Ktoś tu prosił o cennik eksploatacji S600- bez znaczenia czy na PB czy z LPG. Podam może parę przykładów z własnego doświadczenia:
Kable WN Sentech( auto chodzi na nich bez zarzutu) 400 pln ( oryginał Beru w IC 1150 zł)
Komplet świec NGK- 120zł( tak, to nie pomyłka, dedykowana świeca do tego modelu kosztuje +- 10 zł)
Kopułka zapłonowa i palec- to już boli po kieszeni, komplet na jedną stronę 825 zł(Beru)
Części podane wyżej wymienia się raczej bardzo rzadko i trzeba mieć dużego pecha w zakupie aby trafić akurat na "czas wymiany".
Przednie klocki hamulcowe- 190pln( Ferodo)
Remont przedniego zawieszenia( bez górnych wahaczy)- 1200zł( cena samych części(raczej górna półka- Moog, TRW, wymianę zrobiłem we własnym zakresie więc nie liczę kosztów)
Oleju- do V12 wchodzi 8,5 litra, cena zależna od tego jaki olej lejemy. Ja jeżdżę na syntetyku Castrola 5W50, cena mało obiektywna bo mam tańsze źródło oleju.
Pierdoły typu filtry kosztują przeciętnie, na poziomie powiedzmy cześci do nowego Golfa.
Podsumowując: użytkowanie S600 do tanich nie należy, ale także nie rujnuje przeciętnego Kowalskiego.
4 tys zł na rok które ktoś wyżej wymienił??.... jeżeli kupuje się zadbany egzemplarz, to nie wiem na co miał bym wydać w ciągu roku tą kwotę...
Ja świadomie kupiłem auto z felerami aby stopniowo doprowadzić je do porządku i jak widać nie zrujnowało mnie
