MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 2:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt cze 19, 2009 9:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Witam. Od dłuzszego czasu walcze ze złym pochyleniem kół tylnej osi.odwiedziłem juz pare zakładów i w kazdym panowie "fachowcy"rozkładaja rece. Pokazuje im nawet gdzie sie powinno to ustawiac(mam wydrukowane skany z ksiązki). Wiec pokazuje im te skany i miejsca gdzie trzeba ustawiac ale kazdy twierdzi że w ksiazce moze byc napisane ale on chyba wie lepiej ze sie nie ustawia bo robi to 20 lat i nigdy mu sie nie zdazyło żeby ustawiał taki parametr w w124 .
Dzisiaj zrobiłem pomiary i mam na lewym kole ochył 2.5 stopnia a na prawym 2.0. Lewa opona juz sie praktycznie nie nadaje do uzytku. Od wewnatrz zrobił sie slick na szerokości ok 2 cm.
Zawieszenie jest ok zeobione w zeszłym roku ,tzn. luzów brak,amorki ok sprezyny nowe.
Podczas pomiarów oglądałem sobie troszke to zawieszenie i mam kilka pytan:

1. Czy na połaczeniu głównego wachacza z belką powinna być śruba mimośrodowa na niej mozna ustawićkąty??U mnie jest normalna a na jakims zdjeciu widziałem że była założona momośrodowa.jest mozliwosc zamienienia tej sruby na mimosrodową(tzn czy przyniosło by to zamierzony efekt w postaci mozliwosci jakich kolwiek ustawien i gdzie ew szukac odpowiedniej)?
2. Diagnosta twierdzi że górna śruba drążka rozciaganego(wg. książki miedzy innymi na niej sie reguluje katy) nie jest momośrodowa tylko normalna. Mozliwe że ktoś wstawił normalna czy było tak od nowosci?
3. Twierdzi tez ze u mnie jest tylko jeden mimosród na którym reguluje sie tylko i wyłacznie zbieżnośc z którą w parze powinna isc geometria.

Może ktoś z forumowiczów jest mi w stanie pomóc z tym problemem. jestem w stanie podjechać jeżeli dysans bedzie w stanie rozsadny,ew polecic jakis zakład w którym mozna to porzadnie zrobic. Bo do tej pory słysze tylko teksty typu "Panie to auto ma 20 lat wiec to normalne i nic sie nie da z tym zrobic.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 19, 2009 9:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
A jak zlecasz geometrię to nie dostajesz komputerowego wydruku , po robocie ?

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 19, 2009 10:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
nie dostałem bo nic nie ustawiali.podłączył przyrzady pokazał mi na kompie wyniki,stwierdził ze odchyły sa duze ale nic nie zrobi bo tu sie nie ustawia i nie ma na czym tego zrobic.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 20, 2009 4:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Witam.
Z ciekawości zadzwoniłem do zaufanego gościa od geometri i stwierdził że w w124 tył mozna regulować zbieżność,
a kąta pochylenia nie ma możliwości,przy takich odchyłach jak u ciebie pomoże tylko wymiana sprężyn.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 20, 2009 4:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
stanski61 pisze:
pomoże tylko wymiana sprężyn


escort923 pisze:
sprezyny nowe


widac nie pomogla...

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 20, 2009 4:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
można regulować i nawet trzeba, problem w tym, że mało kto się na tym zna, a jak ma sprzęt do takiej regulacji to na nim się nie zna. mi też zawsze rwało wenętrzną stronę opon, dopóki mój kolega w serwisie citroena nie został przeszkolony w tym zakresie i teraz on się tym zajmuje.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 20, 2009 7:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
też liczyłem że wymiana spręzyn pomoze...ale niestety nie przynosło to efektu...
Bary szkoda że to spory kawałek tak to bym podjechał.Jeżeli nie znajdzie sie ktos z rejony małopolski i osciennych to chyba bede musiał jednak sie wybrac w Twoje rejony bo zmiana opon co pół roku naprawde mi sie nie usmiecha :cry:

Znalazłem na forum że kolega TRener ma pojecie w tym temacie bo cos tam u siebie robił. Wiec bede sie próbował jakos z nim skontaktowac.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 20, 2009 9:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jestem :-)

Zdaje sie, ze nie wszystkie roczniki mialy ta regulacje (pewnie ksiegowy zoptymalizowal koszta). Najlepiej jakbys sam spojrzal na gorny drazek, czy jest tam mimosrod. Jezeli nie ma (nie bylo, albo ktos wywalil) to chyba najlepszym rozwiazaniem bylo by rozgladniecie sie po szrocie za sruba i podkladka mimosrodowa.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 10:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
TReneR pisze:
gorny drazek

ten co idzie wzdłuz półosi od piasty do belki?? <br>Dodano po 1 godzinach. 23 minutach.:<br> Obrazek
Obrazek

Podpowie ktoś które śruby i podkładki zamienic żeby dało sie wyregulowac? <br>Dodano po 6 minutach.:<br> w jakimś W201 widziałem na zdjeciu że razem ze śruba 35 była założona podkładka momośrodowa. U mnie jest normalna.

Jedyny mimośród jaki u mnie jest to na drążku wachacza chyba element 104 na którym podobno reguluje się tylko zbierznośc.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 10:57 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Mimosrodem 104 regulujesz zbierznosc. Maly waurunek, musisz zmienic wczesniej drazki zbierznosci, bo jak masz orginalne to stoja pewnie i za nic nie dadza sie ruszyc (aluminium). Co do pochylenia to na tych zdjeciach nie widac nic co mogloby go regulowac. IMO moze skrzywiles gorny drazek wachacza, a on opowiada za prawilowy kat.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 11:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
laudan pisze:
IMO moze skrzywiles gorny drazek wachacza

z obydwu stron jednoczesnie??? wątpie.
Problem z tymi kątami mam odkąd go posiadam Zrobiłem całą zawieche i nie pomogło. Problem tkwi w odpowiedniej regulacji ale podobno nie ma na czym jej zrobić.Wiec chce wymienic pewne elementy żeby w koncu dało sie to zrobic. Drazki od zbierzności sa ok,daja sie ruszyc.
W książce napisane że katy reguluje sie na srubie wachacza poprzecznego chyba element 35 i na górnej śrubie drązka rozciaganego. u mnie tam jest nosrmalna sruba i podkładka. <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Obrazek

tu widac to dokładnie.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 2:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
O ie mnie pamiec nie myli to nie na drazku gornym, tylko tym bardziej z przodu (tez u gory) - 83 na rysunku zlozeniowym.

ps. zwaz, ze kat pochylenia kola zmienia sie wraz z wysokoscia samochodu - im nizej stoi tym barziej kola sa pochylone (to jest naturalne).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 4:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 27, 2007 6:35 pm
Posty: 133
Lokalizacja: Toruń
Witam.
Ja tam na zawieszeniu w 124 się nie znam, ale wiem ,że samo pochylenie koła nie może w ciągu pół roku zjechać opony, zwłaszcza, że się ono zmienia ciągle w czasie jazdy (Vide fiat 126 czy ciężarowa Tatra).
Powodem darcia opon musi być zła zbieżność kół....

_________________
W 124 E 200 DIESEL


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 5:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
TReneR pisze:
im nizej stoi tym barziej kola sa pochylone (to jest naturalne).


wiem o tym. wysokosc jest ok. czyli na tym drążku musze wyminic śruby i podkladki na momosrodowe??

wapniaczek pisze:
Powodem darcia opon musi być zła zbieżność kół....


zbierzność kół jest ok.Byłem na pomiarach.Opony zuzywaja sie od wewnatrz poniewwaz auti idzie praktycznie tylko ta wewnetrzna cześcią koła.

Jutro zrobie zdjecie auta z tyły i bedzie widac dokładnie że zawieszenie jest dobrze.Tylko sama piasta wraz z kołem jest pochylona wzgledem wachacza poprzecznego i reszty zawieszenia. Wg mnie najprostszym rozwiazanie było by mozliwosc regulacji na drążku górnym na śrubie 74 i na wachaczu poprzecznym śruba 35. <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
TReneR pisze:
im nizej stoi tym barziej kola sa pochylone (to jest naturalne).


wiem o tym. wysokosc jest ok. czyli na tym drążku musze wyminic śruby i podkladki na momosrodowe??

wapniaczek pisze:
Powodem darcia opon musi być zła zbieżność kół....


zbierzność kół jest ok.Byłem na pomiarach.Opony zuzywaja sie od wewnatrz poniewwaz auti idzie praktycznie tylko ta wewnetrzna cześcią koła.

Jutro zrobie zdjecie auta z tyły i bedzie widac dokładnie że zawieszenie jest dobrze.Tylko sama piasta wraz z kołem jest pochylona wzgledem wachacza poprzecznego i reszty zawieszenia. Wg mnie najprostszym rozwiazanie było by mozliwosc regulacji na drążku górnym na śrubie 74 i na wachaczu poprzecznym śruba 35. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> tak to u mnie mniej wiecej wyglada.

Obrazek

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 21, 2009 6:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Na Twoim miejscu pokusiłbym się na mały eksperyment.
Zamiast szukać podkładek mimośrodowych można poluzować śruby regulacyjne i próbować wcisnąć dołem koła pod auto.
Może to prowizorka,ale może przynieść pożądany efekt.
W ten sposób gość ustawił mi przód,bo poprzedni właściciel miał małego dzwonka i ograniczniki mimośrodów poszły się paść.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl