MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 8:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 21, 2009 10:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:26 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Po odpaleniu zimny silnik 300d pracyje idealnie. Po przejechaniu ok 30-50 km macha cała mercedes na boki bardzo mocno na wolnych obrotach w trakcie postoju.Doradzcie proszę jaka może być przyczyna tego telepania silnikiem bo jest to bardzo upierdliwe.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 11:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Zasadniczo przyczyny mogą być dwie - brak kompresji na którymś cylindrze, albo defekt układku paliwowego ( pompa, wtyrskiwacz ). W twoim przypadku brak kompresji nie musi być spowodowany nieszczelnoscią pierscieni tłokowych,bo zimny silnik pracuje dobrze. Należałoby przeprowadzić pomiar kompresji z próbą olejową,zeby wykluczyć niedomagania układu rozrządu ( niedomykający się zawór )

Jednak najpewniej wine za nierówną pracę ponosi któryś wtryskiwacz, który "leje" zamiast rozpylać rope,albo po osiagnięciu wyższej temeratury zawiesza się. Zleć pomiar ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy i każ sprawdzić ich sprawnośc pod kątem rozpylania.

Zasadniczo sprawdz organoleptycznie czy układ paliwowy się nie zapowietrza, czy gdzieś nie cieknie etc.

Powodzenia!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 11:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Przyczyną jest najprawdopodoniej pompa wtryskowa. Oczywiście inne rzeczy też mają wpływ na telepanie m.in. luzy zaworowe, kompresja, poduszki, teleskopy itp., ale najważniejszą przyczyną telepania w OM 617 jest pompa wtryskowa. Musisz znaleźć dobrego pompiarza (może wystarczy ustawienie pompy, może wymiana sekcji?), a o takiego naprawdę trudno. Spróbuj popytać w serwisach Boscha, jeśli mają odpowiedni stół i dane fabryczne oraz trochę pomyślunku to powinni ogarnąć temat.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 1:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:26 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Dzieki panowie. Zimą przy -20 odpala. Najlepszy w Bialymstoku starszy fachman od silników powiedział mi, że to też pompa. Nawet najlepszy stół nic nie da. Mam zalatwic zaślepki do filtra oleju po przewodach do chłodnicy - wtedy bęzie dojście od filtra do tylu pompy i na gorącym silniku zprubuje coś w pompie podregulować.Jak to nie pomoże to mam szukać drugiej pompy.Nie opłaca się wymiana sekcji bo i tak nic nie da.

Zalatwilem przewód z nakręykami. Zpiłuja do nakrętk- kura tylko czym zatkać te kawłki dociskowej rurki, bo zaspawć sie nie da? Może macie jakiś patent na te otwory? Z góry dzięki za podpowiedzi.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 5:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Nie jestem specjalistą, ale od tyłu w pompie mozna ustawić tylko wolne obroty. Ja bym sprawdził luz zaworowy, a potem grzebał przy pompie. Ale na wstępie, przy pracującym silniku chwyciłbym pokolei za przewody wysokiego cisnienia i sprawdził, czy wyczuwalna jest pulsacja. Mozna tez wstepnie okreslic, na którym cylindrze leży problem, popuszczając kolejno nakrętki z wtrysków i obserwując pracę silnika. Mozna też sprawdzić wtryski, a na końcu brać sie za pompe.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 6:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Rysiek pisze:
Po przejechaniu ok 30-50 km macha cała mercedes na boki bardzo mocno na wolnych obrotach w trakcie postoju.

Ja bym zaczął od zaworów. Koszt regulacji niski...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 7:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Ja mam podobny objaw, ale znacznie słabszy...
Czy jak się trzęsie to silnik pracuje nierówno, czy chodzi dobrze, ale mimo to rzuca, bo chyba nic nie było wyżej mówione, ze się pogarsza kultura pracy, tylko ze pojawiają się wibracje. Jeśli nie masz zastrzeżeń co do kultury pracy, to może raczej to wina zawieszenia silnika...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 9:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:26 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Poduszki mam nowe pod skrzynią też. Tylko nie mam amortyzatorów bo padły. Zawory były regulowane 3 mięsiące temu zapłon też.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 10:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
jesli objaw jest tylko na postoju na wolnych obr. to wyreguluj wolne obroty - zwieksz je po prostu i nie kombinuj za duzo. jak to nie pomoze to to co napisali koledzy wczesniej

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 12:17 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Rysiek pisze:
Najlepszy w Bialymstoku starszy fachman od silników powiedział mi, że to też pompa.Nawet najlepszy stół nic nie da. Mam zalatwic zaślepki do filtra oleju po przewodach do chłodnicy - wtedy bęzie dojście od filtra do tylu pompy i na gorącym silniku zprubuje coś w pompie podregulować.Jak to nie pomoże to mam szukać drugiej pompy.Nie opłaca się wymiana sekcji bo i tak nic nie da.


Skoro masz gotową receptę od fachowca to po co pytasz?
Te silniki słyną z telepania na wolnych obrotach i gdy wyeliminować poduszki, teleskopy, luzy zaworowe i brak kompresji (a raczej znaczącą róznicę między cylindrami) oraz wtryskiwacze to pozostaje pompa wtryskowa.
Moim zdaniem bez wyjęcia pompy to można tylko podnieść lub obniżyć wolne obroty, więc nic Ci to nie da. Nie opłaca to się kupowanie drugiej pompy używanej (chyba, że będziesz miał możliwość sprawdzić jak ona pracuje), bo pewnie będzie tak samo albo trochę lepiej/gorzej i po czasie wrócisz do punktu wyjścia mając kilka stów w kieszeni mniej.
Uważam, że powinieneś jechać do dobrego pompiarza, żeby Ci to zrobił jak należy, a jak nie to się musisz przyzwyczaić, ale ja się nie znam i nie jestem mechanikiem.
Powodzenia.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 5:23 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 5:51 pm
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Witam.
Mam ten sam problem w moim W123 300d. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów mozna odczuć zdecydowanie większe wibracje na niskich obrotach oraz wskaźnik ciśnienia oleju trzyma się na wysokości 3. Gdy ciśnienie spada(a potrafi to trwać ok 20 sek.) po pewnym czasie wibracje ustępują a obroty bez zmian.
Zawory i wtryski zostały wyregulowane w czerwcu tego roku. Oleju nie pije, nie kopci, moc jest ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 24, 2009 3:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 19, 2009 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: eSOPeOTe
u mnie wyglada to podobnie, tez buja, myslalem ze jest cos nie tak z zawieszeniem silnika, jednak ostatnio cos sie pogorszylo i nie dojechalem pod dom:( auto gubi obroty, gasnie, cisne go do dechy a on sie dusi i dławi i jedzie 20-30km/h (automat)... ktos cos wie na ten temat? <br>Dodano po 57 minutach.:<br> ..udalo mi sie dojechac chociaz te 800m pod dom... teraz mysle co dalej

_________________
W123 300D Automatic 1976


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl