MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:41 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ocena auta
Post: pn lis 09, 2009 3:21 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lis 09, 2009 2:49 pm
Posty: 3
Witam serdecznie!

Dorosłem w końcu do tego, żeby spelniać swoje marzenia. Polecono mi Wasze forum, dlatego zwracam sie z prosba o pomoc. Mam na oku 3 auta:

1 - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8475890 - tym miałem okazje sie przejechać

2 - http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9897963
3 - http://moto.allegro.pl/item805823789_me ... legro.html

Wszystkie oczywiście jedyne i niepowtarzalne ;) Może znacie te samochody, ich historię? Może wywnioskujecie cos ze zdjęć? Z góry dzieki za wszelka pomoc.

Polecicie jakis warsztat (w Warszawie i we Wrocławiu), który podejmie sie oględzin takiego auta?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 09, 2009 4:10 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 02, 2009 9:27 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Ełk
Cześć,
Na początku zbadaj auta na odległość. Poproś od właścicieli i sprawdź numery VIN (numer karoserii) nawet telefonicznie w serwisach Mercedes Bezn. Dowiesz się czy samochody mają takie same wyposażenie jak w opisie, czy są kradzione, jakie miały kolory fabrycznie, pojemności silników itp. Dowiedz się czy to składaki, bo wówczas występują różne problemy z funkcjonowaniem podzespołów elektrycznych i w ogóle. Ja gdybym miał płacić 35 000 zł za SEC-a szukałbym bezwypadkowego. Więc który najbardziej przypadnie Ci do gustu to musisz odwiedzić go u ujechać osobiście. Czyli następnym krokiem podczas transakcji jest po prostu odwiedzenie Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) najlepiej Mercedes-Benz i tam zbadać grubość lakieru, zawieszenie, podłączyć analizator spalin, pomierzyć ciśnienia, przyjrzeć się silnikowi, głowicy, blokowi. Za tą diagnostykę na pewno zapłacisz parę stów, ale nie omiń jej podczas zakupów bo możesz się mocno zdziwić. Byle mechanik a nawet większość z nich nie rozpozna w takiej maszynie usterek zwykłych a co mówić ukrytych. Trzymaj się, udanych zakupów.

_________________
Pozdrowienia
Łukasz
MB W123 300 D - 1978r.
MB W126 420 SE - 1990r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 09, 2009 4:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 16, 2003 7:57 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań|Koszalin
O drugim był już temat:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... hlight=sec

o pierwszym chyba tez, musisz poszukać.

Nie odkryje Ameryki, bo widza to wszyscy pewnie.

Kombinowane zegary, chrom i drewno wewnątrz. To samo dźwignia zmiany biegów, kierownica nie od tego modelu. Skóra ma piękny kolor, ale jest lekko pognieciona/wysiedziana. Szczególnie widać to na podłokietniku.

Tyle ze zdjęć. Jak masz możliwość, pewnie warto zobaczyć na żywo.

_________________
Michał

V8 500 '91
V8 500 '93


Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 4:23 pm przez michal, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 09, 2009 4:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
kacper13132 pisze:
Poproś od właścicieli i sprawdź numery VIN (numer karoserii) nawet telefonicznie w serwisach Mercedes Bezn


Rozkodować VIN można nawet nie wychodząc z domu (pod warunkiem, ze sie go ma) ---> http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 09, 2009 4:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
Sec z pierwszego linka wisi juz baaaaaaardzo dlugo na otomoto(Nie wiem jaki powod.Moze cena?)Ostatni sprawia wrazenie zaniedbanego i zmeczonego zyciem(moja subiektywna ocena.)Mysle ze z taka gotowka moglbys szukac auta za granica?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 09, 2009 5:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Wyprawa do ASO niekoniecznie musi być dobrym pomysłem. Ja kiedyś tak zrobiłem przed zakupem W126 w Radomiu. Tylko rozłożyli ręce i powiedzieli, że takie do nich nie przyjeżdżają i się nie znają. Co prawda wzięli na podnośnik, ale to były całe oględziny.
Można umówić się z rzeczoznawcą samochodowym, który przyjedzie i pomierzy grubość lakieru albo nabyć przyrząd i zrobić to samemu.
Oczywiście należy sprawdzić VIN.
Jeżeli auto nie ma udokumentowanego przebiegu to można stan licznika włożyć między bajki. Jeżeli ma ks. serwisową to koniecznie trzeba sprawdzić prawdziwość wpisów w ASO, które robiło przeglądy, choćby telefonicznie. Na fakturach z ASO a często także z innych warsztatów jest wpisany przebieg, warto porównać go z wpisami w ks. serwisowej.
Najlepiej zabrać na oględziny jakiegoś znawcę modelu.
Trzeba sprawdzić wszystkie elementy wyposażenia, jeżeli coś jest niesprawne to zazwyczaj oznacza to niemałe wydatki, mimo że sprzedawca zapewnia, że "klimę to trzeba tylko nabić", a "szyberdach tylko czasami się zacina", zaś "skrzynia jedynie nieznacznie szarpie".
No i trzeba mieć świadomość, że te samochody mają 20 lat i na pewno po zakupie trzeba będzie kilka tysięcy włożyć - prędzej czy później.
Dlatego w takiej cenie szukałbym z udokumentowanym przebiegiem i historią serwisową (auto w tym wieku musiało mieć coś wymieniane/naprawiane, powinny być faktury) oraz bez poważniejszej wypadkowej przeszłości.

_________________
MB 560SE '90


Na górę
 Tytuł: Re: Ocena auta
Post: pn lis 09, 2009 9:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Paluch pisze:
Dorosłem w końcu do tego, żeby spelniać swoje marzenia.
Polecicie jakis warsztat (w Warszawie i we Wrocławiu), który podejmie sie oględzin takiego auta?


czesc Maciek!
w Warszawie sensownym mechanixem jest Pan Mianowski z Chelmzynskiej. Wczesniej bylem u Brolera (dokad mozesz trafic, bo sporo jest dobrych opinii, a i sama idea "prawie aso" nieglupia sie wydaje), tym niemniej odradzam.

generalnie zdobadz VINy i wróć ;-)
poczytaj o silowniach, IMO nie warto sie w 560 pchac, bo 500 ma niewiele kucy mniej, a pali istotnie mniej.
skrzynia ma chodzic gladziutko na cieplo. szarpniecie i opoznienie przy zmianie z R na D, jak i przysiadniecie tylu przy wbiciu z P na D to standard; daje sie to podregulowac.
jeslis nie uparty na SECa, to w przypadku zwyklych W126 bedziesz mial wiekszy wybor i o 1/3 nizsze ceny. latwiej tez utrafic w maly (czyli ~200-300 kkm) przebieg.

jakbys byl w Waw, to daj znac. mam urwanie lba w tygodniu, ale postaram sie cos wykminic. no i bedziesz mial okazje przejechac sie dla porownania idealnym W126.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł: Re: Ocena auta
Post: wt lis 10, 2009 8:46 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lis 09, 2009 2:49 pm
Posty: 3
sneer pisze:

czesc Maciek!
w Warszawie sensownym mechanixem jest Pan Mianowski z Chelmzynskiej. Wczesniej bylem u Brolera (dokad mozesz trafic, bo sporo jest dobrych opinii, a i sama idea "prawie aso" nieglupia sie wydaje), tym niemniej odradzam.

generalnie zdobadz VINy i wróć ;-)
poczytaj o silowniach, IMO nie warto sie w 560 pchac, bo 500 ma niewiele kucy mniej, a pali istotnie mniej.

skrzynia ma chodzic gladziutko na cieplo. szarpniecie i opoznienie przy zmianie z R na D, jak i przysiadniecie tylu przy wbiciu z P na D to standard; daje sie to podregulowac.
jeslis nie uparty na SECa, to w przypadku zwyklych W126 bedziesz mial wiekszy wybor i o 1/3 nizsze ceny. latwiej tez utrafic w maly (czyli ~200-300 kkm) przebieg.

jakbys byl w Waw, to daj znac. mam urwanie lba w tygodniu, ale postaram sie cos wykminic. no i bedziesz mial okazje przejechac sie dla porownania idealnym W126.



Niestety właśnie wracam z Warszawy. Byłem tylko jeden dzień. W przyszłym tygodniu umówiłem sie na oględziny warsztatowe tych 2 egzemplarzy. Na pierwszy rzut oka ten wygląda lepiej - http://moto.allegro.pl/item805823789_me ... legro.html. Z elektryki wszystko sprawne, skrzynia płynnie chodzi nic nie stuka. Ten natomiast: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9897963 wizualnie piękny ale: zegary nie żyją wraz z częścią podświetlenia, szyber się nie uchyla, a z tyłu w zawieszeniu coś ostro stuka.
Wszystko okaże sie na oględzinach w warsztacie (dzięki za namiary). Chętnie się spotkam i obejrzę Twoje auto. Moze dasz radę pojawić sie na którychś oględzinach. Pewnie wiesz trochę więcej w temacie niż ja.


Co do spalania - samochód ma być weekendową zabawką także nie jest to aż takie istotne.


Na górę
 Tytuł: Re: Ocena auta
Post: śr lis 11, 2009 10:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
sneer pisze:
Wczesniej bylem u Brolera (dokad mozesz trafic, bo sporo jest dobrych opinii, a i sama idea "prawie aso" nieglupia sie wydaje), tym niemniej odradzam.


A ja wrecz przeciwnie. Pisze to na postawie prawie dekady doswiadczen z tym serwisem.[usmiech]

sneer pisze:
IMO nie warto sie w 560 pchac, bo 500 ma niewiele kucy mniej,


To zbyt duze uogolnienie. Wszystko zalezy od wersji motoru. Przykladem niech bedzie moje szwajcarskie 500SEL majace tylko 223KM - SPORO mniej niz pozbawiona katalizatorow wersja 560 o mocy 300KM, nieprawdaz? [oczko] <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Paluch pisze:
Ten natomiast: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9897963 wizualnie piękny ale: zegary nie żyją wraz z częścią podświetlenia, szyber się nie uchyla, a z tyłu w zawieszeniu coś ostro stuka.


Juy na zdjeciach wyglada tak sobie, wiec fakt, ze mechanicznie/elektrycznie jest sfatygowany nie dziwi. [oczko]

BTW - foty pstrykniete na parkingu pomiedzy Dzielna a Wolnosc, od strony Okopowej. Kiedys tam mieszkalem. [usmiech]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł: Re: Ocena auta
Post: czw lis 12, 2009 12:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
psinthos pisze:

A ja wrecz przeciwnie. Pisze to na postawie prawie dekady doswiadczen z tym serwisem.[usmiech]



1. W W124 300D jak przyjechalem po 3 dniach po odbior (mial byc tego samego dnia wieczorem) to okazalo sie, ze silnik nie chodzi na 1 cylinder, trzesie go, kopci. Auto umyte, do odbioru (!). "Panie, tak bylo". Niby tylko uszczelnili forkomore.
Jak sie uparlem, ze tak nie bylo (bo nie bylo) kazalem naprawic, podkreslajac, _zeby nie dotykali pompy_. Bo pan zasugerowal, ze to pompa zle ustawiona. Pan nie wiedzial, ze moje 300D ma znana historie od poczatku (kupilem od kumpla, ktory jezdzil nia 8 lat i nie mial powodu ukrywac, ze robil cos z pompa). Na drugi dzien samochod przestal szarpac, tyle ze pompa zostala _przestawiona_ na niefabryczne nastawy no i auto przestalo ciagnac, jak przedtem.

2. Po czasie okazalo sie, ze wcisneli mi przedni reflektor od anglika. Mialem polamane zaczepy, "mamy prosze pana na stanie reflektor w super stanie, 150 zlotych, montowac".

3. Wcisneli mi zle sruby do felg w W126. Zaplacilem 400 zlotych za zle sruby (chociaz moglem kupic na allegro komplet uzywanych za 150 zl), zwrocic nie chcieli, a ja nie mialem napedu po sadach sie wloczyc.
Zeby byla jasnosc - wcisneli mi je SWIADOMIE. Ot, jedna z tych 20 byla przypadkiem dobrej dlugosci, a gosc w sprzedazy, przyciskany przeze mnie numerami czesci twierdzil ze w W126 byl tylko jeden typ i to jest wlasnie ten!


dziekuje opatrznosci, ze nie zostawilem tam szejka na przeglad. wszystko moznaby zrzucic na nieuczciwych mechanixow, ktorzy wszedzie sie moga trafic, ale w pkt. 1 i 3 mialem do czynienia z przeuprzejmymi kierownikiem serwisu oraz p. Brolerem. Dla mnie żenada.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl