LiveLetDie pisze:
Po pierwsze kontrolka grzania świec w moim aucie od zawsze gasła dopiero po przekręceniu kluczyka i odpaleni silnika. Nigdy wcześniej sygnalizując gotowość świec.
pierwsza oznaka kłopotów z przekaznikiem
Cytuj:
Ostatnio auto nie chciało mi zapalić. Rozrusznik się kręcił ale nie mógł hmmm... wejść na wyższy poziom (nie mam pojęcia jak to opisać, słaby jestem w te klocki).
niemoze samozapłon nastapić słaby rozrusznik lub padły świece/brak prądu
Cytuj:
Po podłączeniu się kablami do aku innego auta różnicy nie stwierdzono. Pomyślałem, że może świece nie grzeją ale ostatnio wymieniałem jedną, która była przepalona i reszta też działa. Jednak okazało sie, że najprawdopodobniej świece nie dostają prądu. Podłączyłem kabel rozruchowy do plusa na aku i do świecy i te najwyraźniej się zagrzały (skoro jedna dostaje prąd to wszystkie się grzeją tak?) lecz silnik dalej nie odpalał. Co prawda kręcił już bardziej ochoczo, jakby bardzo chciał odpalić i nie daleko mu do tego było ale jednak spełzło na niczym.
były dwa rodzaje świeczek jedne połaczone linią a świeczki miały na końcówce taką jakby petelke,drugi miał oddzielny kabel do kazdej swiecy i te miały świeczki których końcówka wyglądała jak tępy ołówek-łatwo rozpoznać(mieszanie tych typów też powodowało problemy bo mają inne napięcie pracy)
na oko masz nowszy typ bo była poprawa po podgrzaniu jednej świeczki
Cytuj:
Pomyślałem, że może bezpiecznik jakiś jest przepalony ale w skrzynce bezpiecznikowej wszystkie wyglądają w porządku. Więc wg mnie jeden z problemów polega na tym, że świece jakoś nie dostają prądu - co może to powodować? Jakiś spalony przekaźnik? Poluzowany kabel?
do przekaznika swiec wchodza kable
15-ze skrzynki bezpieczników
50-ze skrzynki
w tych dwóch terminalach sprawdz bezpieczniki
30 ze stacyjki
potem wyciagnij z przekaznika złacze 4-pinowe 1 i 2 przy przekreconym kluczyku powinny mieć plus 3 to lampka świec 4 masa
gruby pojedynczy kabel 30-ze stacyjki powinien tez mieć plus
Cytuj:
Czy świece żarowe w Dieselu można zalać? Pytam bo niestety zalałem ostatnio pokrywę zaworów olejem...
nie
Cytuj:
Zakładając, że to co mowie ma jakiś sens i naprawi się grzanie tych świec pozostaje problem nr 2 czyli dławienia się tego silnika, swego rodzaju kaszlenia. Ostatnio taki problem się pojawił jak Merc miał jeszcze letnie paliwo i wytrąciła się parafina. Teraz ma już zimowe jak się należy. Paliwo słabej jakości raczej wykluczam, podobnie zaciągnięcie jakiego syfa z dna baku (ostatnio non stop na rezerwie) bo profilaktycznie wymieniłem oba filtry paliwa. Natomiast zastanawia mnie czy może pompa paliwa działa jak należy. Czy możliwe jest żeby i ona była zalepiona parafiną, która nie ma jak rozpuścić się w ON? Jak sprawdzić działanie takiej pompy? Odkręcić wąż, którym się ona kończy, odpalić auto i patrzeć czy rzyga paliwem?
ja sprawdzam pompe wykrecajac wtryski,ustawiam je na podstawce i patrze czy prawidłowo działają jeśli nie zamieniam miejscami by wprawdzic czy to nie sam wtryskiwacz
pompa moze sie -przytkać ,zapowietrzyć albo poprostu już być zuzyta
szarpie tylko na zimno czy na rozgrzanym też ? podkrecałeś lekko obroty ?
dymił ? biało szaro niebiesko czarno ?czy czuć było rope w spalinach ?
usterek jest mało do wyboru w dieslu:
pompa wtryski pierscienie zawory swiece rozrusznik paliwo
te silniki chodza nawet pod wodą(o ile dostają powietrze i paliwo-sprawdzone ;D ) takze niemartw sie na moje oko na dzień dzisiejszy czeka cie wymiana przekaznika swiec
a jak bedziesz miał pytania dalej to pisz
jak bedziesz potrzebował schematu do swiec to wyślij maila na priv podesle co trzeba
_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca
