MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 10:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 11, 2009 9:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
Witam Panowie,

przechodzę od razu do konkretów:

MB E250 D 93'.

Jakiś czas temu - gdy było jeszcze ciepło auto zaczęło gasnąć na wysokich obrotach. Początkowo podejrzewałem koniec pompy, lub syf w baku. Kazałem przeczyścić układ paliwowy - skończyło się na wymianie filtra paliwa i oczyszczeniu baku, po tej zabawie autku nieraz zdarzy się zgasnąć nawet jak ma 1/4 baku. W ciągu ostatnich 2 miesięcy stałem 6 razy bez paliwa na środku drogi... Na baku z zapaloną rezerwą mogłem zrobić ponad 600km a teraz jak zrobię 450 to paliwo się kończy (wskazówka pokazuje 1/4, w każdym razie rezerwa się nie zapala).Dodam, ze mercedes spala tyle ropy co zwykle. Co mogli poknocić z bakiem? Może to paliwo jest, ale auto już go nie widzi? Jak tak stanę na środku drogi (brak ropy) to przewody paliwowe są zawsze puste.. Dodam, że coraz mniej km mogę zrobić na baku a leje zawsze na fulla dobre paliwko :)

Ostatnia istotna kwestia: w lecie myślałem, że to może być kwestia zapowietrzonego układu paliwowego bo nagrzane auto lubiło nie odpalić - to był początek problemów. Dodam, że teraz jak go odpalam to po 2 sekundach lubi zgasnąć jak nie przy gazuje - ale raz na 5 startów

Co radzicie?

P.S jak by to była kwestia niedziałającego wskaźnika paliwa to OK, ale dlaczego na pełnym baku robię o 1/3 km mniej niż przed 4 miesiącami?

Paweł
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 11, 2009 10:43 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 18, 2009 12:46 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Lbn
Może zaworek odpowietrzenia zbiornika się uszkodził, przez co zaczęło się wytwarzać podciśnienie, które w konsekwencji doprowadziło do lekkiej implozji wspomnianego zbiornika? Po takim zajściu wiadomo, że jego pojemność się zmniejsza. Znane są takie przypadki, a teoria ta pasowałaby do twego opisu - piszesz, że spalanie się nie zmieniło, a robisz mniej kilometrów... Ciekawe tylko czemu wskaz ilości zatrzymuje się na 1/4.

Pozdro.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 11, 2009 10:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
Zaworek odpowietrzania? Wiem, ze bak nie ma problemów z ciśnieniem wewn. ponieważ został pod tym katem sprawdzony:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 11, 2009 11:00 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 18, 2009 12:46 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Lbn
Czyli niestety podjąłem ślepy trop.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 12:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
a może zamienione są przewody od podawania ropy i powrotu i dlatego nie ciągnie z dołu baku ropy?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 8:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
witaj Janfocus,

brzmi to sensownie tylko jak to sprawdzić?


pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 6:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Podejrzewam , że masz zapchane sitko w baku. Spotkałem się z kilkoma sytuacjami jak u ciebie i winowajcą było właśnie to sitko. Objawy identyczne.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 10:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
Kolego Sebastian,

Sito było podobno czyszczone. Czy da śie dostać do tych sit, przewodów przy baku w łatwy sposób?

Cytuj:
a może zamienione są przewody od podawania ropy i powrotu i dlatego nie ciągnie z dołu baku ropy?


A jak to sprawdzić, brzmi sensownie zważywszy, że MACHERZY coś tam kombinowali.


Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 12:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
w 123 zasila w ropę króciec pod bakiem (dość centralnie umieszczony -rurka kończy się gwintem, który wkręcamy w coś w rodzaju dużej śruby, która nota bene jest filtrem/sitkiem), ja bym prześledził drogę tego węża do pompy ropy przy silniku... A czy tak jest w 124, to przyznaje że nie znam...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl