MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 1:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 30, 2009 11:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jako, że MB nie słynie ze skrzyń manualnych, które mogłyby bezawaryjnie przenosić duże momenty i moce, to zastanawia mnie skąd można i czy w ogóle realny/opłacalny jest przeszczep z innej marki np. BMW, które mają silniki 4.4l i 450NM przy manualach.

Jeśli macie jakieś doświadczenia,rady,sugestie lub znacie kogoś kto robił coś podobnego to podzielcie się.

Przeszczep całego napędu razem z silnikiem nie wchodzi w grę - serce musi zostać MB (m103, m104, ewentualnie m119)

Skrzynia Getraga z jedynką do tyłu też nie wchodzi w grę, bo nie wytrzymuje za wiele.

Widziałem zestaw m104 TT + skrzynia od Vipera, ale nie znam szczegółów.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 30, 2009 11:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
hmm... a moze jacyś dobrzy macherzy od skrzyń lub od tuningu by cos doradzili... takie jest moje zdanie.... swoja drogą to tez marząc o konkretnym "Mesiu' rozważałem przeszczep takiej skrzyni

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 30, 2009 11:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
jachimek pisze:
hmm... a moze jacyś dobrzy macherzy od skrzyń lub od tuningu by cos doradzili... takie jest moje zdanie.... swoja drogą to tez marząc o konkretnym "Mesiu' rozważałem przeszczep takiej skrzyni


Jest dużo dobrych tuningowców, ale jest jeden problem - żaden niezna się na MB. MB w świecie amatorskich sportów motorowych nie istnieje.

Na chwilę obecną w Polsce, jest jeden odważny z uturbionym 2.5 16v z kutymi tłokami, zaspawanym mostem i śmigający bokiem :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 7:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 05, 2006 7:58 pm
Posty: 96
getrag z jedynką do tyłu jest pancerny, śmiało możesz wkładać do mocnego silnika, poszukaj w sieci na zagranicznych forach projektów opartych na ww gratach, znajdfziesz m.in. uturbione M103 z mocą ok 700KM z getragiem czy np C36AMG z kompresorem tez współpracujące z tą skrzynią. Ja obecnie koncze sowj projekt - wydmuszka W201 z M104 plus getrag + ASD.

pozdrawiam

_________________
W201 2,8 M104 "black widow"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 9:30 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Getrag jak zegarek napisał może dużo przeniesie ale pojeździć tym to się długo nie pojeździ, praktycznie ile dog-legów widziałem w MB tak wszystkie albo jęczały w agonnii albo nie miały już synchronizatorów.

M104 jest ciężki (ponad 200kg), lepiej było by moim zdaniem wstawić jakieś M117(poniżej 200kg).
I tak to będzie jakieś 40-50kg więcej niż już ciężkawe w W201 M103.
Do zamiantania jak najbardziej ok tylko jak ze statecznością przy dużej prędkości?
M103 i M117 to są ciekawe, lekkie silniki jak na swoje możliwości, szczególnie jeśli iść w nadmuchanie (o niesamowitej wytrzymałośći M103 dowodził Pumpish ze swoimi deklarowanymi przez niego 700KM)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 9:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 05, 2006 7:58 pm
Posty: 96
ukaniu pisze:
Do zamiantania jak najbardziej ok tylko jak ze statecznością przy dużej prędkości


fakt, że rozłożenie masy się pogarsza ale zawsze można coś wykombinować z zawiasem (regulacją)


ukaniu pisze:
M103 i M117 to są ciekawe, lekkie silniki jak na swoje możliwości,


zgadza się, z tym że mechaniczny wtrysk stoi na drodze rozwoju mocy, chyba że ktoś założy EFI w oparciu chocby o megasquirta albo vemsa ale tu już się zaczynają koszty

_________________
W201 2,8 M104 "black widow"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 1:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
ukaniu pisze:
Getrag jak zegarek napisał może dużo przeniesie ale pojeździć tym to się długo nie pojeździ, praktycznie ile dog-legów widziałem w MB tak wszystkie albo jęczały w agonnii albo nie miały już synchronizatorów.


Dokładnie tak. Od samego Pumpisha wiem, że załatwił kilka psich łapek w niedługim czasie. Do niedłubanego m104 się nadaje.

Cytuj:
M104 jest ciężki (ponad 200kg), lepiej było by moim zdaniem wstawić jakieś M117(poniżej 200kg).
I tak to będzie jakieś 40-50kg więcej niż już ciężkawe w W201 M103.
Do zamiantania jak najbardziej ok tylko jak ze statecznością przy dużej prędkości?
M103 i M117 to są ciekawe, lekkie silniki jak na swoje możliwości, szczególnie jeśli iść w nadmuchanie (o niesamowitej wytrzymałośći M103 dowodził Pumpish ze swoimi deklarowanymi przez niego 700KM)


Auto miałoby służyć tylko do driftu po torze. Podsterowność w pewnym stopniu zniweluje się odpowiednio zrobionym zawieszeniem i ręcznym :)

Opcje mam takie:

1. m119

Plus: wystarczająco momentu, tylko dobrać odpowiedni most. Nie trzeba uturbiać. Można zostawić na fabrycznym ECU. Silnik w miarę łatwo dostępny (i.e. angliki w140) i mieści się w budę c124 bez większych przeróbek.

Minus: dorabianie koła zamachowego (nie wiem kto mógłby to dla mnie wykonać)

2. m103 lub m104
Plus:
- były wersje z manualem, więc jest koło zamachowe (tam jest jednomas czy dwumas?) Bo jak dwumas to też trzeba będzie rzeźbić, bo na kopach sprzęgła długo nie pociągnie.
- m103 łatwy w serwisowaniu, m104 już mniej, dlatego bardziej stawiam na m103 bo i tak będzie dmuchane.
Minus: turbina(niezawodność) i cała zabawa z przeróbką na EFI

Mile widziane sugestie.

Co do skrzyni, to widziałem jak koleś przypasował 6 biegowego getraga z e39 do m119, dorabiając tylko adapter do dzwona. Skrzynia ogólnodostępna i myślę, że to byłby dobry wybór. <br>Dodano po 9 minutach.:<br>
przemek_ pisze:
ukaniu pisze:
Do zamiantania jak najbardziej ok tylko jak ze statecznością przy dużej prędkości


fakt, że rozłożenie masy się pogarsza ale zawsze można coś wykombinować z zawiasem (regulacją)


ukaniu pisze:
M103 i M117 to są ciekawe, lekkie silniki jak na swoje możliwości,


zgadza się, z tym że mechaniczny wtrysk stoi na drodze rozwoju mocy, chyba że ktoś założy EFI w oparciu chocby o megasquirta albo vemsa ale tu już się zaczynają koszty


Koszt jest do przełknięcia i teoretycznie przeróbkę na EFI mam rozpracowaną.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 1:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 05, 2006 7:58 pm
Posty: 96
zegarek pisze:
tam jest jednomas czy dwumas?)


dwumas, ja chciałem włozyc jednomas z m103 3.0 ale niestety znaki dla czujnika połozenia wału są w innych miejscach i silnik nie zagadał. Mam patent jak to ogarnąć ale na razie w fazie testów

jak chcesz sie bawic w drift i auto ma byc tylko do tego celu przeznaczone to pomysl nad przesunięciem silnika jak najbardziej do tyłu, nawet kosztem sciany grodziowej


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 1:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zegarek pisze:
Na chwilę obecną w Polsce, jest jeden odważny z uturbionym 2.5 16v z kutymi tłokami, zaspawanym mostem i śmigający bokiem

jeśli mowa o W201, to wydaje mi się że tam jest 2,3 16V -stoi czasem u mnie pod blokiem ;)

Co do dmuchania to chyba tylko ma sens M119 -w formule 1 miały 1000KM, no i ten moment od dołu... [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 1:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Janfocus pisze:
zegarek pisze:
Na chwilę obecną w Polsce, jest jeden odważny z uturbionym 2.5 16v z kutymi tłokami, zaspawanym mostem i śmigający bokiem

jeśli mowa o W201, to wydaje mi się że tam jest 2,3 16V -stoi czasem u mnie pod blokiem ;)


Nie
A tu więcej o przeróbkach w aucie

Cytuj:
Co do dmuchania to chyba tylko ma sens M119 -w formule 1 miały 1000KM, no i ten moment od dołu... [zlosnik]


Im więcej tym lepiej, ale w tym przypadku odpada, bo auto ma być łatwe w serwisowaniu, a do niedmuchanego m119 już ciężko łape zmieścić.
Poza tym taki potwór byłby nie do opanowania :)
Do takiej zabawy 400NM w pełnym zakresie jest więcej niż wystarczające.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl