MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 1:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 21, 2009 10:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Witam
Ostatnio w bardzo głupi sposob zaaplikowalem sobie przyslowiowy strzal w stope.
Po odlaczeniu ASB od od silnika (konwerter zostal na silniku) trzeba bylo ją ponownie przyłączyć. Powierzchnia kolnierza skrzyni nie chciala sie zejsc z blokiem silnika chociaz walek wszedl dobrze. Nie przyjrzalem sie wszystkiemu dokladnie. Zaczalem odstep niwelowac przez dociaganie srubami. Szlo bez wiekszego oporu. Uslyszalem dwa suche trzaski i wszystko sie dokrecilo. Ale nie dzialalo. Po ponownym rozkreceniu ukazal sie taki obraz zniszczen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Walek ktory widac na zdjeciach to 'drugi walek'.
Na ostatnim zdjeciu widac w srodku pekniety pierscien z bardzo drobnymi zabkami.
Pierwsza moja mysl jest taka (i tu moge sie bardzo mylic [zlosnik] ), żeby zmasakrowane zęby walka sprobowac przypilowac, choc wtedy i tak beda krotsze o te 3mm, widac o co chodzi na zdjeciu.

Chce sie dowiedziec jakie mam opcje i jakie koszta?
Nie sadze ze moge znalezc czesci uzywane. Wobec tego czy da sie czesci kupic w ASO i jak sie zabrac za ich wymiane?
Czy sam fakt ze zdjalem te pokrywe czolowa z obudowy skrzyni biegow rodzi jakies dodatkowe problemy?

Przyznam ze w EPC sie zgubilem i dopiero przy dalszej rozbiorce umialbym dopasowac rzeczywiste elementy do zdjec:
EPC ASB 722.4

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 10:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Tak sie składa że mam ASB na cześci.
Numer mojej skrzyni to 722370 03 964894.
Nie wiem czy bedzie pasował wałek z tej skrzyni.
Może niech wypowiedzą się fachowcy.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 1:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dekiel w .3 i .4 jest inny.
Jeślli coś jest zniszczone w pompie - trzeba wymienić dekiel z pompą oleju.
Trzeba by sprawdzić czy w konwerterze nic nie popękało (to trudne, bo nie widać) ten wiloklin wchodzi w sprzęgło jednokierunkowe kierownicy strumienia. Jeśli konwerter żyje, konieczne jest jego wypłukanie.
Współczuję.
To, że skrzynia wyjdzie bez odkręcenia konwertera nie znaczy, że ją można tak zamonotować. Najbezpieczniej jest odkręcić te kilka śrub więcej, zablokować kołkiem (plastik od spodu) konwerter i wyciągać całość. To jedyna gwarancja prezyzyjnego złożenia.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 2:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
pierwszy raz zdejmowalem skrzynie automat no i stad ta niewiedza. Konwertera tez z bliska jeszcze nie ogladalem, jak zdejme to potrzasne nim i poslucham co lata w srodku [zlosnik]. Zęby w konwerterze nie wygladaja na uszkodzone.

Wobec tego ze jestem calkiem zielony, a dobrego naprawiacza w okolicy nie znam, zastanawiam sie nad kupnem drugiej skrzyni. Jest duzy wybor skrzyn automatycznych czterobiegowych, ale z silnikow czterocylindrowych, zwlaszcza starych 2.0 i 2.3 - czy takie cos bedzie pasowac do mojego 124 E280T '96?
Jeszcze rozwazam podmiane na skrzynie reczna, skoro samochod i tak jest caly rozebrany. Ale do wymiany na reczna to trzeba duzo klamotow, a takiego kompletu nikt nie sprzedaje.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 2:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
podłączę się do tematu ...

ukaniu pisze:
To, że skrzynia wyjdzie bez odkręcenia konwertera nie znaczy, że ją można tak zamonotować. Najbezpieczniej jest odkręcić te kilka śrub więcej, zablokować kołkiem (plastik od spodu) konwerter i wyciągać całość. To jedyna gwarancja prezyzyjnego złożenia.

dobrze wiedzieć, bo jakiś czas temu zdjąłem skrzynię ale konwerter został na silniku. Konwerter odkręcono w szlifierni gdzie oddałem silnik. Czyli aby to teraz dobrze poskładać trzeba wykonać czynności:
- nałożyć konwerter na wieloklin skrzyni
- przykręcić całość do silnika

nie pamiętam szczegółów i jak to wszystko wygląda. Mogą być z tym jeszcze jakieś niespodzianki ? Aha - zaznaczę, że skrzynię zdejmowałem z m103 2,6 a zakładać będe do m103 3,0 lecz koło zamachowe będzie z tego 2,6. Skrzynia 722.3xx

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 5:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
oress pisze:
dobrze wiedzieć, bo jakiś czas temu zdjąłem skrzynię ale konwerter został na silniku.

ciesze sie ze swoim przykladem moglem pomoc [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 8:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
przy każdej okazji pisałem żeby na to uważać, bo sam kiedyś w identyczny sposób załatwiłem bardzo rzadki automat do /8 1 seria.
Śruby wkręcałem aż zęby w pompie olejowej ścięło. [szalone] <br>Dodano po 1 minutach.:<br> taką skrzynię na sprzedaż powinien mieć kolega HEAD z forum

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 9:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
ja przy zakupie silnika dostałem dobrą rade od kolegi M4E żeby przy wyjmowania silnika odkrecic konwerter od koła zamachowego i wtedy zostaje on przy skrzyni.gdyby nie ta rada pewnie zrobił bym tak jak autor wątku i nie wiadomo jak by się to skonczyło. Dzieki M4E :)

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 11:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 10, 2008 1:55 pm
Posty: 227
Numer GG: 392926
Lokalizacja: Radom
Witam.
Ja prawdopodobnioe mam taka skrzynie na czesci,
konwerter tez by sie znalazl.
Jutro sprawdze i dam znac.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 9:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Też powinienem mieć te części :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 12, 2010 6:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Narazie projekt stoi wiec szukam sobie drugiej skrzyni.

Powiedzcie czy taka bedzie pasowac?
202 270 00 00 722 421 0 399 2932

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl