MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 1:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 02, 2009 12:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
Przy okazji poszukiwań natrafiłem na ładnie wyglądające autko. Świeże ogłoszenie, ale zanim pojadę 200km w jedną stronę, może szacowne grono forumowiczów MB/8 podpowie mi na co zwrócić uwagę. Ogłoszenie:
http://moto.allegro.pl/item649745163_piekny_mercedes_124_org_176_tys_km_jasny_srodek.html

Samochód dosyć "goły" jak na gwiazdę, ale 124-ki już takie były (wiadomo, każdy dodatek kosztował). Silnik mały, ale ponieważ tego chciałbym kupić dla teścia, a jemu nie zależy na osiągach i na emeryturze dużo nie jeździ, ten motor powienien w zupełności wystarczyć.

Mam za to pytanie czy coś możecie mi podpowiedzieć w sprawie tego serca?
Czy wybija się z pośród średniej jakoś specjalnie jeśli chodzi o awaryjność lub kłopotliwość w eksploatacji?
Może ktoś zna to auto lub już je oglądał?

Będę wdzięczny za każdą opinię (na szczęście w tym aucie nie widać żadnej dziury w fotelu kierowcy... ;) ).

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 02, 2009 12:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Emsi pisze:
(na szczęście w tym aucie nie widać żadnej dziury w fotelu kierowcy... ).

bo nie widać na żadnym zdjęciu rogu siedzenia :lol: <br>Dodano po 2 minutach.:<br> poza tym na zdjęciu środka, siedzenie kierowcy raz jest maksymalnie odsunięte do tyłu, być może żeby nie było widać przetarcia, na innym z kolei już jest podsunięte do przodu, ale znowu nie widać newralgicznego miejsca. ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 02, 2009 12:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
gałka i radio fe.
auto świeżo wyprane, widac slady karchera. silnik wymyty i wyplakowany. opony wyplakowane.

Generalnie wygląda całkiem dobrze, może jak będę w tamtym rejonie to rzuce na niego okiem, bo to ok 40km od opola.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 02, 2009 2:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
bary123ce pisze:
bo nie widać na żadnym zdjęciu rogu siedzenia

Tu masz rację. Jakoś tak przypadkiem się zdarzyło.... :)

drwalu pisze:
gałka i radio fe

Pierwsze do zmiany!

Przy okazji telefonicznie zdobyłem numer VIN.

VIN WDB1240811F142397
Model 200 TE
Chassis 1240811F142397
Engine 102963 12 016951
Transmission 722400 02 883841
Order 0 9 297 53675
Delivery date 20.03.90
Dealer company employees / MBAG (297)
Interior cloth cream beige (065)
Paint
441 impala metallic (с 01.01.1986 по 31.12.1992, с 1994)
Options
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
537 mechanically operated antenna and front loudspeaker - without radio set (с 01.10.1989)
550 trailer coupling (с 01.03.1965)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
844 folding seat bench in loading compartment, reverse to direction of travel (с 01.10.1977)




.... i przy okazji z ciekawości pytam, czy to określenie "Dealer company employees" oznacza, że auto zostało pierwotnie sprzedane pracownikowi MB?

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 02, 2009 2:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ale ktos jest fotograf [totalszok] jak sie szybko przewija strone to się jak by filmik robi :lol: [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 02, 2009 3:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
Kolejne pytania mi sie nasunely:

Czy nie uwazacie, ze auto stoi troche za wysoko na zawieszeniu? Czy to moze tylko kwestia perspektywy zdjec?

Jak to jest z NIVO, el. skladanymi zaglowkami, czy el. domykana tylnia klapa, o ktorych napisal sprzedawca, skoro nie sa wypisane w zdekodowanym VINie?

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 02, 2009 3:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 26, 2006 12:10 pm
Posty: 161
Numer GG: 6700700
Lokalizacja: Lublin
Emsi pisze:
el. skladanymi zaglowkami

Raczej w kombi nie ma takiego czegoś, przynajmniej z tego co mi wiadomo...

_________________
Taty przygoda z MB:
EX: MB W123 200D '76
EX: MB S123 300TD '79
EX: MB S123 280TE '82

Moja przygoda z MB:
EX: S123 300TD '77 - Biała Bestia
EX: W124 230E '87 - Złoty Smok
MB S124 320E '92 - Karawan
EX: W210 220CDI '98 - Okular
MB S210 270CDI '00 - Ela


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 02, 2009 4:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Prostując opis w allegro :

Silnik M 102 E 20 / 102.963 = 118 koni / 87 kW przy 5200 /min

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 02, 2009 9:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
czyli kupa jesl chodzi o zalezenie lpg, na fotach widac, ze to nie jest M111
wiec zalozenie LPG niesie za soba znaczne ryzyko rwania sobie wlosow ze lba.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 7:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
A to co bez LPG juz sie nie da jezdzic ? [zlosnik] - jak dla mnie za ta cene na pierwszy rzut oka auto rewelacja... ale poniewaz zawsze musi byc jakies ale wiec w tym przypadku moje ALE jest dosc powazne - czy wycieraczka zaparkowana po niewlasciwej stronie nie wskazuje na angielskie pochodzenie auta ? - jesli tak to oczywiscie moglo zostac przerobione profesjonalnie ale jednak dluzsza jazda jest obowiazkowa zeby sie przekonac czy wszystko jest OK. Druga uwaga to widoczne zabielenie w lewej gornej czesci przedniej szyby - czyli rozwarstwia sie prawdopodobnie po wymianie - to samo mam u siebie tylko w wiekszym stopniu zaawansowania [zlosnikz].
Jesli chodzi o motor to posiadam takowy i eksploatacja jest bezproblemowa jesli jest szczelny, nie dostaje lewego powietrza i nie pluje olejem na lewo i prawo - ewentualne koszty napraw wysokie nie sa.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 7:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
Milosh pisze:
kupa jesl chodzi o zalezenie lpg, na fotach widac, ze to nie jest M111

Jeśli chodzi o LPG to tym się nie przejmuję. Chciałbym zostawić auto na oryginalnym paliwie. Bardziej zmartwił mnie hogben, bo zwrócił mi uwagę na to, że jest to silnik z mechaniczno-el. wtryskiem. W tym wypadku osiągi nie są istotne, ale obawiam się co do eksploatacji. Myślę jednak, że mogę polegać na opinii Cremek, który okazuje się ma to samo serce w swoim aucie.

Cremek pisze:
czy wycieraczka zaparkowana po niewlasciwej stronie nie wskazuje na angielskie pochodzenie auta

Tego w życiu bym nie zauważył - tym bardziej dziękuje za zwrócenie uwagi. Będę musiał być czujniejszy przy oględzinach. Powiem szczerze, że VIN nie rozwiewa wątpliwości bo nie podaje jasno, w jakim kraju zostało auto zamówione.
Cremek pisze:
Druga uwaga to widoczne zabielenie w lewej gornej czesci przedniej szyby - czyli rozwarstwia si

To akurat zauważyłem. Trochę mnie to zdziwiło, bo wiem że MB z tamtych lat mają problemy z tylnymi szybami, ale nie widziałem tego jeszcze na przedniej szybie!

Czy ktoś może mi podpowiedzieć, czy te trzy elementy: wyposażenia typu nivo, tylne zagłówki elektr., domykanie tylnej klapy, nie powinny się znaleźć w zdekodowanym VINie ???? I jak z tym zawieszeniem ???

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 7:58 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
No i jak zwykle u nas: w ciągu 18 lat przejechane 179 000 km... Niech zgadnę: jeden właściciel, miał 100 lat w chwili zakupu i zaraz umarł - z zachwytu? Moim zdaniem cena samochodu, po odjęciu narzutu za odpicowanie, odzwierciedla stopień zużycia silnika i całej reszty.

Pozdrawia sceptyczny Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 8:14 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Co wy tu za teorie tworzycie?? :roll: :o [zlosnik] Jakby byl anglik to by viniarka podala Dealer Great Britain, poza tym byloby na 90% paincoat preservation(524) czyli jakas dodatkowa ochrona lakieru. Jest Dealer company emploees, czyli auto zakupione przez pracownika MB (maja rabaty i zwiazane z tym obostrzenia), a GB nie budowali na szczescie MB. Poza tym w ogloszeniu napisane , ze pierwszy wlasciciel jest/byl rocznik 1939, wiec mial przy zakupie 52 lata. ja tu nie widze nic podejrzanego, oprocz,jak zauwazyl Bary, chowania dziury na fotelu. Przestancie pitolic wrozac z gwiazd, tylko niech ktos z bliska ja obejrzy te gwiazdei wtedy pitolcie na podstawie zdjec.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 8:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
Oczywiście jadę obejrzeć, ale chciałem wcześniej zebrać jak najwięcej informacji - bo w 124-kach jestem laikiem.
Trochę dziwią mnie poważne braki w VINie i to zawieszenie... Czy możesz mi Stomek w tym poradzić?

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 10:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
A propos moich slow o kupie i LPG [zlosnik] to wypowiedzialem sie w kontekscie slow kol. Hogbena:

Cytuj:
Prostując opis w allegro :

Silnik M 102 E 20 / 102.963 = 118 koni / 87 kW przy 5200 /min


I chodzilo mi o to jesli kiedykolwiek Ty lub Twoj tesciu doszedlby do wniosku, ze latanie na Pb srednio sie oplaca to ta jednostka napedowa nie jest idealnym rozwiazaniem do mariazu z instalacja LPG i z natury rzeczy nosi znamiona problemow. Jakby ten silnik byl zgodny z opisem w ogloszeniu - czyli M111 136kM to ten reaktor jest wrecz stworzony do LPG IV gen i znosi to bez zadnych problemow. Sam mam silnik 2,2 (tez M111) i na gazie ma nalatane 200 tys km i.....nic.
Oczywiscie nie sugeruje, ze kazde auto trzeba zagazowac natomiast jesli ktos nagle zapragnalby kuchenki w aucie to ten silnik cos nie teges....oczywiscie niechcacy moge wywolac tu lawine protestow (co oczywiscie nie bylo moja intencja), ze wielu forumowiczow jezdzi na K-jecie od wielu lat bezproblemowo z zalozona instalka LPG. Generalnie z tego co tu pisuja instalki LPG nie sa najlepszym rozwiazaniem do M102,103.

Wracajac do samego pojazdu to ladny, podoba mi sie i nie ma co rozdzierac szat i robic doktoratu nad autem za kilka tys zl. i majace prawie 20 lat.

Fajny kolor (mialem kiedys taki natrysniety na W201 - ladny, niekrzykliwy [zlosnik] i az tak brudu na nim nie widac) i fajne zestawienie kolorystyczne tapicerki. Wywal jedynie te dywaniki [zlosnik]

Toczy sie tu dyskusja czy fotel przetarty - czy nie?. TEGO NIE WIE NIKT [usmiech] ale wystarczy napisac maila do tego fotografa coby pstryknal fote tego fotela (pewnie troche przetarty bedzie bo jak tak zachwala ten samochod to tez nie zapomnialby o tym napomknac) ale co z tego???

Wiadomo, ze kloci sie to z przebiegiem 176000km (ja osobiscie w to nie wierze) ale jesli autko bedzie wygladalo i jezdzilo ok to brac.

Sam rok temu kupilem W124 w benzynie z przebiegem 303 000km (ale na 99% oryginalnym) i nie zaluje.

Wczesniej przez 3 lata ujezdzalem takie kombi i powiem Ci, ze trudno o samochod tej klasy z takimi mozliwosciami przewozu wielkogabarytowych przedmiotow. Naprawde 2 trumny wchodza [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Moim zdaniem warto przejechac sie te 400km ale wez ze soba kogos, kto zna MB 124 a w szczegolnosci T-model. Z tego co sam zauwazylem to:

- za duzo plynu ZHM w zbiorniku NIVO - albo autko stalo na znacznym nachyleniu (chyba nie - patrzac na inne foty) albo ktos chcial na sile uzupelnic poziom plynu i za duzo wlal albo gruchy do wymiany i (tak mi sie wydaje - juz nie pamietam) one podnosza poziom plynu w zbiorniczku. Same gruchy nie sa koszmarnie drogie i NIVO nie nalezy sie bac, bo ceny czesci do NIVO drastycznie spadly, a uklad ten z natury rzeczy nie jest super awaryjny.

- cos z ta szyba jest rzeczywiscie nie tak (bialy nalot sugerujacy rozwarstwienie) ale czy nie rozwarstwialy sie TYLKO tylne szyby w coupe - te z cienkimi paskami grzejnymi???? nie wiem, niech sie inni wypowiedza.

- wycieraczka przednia w pozycji spoczynkowej powinna byc po stronie kierowcy ale mog sie uszkodzic uklad pracy w trybie czasowym i gosciowi akurat tak stanela i zrobil zdjecie, mogl tez kupic wycieraczke z anglika (o ile pasuje) i ona w STANDBY bedzie po stronie pasazera.

- w tym aucie nie skladaja sie elektrycznie zaglowki. Zreszta gdzie mialyby sie zlozyc - do wnetrza oparcia???? [zlosnik] . W kombi zaglowki tylko mozna zdemontowac - np. przy rozkladaniu tylnych siedzen. W sedanie (na zyczenie) montowane byly zaglowki skladane PNEUMATYCZNIE.

- elektryczne dociaganie zamka tylnej klapy to wypasazenie standardowe.

Reausumujac sa to detale, ktore przy tym wieku auta sa rzecza normalna i zawsze przy zakupie trzeba zalozyc jakies dodatkowe fundusze na naprawe takich pierdol.

Autko fajne, co do ceny sie nie wypowiadam bo nie sledze cen kombi w benzynie.
Ja osobiscie bym sie pofatygowal [oczko]

Co do aspektow wizualnych to osobiscie wywalibym (choc o gustach sie nie dyskutuje):

- radio
- lewarek od biegow przywrocilbym do fabrycznego stanu bo ten "pochromiony" jakis niezbyt szczesliwy
- pozegnalbym sie z tymi namiastkami felg od E-klasy i kupilbym felgi alu dedykowane do W124 (te 15-otworowe - bardzo ladnie na nich wyglada) lub jesli nie chcesz wywalac kasy kupilbym oryginalne kolpaki do W124 II serii - te z chromowanymi rantami (tez ladnie sie prezentuje).
- dywaniki WON! [zlosnik] i kupic (choc nie bedzie to latwe) oryginalne z maty rypsowej z aluminiowymi blaszkami z logo MB.

To tyle z mojej strony.

Powodzenia w ogledzinach i targuj sie ostro!!! (o ile sie na niego zdecydujesz)

Pozdrawiam

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl