MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 18, 2009 7:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
Witam, mam 124 300CE 12V z automatyczna skrzynia 4 biegowa i instalacja podtlenku LPG. Troche poczytalem na temat skrzyn biegow w tych autach ale nie znalazlem odpowiedzi.
Skrzynia niby dobra ale mam wrazenie ze niekiedy szarpie przy zmianie biegow ( jest wyczuwalny moment zmiany biegu przez bardzo delikatne szarpniecie, jest to normalne? - Macie tak u siebie? ). Co dziwne nie szarpie na zimnym silniku ( skrzyni ).
Biegi wchodza wszystkie, dzialaja redukcje, kick-downy i inne bajery. Przeguby elastyczne na wale wymienione na nowe, poloski OK, dyfer rowniez.

Czy moze winny byc zbyt niski poziom oleju? Na bagnecie mam oleju do "pierwszej kreski" a podejrzewam ze powinno byc po srodku. Jak kupowalem auto to poziom byl OK i biegi tez wchodzily ( tak mi sie wydaje, bo mam wrazenie z drugiej strony ze to juz przewrazliwienie :) ) plynniej. Od tego czasu juz troche minelo, a i skrzynia sie delikatnie poci wiec wiem gdzie ubywa.

1. Olej w skrzyni sie wymienia?
2. Jak dolac oleju? - Mozna przez rurke od bagnetu?
3. Olej koloru czerwonego - jaki olej kupic aby dolac? ATF II?

Pytania moze i glupie ale pierwszy taki moj kontakt z automatem i wolalbym dmuchac na zimne.

Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam!

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 7:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
1. Tak, najlepiej co 40000 km, opis jak to zrobić jest na forum.
2. Tak, przez tą rurkę, między max a min jest 0,3 l, poziom sprawdza się na rozgrzanej skrzyni (np. po 20 km jazdy).
3. ATF II

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 10:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
no niski poziom jest na chlodnym motorze. jutro zobacze jak jest na cieplytm bo do roboty mam ponad 20km to sie okaze. Sadzicie ze te objawy szarpania moga byc wlasnie spowodowane zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni?

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 10:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
sobolini pisze:
Sadzicie ze te objawy szarpania moga byc wlasnie spowodowane zbyt niskim poziomem oleju w skrzyni?

Z mojego (małego) doświadczenia wynika że:

zbyt niski poziom oleju powoduje szarpanie - za szybka zmiana

zbyt wysoki poziom oleju powoduje ślizganie - zbyt długą zmianę biegów

Nie wiem czemu, to zaobserwowałem w swoich autach...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 10:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ty byś chciał aby 20 letni automat chodził aksamitnie? ;-)
Zalezy jak szarpie, jeśli to tylko twardsze przełączenia to nie ma się czym martwić. Problemów może być wiele nie wszystkie tanie do wyeliminowania lub bezsensowne - bo nie powodują szkód. Jeśli nie ma w skrzynce szlamu, kopnięcia są akceptowalne, sprzęgła się nie ślizgają to jest OK.
Można by się pokusić o sprawdzenie ciśnienia modulacji.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 6:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
hehe. no pewnie ze bym chcial aby chodzil aksamitnie. [cool]
Bardziej chodzi aby ktos swoja odpowiedzia uspokoil ma niepewnosc tak jak ty to uczyniles.
Sprawdzalem poziom oleju na cieplym silniku po 30km podrozy jest jakies 3mm ponizej dolnej kreski. Doleje jutro ATFu i sie zobaczy. Pozdrawiam!

Dolac tyle aby na cieplym motorze bylo po srodku kresek czy na zimnym??? bo na zimnym poziom jest wyzszy.

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 6:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Na ciepłej skrzyni poziom ma być między tymi kreskami.

Na zimnej skrzyni, np. rano, po 2 minutach (od odpalenia auta) pracy na postoju i przerzuceniu przez wszystkie biegi PRND32 w tą i z powrotem, powinien być ok. 1 cm poniżej dolnej kreski.

Oczywiście sprawdzanie poziomu zawsze na P.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 25, 2009 8:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
Panowie, sprawdzilem poziom oleju w skrzyni tak jak kol. Szumek radzil. Poziom juz jest w normie ale znajomy, wlasciciel kilku BMw z automatem mowil ze poziom oleju w BMW w skrzyni sie sprawdza tez na rozgrzanej, na "P", ale na wlaczonym silniku. Z ciekawosci rowniez u siebie sprawdzilem w tenze sposob i okazalo sie ze jest znowu duzo ponizej wlasciwego poziomu. Jak sprawdzilem pozniej na wylaczonym silniku poziom wrocil do normy.
Wiec w koncu jak to powinno byc???

Pozdrawiam!

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 25, 2009 8:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
na rozgrzanej skrzyni, na chodzącym silniku na P!

ale u mnie jak jest za mało oleju to zaczyna przeciągać biegi (znaczy ma jakby między gaz...), tyle że ja lada dzień zmieniam oleum...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 2:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
sobolini pisze:
na "P", ale na wlaczonym silniku.

A sprawdzałeś na wyłączonym? Nic dziwnego, że Ci skrzynia wariuje. Zawsze i wszędzie karzą sprawdzać tak, jak pisze Janfocus.
W moim ex qp w114/115 przeciągał jak przelałem przez przypadek. Ale tam była skrzynia na wykończeniu. Za mało nie miał nigdy, wiec nie wiem czy szarpał [zlosnik]
Z obecnym nie mam problemów. Działa jak trzeba.
Uzupełnij do poziomu wg wskazówek i zobacz jak jest.

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 11:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
toz dlatego sie zapytalem. Dolalem ponad 0,7 litra i jest baja. Bardzo ladnie zmienia biegi i nie ma mowy o zadnym szapraniu czy przeciaganiu. Dzieki chlopaki.

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 11:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Szumek pisze:
Na ciepłej skrzyni poziom ma być między tymi kreskami.

Na zimnej skrzyni, np. rano, po 2 minutach (od odpalenia auta) pracy na postoju i przerzuceniu przez wszystkie biegi PRND32 w tą i z powrotem, powinien być ok. 1 cm poniżej dolnej kreski.

Oczywiście sprawdzanie poziomu zawsze na P.



nigdy na nierozgrzanym oleju nie mialem mniej.. zawsze wiecej i to o 1-2cm ponad kreski. dopiero na rozgrzanym poziom mialem miedzy kreskami... jak mialem malo oleju na rozgrzanym czyli min (dolna kreska to na zimnym bylo ponad max... nigdy odwrotnie..

i teraz jak tutaj mozna radzic albo sie sugerowac czyms to ja nie wiem.. [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 11:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
KLIK
U mnie się ta zasada sprawdza, w poprzednim moim automacie też się sprawdzała. Nie spotkałem innego opisu kontroli stanu na zimnym, zresztą i tak kontrola stanu na ciepłym jest najważniejsza.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl