MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 9:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 06, 2009 10:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 30
Witam. (124 250D 20V - olej 5w40 lotos lub tedex)

Mój problem jest taki:
Znika mi ciśnienie oleju - do zera. Rano, po odstaniu całej nocy odpalam - ciśnienie 3, po przejechaniu ok. 10km - silnik ciepły - ciśnienie ok. 1,8, po przejechaniu ok. 50 - 100km - ciśnienie ok. 1,8 - 1,5 (zaczyna falować wskazówka ciśnienia) i teraz uwaga! po przejechaniu szczególnie wyboistych fragmentów drogi, krętych i rzucających (ok. 90-120km/h) ciśnienie potrafi podczas jazdy spaść do 1 a po zejściu z obrotów do 0.
Mocne dodanie gazu powoduje podniesienie wskazówki max do 1.
Po wyłączeniu silnika i odstaniu (ok. 5min) ciśnienie wraca do normy - tzn. na wolnych osiąga 1,5 w jeździe 3.

Moja sugestia jest taka, że smok musi ciągnąć jakieś syfy z dna miski olejowej, które na wybojach się podnoszą a na gładkich drogach jakoś nie.
Dodam, że silnik miał jakieś 40kkm robioną płukankę i cały czas mam zalany syntetyk - ostatnio wymieniany 4kkm temu - zawsze z filtrem.
Dodam, że 30kkm temu mechaniory ściągały mi głowicę bo ukręciło mi świecę żarową przy wymianie i wszelkie uszczelki zapaćkali mi sylikonem - może to on się gdzieś odkleił? Czy jest jakaś płukanka co rozpuszcza takie uszczelki z tubki?

Jak ściągnąć miskę olejową? jak bez wyciągarki podważyć silnik, bo bez tego się chyba nie obędzie - porady i sugestie bardzo chętnie przyjmę.
pozdr. tomek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 06, 2009 10:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
A moze najpierw sprawdzic czujnik cisnienia,może w zegarach cos nie tak ( wskazówka sie zacina ,itp) .

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 06, 2009 10:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 30
wskaźnik raczej jest ok. bo opisana sytuacja się powtarza zbyt regularnie (obserwacje z ok. 10 dni) a poza tym czujnik zawsze reaguje na dodanie gazu, nawet gdy ciśnienie jest bliskie zera, a po odstaniu wraca do normy na kolejnych kilka kilometrów

_________________
123 200D 1978r
124 250D 1994r
a w planach 10 letnich ujęto W220 :-) lub E38


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 06, 2009 10:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Wkrec sobie w motorek czujnik zegarowy to wtedy bedzie chwila prawdy jakie jest cisnienie oliwy. Moze czujnik cisnienia oleju sie zbiesil?

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 06, 2009 11:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 30
dobra rada - myślałem o tym, ale ta usterka jest nie do zdiagnozowania na miejscu w warsztacie - trzeba jeździć z wkręconym czujnikiem po wyboistych drogach i skontrolować wskazania w chwili kiedy czujnik pokazuje 0 - a raczej nikt mi czujnika nie wypożyczy na cały dzień, poza tym uważam, że ten w desce pokazuje prawdę (takie subiektywne odczucie)

_________________
123 200D 1978r

124 250D 1994r

a w planach 10 letnich ujęto W220 :-) lub E38


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 06, 2009 11:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
To podmien czujnik albo sprawdz jaki jest tam gwint - przewaznie czujki maja gwint 1/4" ISO,NPTF,RS,G albo 1/8" - zakuj waz elastyczny z odpowiednimi kroccami (z pewnoscia wytrzyma 3bary), wkrec waz w czujnik i w reaktor, a czujnik sobie zabierz podlaczony do kabiny - bedziesz wiedzial wszystko.

A jak u Ciebie z temp. silnika jak cisnienie oliwy 0???? jakby nie bylo dostatecznego smarowania (podejrzewam, ze gluchy nie jestes) to bys to wyraznie slyszal - taka metaliczna kakofonia + to, ze silnik z braku oleum chyba by sie troszke grzal.

Ja w to nie wierze, ze REALNIE ma takie cisnienie - ale jakby takie mial to przemysl temat rozgladniecia sie za uzywanym motorkiem - bo z tego hipotetycznie moga niedlugo byc trociny

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 12:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
do mnie trafia teoria z silikonem, ale obawiam się że bez odkręcenia miski się nie obejdzie, choć wstępny opis sugeruje za niski poziom oleju (rozumiem że to nie możliwe) lub problem z samym smokiem...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 10:39 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 30
poziom oleju jest ok. - połowa stanu między min a max, a dodatkowo pomiędzy wymianami - tj. co 15kkm nie dolewam ani kropli i nie zauważyłem ubytków (pewnie są, ale 2mm na wskaźniku to nie jest ubytek)

autko grzeje ok. tj. nie przegrzewa się i trzyma stałą temp, natomiast co do stuków metalicznych przy braku oleju - to nie dopuszczam do takiego stanu tylko jak wskazówka spada to gaszę silnik aby nie zatrzeć zaworów czy panewek

czy ktoś samodzielnie ściągał miskę?

_________________
123 200D 1978r

124 250D 1994r

a w planach 10 letnich ujęto W220 :-) lub E38


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 10:59 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Podlewarujesz silnik na łączeniu ze skrzynką, może się okazać konieczne odkręcenie wydechu i osłony chłodnicy a miska wyjść powinna.
Wcześniej można zerknąć przez dziurę powstałą po wyjęciu czujnika poziomu oleju.
Nie rozmyślaj tylko rób :-P

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 5:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 30
właśnie jestem na etapie ściągania koła z pompy oleju i rozmyślań jak wykręcić te 3 imbusy - bo moje klucze są zbyt długie.

dzięki za podpowiedz z lewarowaniem - na razie lekko uniosłem za blok łączący alternator z silnikiem i coś muszę wsadzić przy łapie z drugiej strony (no i przy skrzyni zobaczę)

po wykręceniu "chłodziarki" oleju zajrzałem i na dnie miski wyczuwam paluchem maź - jestem zdziwiony bo płukankę robiłem dość dokładnie - widocznie 1 to za mało po poprzednim właścicielu :-)

i jeszcze jedno: widzę że też osłona bagnetu (rurka) jest dość długa - kolejny element do demontażu przed wyrwaniem miski <br>Dodano po 2 godzinach. 32 minutach.:<br> poległem.

otóż pompa jest na 3 imbusach - drobiazg, ale jeszcze dodatkowo smok jest przykręcony do blaszki, która osłania od spodu korbowody i tam trzyma się na 4 M6.
Przednie śrubki odkręciłem, ale do tylnych nie ma dostępu, bo za płytko, a oczkowy płaski nie wchodzi, bo blacha jest przetłoczona w kształcie C, z dostępem do śrubek od strony skrzyni biegów. Co robić? aby nie zniszczyć a odkręcić? Ma ktoś jakiś patent? czy ktoś się spotkał z taką osłoną korbowodów i przykręconym do niej smokiem?

może jakiś zawodowiec coś podpowie?

a jak to później złożyć?
w 123 to była poezja z wyjęciem pompy, ehh...

_________________
123 200D 1978r

124 250D 1994r

a w planach 10 letnich ujęto W220 :-) lub E38


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 5:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A na koniec okarze sie, ze kabelek na czujniku cisnienia nielaczyl... [cool]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 9:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 30
wynik: ambiwalentny

pompa - ok.
smok - ok, ale:
na smoku było po wyciągnięciu pompy ok. 4 podkładek (przyklejone olejem) - niby nic - misja nieudana, ale czyszcząc miskę wydostałem z niej jeszcze pół garści podkładek - pogniecione, fragmenty, tylko 1 cała i dałem ją na zdjęcie. Zatem jeśli to one - misja udana, tylko czy na pewno?

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... _wynik.jpg

A na marginesie - czy to nie są jakieś podkładki z uszczelki od głowicy? Bo zastanawiam się skąd się wzięły i czy to nie moje mechaniory nabruździły - podkładka stalowa powleczona jednostronnie gumą pomarańczową.

Ale pojawił się problem i myślę że duży. W misce znalazłem 8 kulek i resztki wianka! Coś się wysypało. Proszę o pomoc co to może być i gdzie szukać usterki.

Na tym kończę i czekam na typowania.

_________________
123 200D 1978r

124 250D 1994r

a w planach 10 letnich ujęto W220 :-) lub E38


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 9:11 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Te kulki i resztki koszyka lokalizował bym jako pochodzące z vacumpompy, która się kiedyś rozsypała.
Hmm, to w końcu zabrałeś sie za robotę bez pomiaru ciśnienia ojeju manometrem?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 9:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 30
ukaniu - chylę czoła bo diagnoza była trafna - z łożysk zostały tylko bieżnie

a miska wyciągnięta, wyczyszczona, silnik i co się dało od spodu - przeglądnięte - maszyna jeszcze 500 kkm pociągnie bez problemu - to się nazywa dobrze spędzony weekend w kanale :-)

_________________
123 200D 1978r

124 250D 1994r

a w planach 10 letnich ujęto W220 :-) lub E38


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 11, 2009 6:56 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
500 km bez problemu??? to ja bym sie bał takiego auta :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl