MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz paź 04, 2009 9:28 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:06 am
Posty: 42
Lokalizacja: Komorów
Milosh pisze:
Dokladnie, syk slyszalny po wlaczeniu sprezarki oznacza malo czynnika.



u mnie ten syk się pojawia, a niedawno napełniałem klimę i jest na bank pełna, więc syk chyba nie jest wskaźnikiem braku czynnika

_________________
124 300TD TURBO '92
126 500 SEC '82


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 04, 2009 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
EC to economic i w tym trybie z nawiewów nie leci 8 stopni tylko 18 i sprężarka prawie wcale się nie włącza.
A to co piszesz o smrodach , to możę masz na myśli filtr węglowy?

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 05, 2009 12:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Karol moze pomyliles marki samochodow? [zlosnik] bez urazy [oczko]

W VW np. tak jest ale w 124 EC wlacza lub wylacza klime. Nie ma trybu posredniego. Z srodkowego i bocznych nawiewow (jesli lamka przy EC nie swieci) poleci powietrze o takiej temperaturze jaka ustawisz na pokretlach - chyba, ze skrecisz na MIN to powieje lodem. Widze ze w podpisie nie masz W124 a W140 - moze u Ciebie tak jest. Nie wiem - nigdy nie mialem W140 a jechalem w nim chyba tylko raz :oops:


O smrodach za ciezarowa mialem na mysli cyrkulacje pow. wewnatrz autka. Naprawde dziala. Jadac za jakims smierdzielem jak to wlacze to przestaje czuc smrod spalin <br>Dodano po 20 minutach.:<br> kurde - zaintrygowales mnie tym EC :evil:

Tak sobie dumam, patrzac na to zdjecie - rzeczywiscie na wszystkich przyciskach sa lamplki. Przycisk 1 od gory wlaczy klime zawsze i (tutaj nie wiem czy sprezarka sie wlaczy/wylaczy czy chodzi ciagle. Nie wiem tez czy tu regulacja temperatury jest mozliwa).

To moj pierwszy MB z klima. Ja uwazalem, ze ten pierwszy przycisk sluzy do odmglania przedniej szyby (tylko trzeba nadmuch skierowac na szyby - ale to przeciez MANUALNA klima).

To co ty piszesz tez ma sens pod warunkiem, ze pierwszy od gory przycisk to klima (a nie odmglanie szyby) a przycisk EC to klima w wersji light. W sumie sam napis EC tez sugeruje, ze to ekonomiczna wersja klimy.

Niech sie inne tegie glowy wypowiedza

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 9:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
u mnie jak mam włączona klimę i ustawiona temp na pokrętłach na 20 to jak rano jade do pracy (temp zew ok 5 st) ze srodkowej kratki leci zimne powietrze.nie wiem czy ma to jakies znaczenie ale zamiast przycisku EC mam "śnieżynke".Tak ma być czy coss nie halo????

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 09, 2009 10:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
powinno cieple poleciec.....chyba

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 12:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
U mnie w 280TE z kratki środkowej leci ciepłe (przy włączonej klimie), a w 500E zimne zawsze.
Nie wiem, o co chodzi. 500 jest z 1991 i była chyba przerabiana w Szwajcarii z R12 na 134A, a 280 jest z 1992 i chyba od początku była na 134A. Czy to może mieć znaczenie? A może zwyczajnie jakiś czujnik w 500 jest uszkodzony?
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 12:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
A masz klimę w jagodowym vinie?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 12:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Tutaj nawet jest rozkodowany
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 1:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Może klima to seria, ale wg mnie z dokładanej wieje ze środka tylko chłodem.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 1:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cytuj:
Z tego rozumiem, ze jazda zima z wlączona klima daje komfort ciepłego nawiewu ze środkowych kratek, bez zwiększenia spalania.


nie! Zima klima sie nie zalaczy, nawet jesli skrecisz pokretla na sam sam dol, bo na zewnatrz w zimie w naszej szerokosci geograficznej panuja zazwyczaj nizsze temp. Ze srodkowych nawiewow wieje zawsze zimne.Dlatego jest je na zime najlepiej zamykac, bo bedzie ci z tych srodkowych kratek wialo takie powietrze jakie panuje na zwenatrz. Sprezarka od klimy sie zalaczy przy niskich temperaturach zewnetrznych (np.+5stC) jesli nacisniemy guzik odparowania szyb.Wtedy sie kompresor zalaczy i klima odbierze nadmiar wilgotnego powietrza.
Co do przyciskow to bylo juz o tym wiele. EC to economy i jesli sie swieci czerwona dioda to klima wylaczona. Wczesniej zamiast napisu EC byla sniezynka i tam jest na odwrot. Klima sie uruchamia, gdy sie dioda swieci. Jak sie nie swieci to kompresor od klimy sie na zalaczy.

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 7:26 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:37 pm
Posty: 44
Numer GG: 1531582
Lokalizacja: Olkusz
aegm pisze:
EC to economy i jesli sie swieci czerwona dioda to klima wylaczona. Wczesniej zamiast napisu EC byla sniezynka i tam jest na odwrot. Klima sie uruchamia, gdy sie dioda swieci. Jak sie nie swieci to kompresor od klimy sie na zalaczy.

Wszystko super, tylko gdzie ta "economy"? [usmiech] Bo ja zauważyłem, że jeżeli dioda w EC nie świeci to klima działa normalnie i nie widzę w jej działaniu nic ekonomicznego - chłodzi jak jest za ciepło i tyle.
Co do przycisku odparowywania to dzisiaj podczas jazdy coś mi szybki parowały to włączyłem tą opcję, z środkowych kratek powiało ciepłem, a para zniknęła.

_________________
Mercedes W140 S420
Audi Avant A6 C4 AEL+6b manual
Geo Tracker


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 14, 2009 8:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Panowie, klima manualna a przynajmniej to co mamy w 124 to tak naprawde klima polautomatyczna. Polautomatyczna dlatego, ze sama steruje chlodzeniem lub grzaniem kabiny dązac do ustawionej temperatury na pokretlach. Nie steruje natomiast sila nawiewu,a w przypadku gdy dlugo nie moze osiagnac zadanej temperatury zamyka obieg na wewnetrzny. W przypadku 124 ukladem klimatyzacji i ogrzewania steruje ten sam sterownik i tym samym uklady te sa polaczone.
I teraz w przypadku gdy jest włączona (EC nie swieci) uklad steruje grzaniem i chlodzeniem, chlodzac gdy na zewnatrz jest cieplej niz w kabinie i grzejac gdy jest odwrotnie.
Gdy wylaczymy (EC swieci sie) uklad tylko grzeje= nie zalaczy kompresora chocby w kabinie bylo +50'C.
Uklad klimatyzacji posiada zabezpieczenie i ponizej granicznej temp zewnetrznej (chyba w okolicy -5C) nie pozwoli na zalaczenie kompresora nawet przyciskiem osuszania. Osuszanie kabiny polega na wpuszczeniu do srodka powietrza ktore przeleci przez zimny parownik= kompresor pracuje= (para skropli sie na nim) i ogrzaniu go w nagrzewnicy do zadanej temperatury. Jest to bardzo wydajne i osusza szyby w 10sec niezaleznie od ustawionego nawiewu. Jezeli jedzie w aucie 5 mokrych osob mozna dodatkowo zamknac na chwile obieg powietrza na zamkniety - uklad bedzie suszyl tylko powietrze w kabinie.
Wlaczenie obiegu zamknietego jest czasowe, jakies 20min i po tym czasie uklad sam otworzy obieg na zewnetrzny - taka dygresja.
Srodkowe nawiewy podaja cieple powietrze gdy EC nie swieci i gdy uklad grzeje. Prawdopodobnie stare modele klimy tego nie maja i zawsze podaja tamtedy zimne powietrze jak w ukladzie bez klimy.
Co wazne klime nalezy uzywac, nieuzywane organy ulegaja zanikowi wiec nie ma co oszczedzac, nalezy uzywac.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 11:15 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Gwoli wyjasnienia ta klima to polautomat - w orginalniej terminologii tempmatic, czy jakos tak. Nastawia sie na pokretlach zadana temp i jest ona utrzymywania, grzanie, ew. chlodzenie w zaleznosci od potrzeby. Majac wlaczona klime, srodkowym nawiewem leci powietrze kierowane przez parownik, a pozniej przez nagrzewnice, a wiec w lecie zimne powietrze, w zimie cieple. Jak klima jest wylaczona to leci powietrze bezposrednio z zewnatrz (w lecie cieple, w zimie zimne). Jest to realizowane mieszkiem w mieszalniku powietrza i wystepuje to dopiero po 1991/2 roku w klimatyzacjach Behra (w kazdym badz razie w tych klimatyzacjach, w ktorych jesli filtr powietrza na podszybiu). W mieszalnikach powietrza simemsa chyba nie bylo takiej wersji mieszalnika powietrza. Kompresor jest zalaczany w cyklach, ale tylko przy chlodzeniu lub przy oszuszaniu.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 5:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 15, 2007 1:57 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Panowie, czy opisane przez was działanie tyczy się również takiej klimatyzacji jak na zdjęciu?

Obrazek

P.S. Fotka nie jest moja, znaleziona w necie.

_________________
BMW 728iA B+G '99
W210 E230 '97 - ojcowóz
EX: VW Vento '92 1.8B
W124 E250 Turbo Diesel '93


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 8:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Podłącze się do tematu tyle , że mam klimę i "odparowywacz"szyb .Klima na panelu oznaczona jest "śnieżynką" i zauważyłem ze klima działa tzn kompresor się włącza gdy lampka przy "śnieżynce" się zapala, podobnie jest z "odparowywaczem".
Odwrotnie natomiast miałem w W210.Tam jeśli EC się paliło klima nie chodziła i analogicznie przy zgaszonej kontrolce klima została włączona.
Więc jak to jest z tym włączaniem klimy , że w jednych modelach kontrolka się świeci a w drugich nie czy może mam coś pozmieniane w elektryce?

Dobra doczytałem wszystko , musiałem przeoczyć post laudana...poprawie się ;)[/list][/code]

_________________
V


Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 9:13 pm przez Popey, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl