Czarny pisze:
Hmm mi też coś się robi takiego, ale przeważnie jak już trochę pojeżdżę. Słychać to dopiero przy parkowaniu, jak skręcam kołami to tak niemiło skrzypi/trzeszczy nie wiem jak to nazwać ;P


Temat sworznia przerabiałem też przy okazji gum, więc wiem jaki to dźwięk wydaje 8) Ale tak jak chłopaki dalej piszą, u mnie trzeszczy tylko podczas nierówności drogi, przejazdy przez progi zwalniające, krawężniki, wysiadaniu z auta itp. Przy skręcaniu kołami jest cisza.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 2:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 4:31 am
Posty: 38
Trochę czasu minęło a w temacie cisza, jeśli wykryłeś co tak skrzypiało to daj jakieś info.

Mam podobny problem w W210, na nierównościach, przy wsiadaniu i wysiadaniu lub po prostu jak bujam autem góra - dół skrzypi z lewej strony.

Smarowałem gumy na drążku stabilizatora, łącznik, sworzeń wahacza (strzykawka, igła i olej) oraz gniazdo sprężyny.
Po skręceniu koła skrzypienie ustaje ale na wyprostowanych skrzypi.

Boję się że to amortyzatory, jak można je zdiagnozować?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 29, 2009 5:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
czeladnik to jest swozen. W przypadku w210 jest inaczej rozwiazane zawieszenie niz w w124/w201. Masz gorny wahacz jak w szejkach czy beczkach - w tym rozwiazaniu swozen jest sciskany a nie naprezany, wiec wypasc nie wypadnie, ale skrzypial bedzie i wlasnie w takich (odwrotnychniz w baby benz czy baleronach) momentach jak mowisz czyli przy wsiadaniu, wysiadaniu, jak np gwaltownie zahamujesz albo hamujesz prawie na niejadacym aucie "żabką" albo jak nacisniesz maske - poskrzypi ze 2-3 razy i przestaje jak bujasz buda, pozniej znow skrzypi i tak w kolko;) A ze przy skrecaniu ustaje to tak jak mowilem przez zasade dzialania tego zawiasu... Wymien swozen i bedzie po klopocie. Nie wiem dokladnie jak jest gorny wahacz w okularze ale jesli jak w szejku to jesli dlugo pojezdzisz na takim swozniu to bedzie gorny wahacz czy tez jego tuleja do wymiany - objawia sie to tym ze np przy odpalaniu czy gaszeniu czasem puk slychac, jakby ktos kamieniem w auto walnal, albo przy skrecie mocnym czy hamowaniu tez ten puk wystepuje.


Na górę
 Tytuł: skrzypki
Post: czw lis 19, 2009 10:35 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 7:37 pm
Posty: 16
przy zakładaniu gum drązka reakcyjnego warto posmarować gumy w środku smarem grafitowym(nie wchodzi w reakcję chemiczną z gumą)i po problemie.co do swożni założyłem nowe po ok 2000km zaczęły skrzypieć sprawdziłem na wycząsarce są ok.wziałem strzykawkę trochę hydrolu igla i zastrzyk przez gumę , skrzypki się wystraszyły i po bólu. [zlosnik]


Na górę
 Tytuł: Re: skrzypki
Post: pt lis 20, 2009 12:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
tm01 pisze:
co do swożni założyłem nowe po ok 2000km zaczęły skrzypieć sprawdziłem na wycząsarce są ok.wziałem strzykawkę trochę hydrolu igla i zastrzyk przez gumę , skrzypki się wystraszyły i po bólu. [zlosnik]


Tego też sprawdzali na szarpakach

Tego też [zlosnik]

Mercedesy to takie fajne auta, które na szarpakach zawsze dobrze wychodzą [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl