MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 1:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 8:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
po co Ci faktura i tak skarbowy nie zwróci kosztów leczenia [zlosnikz]

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 8:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
eh , ta dyskusja zmierza do nikąd. Kolega który założył ten temat chciał się dowiedzieć "500 czy 600" a wyszło na to że ani jeden ani drugi :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 8:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
munich pisze:
a świecie nie ma żadnego wartościowego auta w aspekcie kolekcjonerskim z założoną instalacją lpg bo to kundlenie auta od strony mechanicznej i tyle
i nie chodzi tylko o to ,że traci oryginalnośc bo to oczywiste....


pomyłka - auta(fiaty) z lat 70 miały fabrycznie instalacje gazowe - są to b.cenne, poszukiwane i rzadkie okazy, tym bardziej jeśli posiadają oryginalną i sprawną instalację.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 8:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 05, 2008 6:42 pm
Posty: 292
Lokalizacja: Kolno
Jeżeli chodzi o porównanie s350TD a S500 na gazie to wychodzi podobnie a nawet 500 taniej. Wiem bo miałem jeden i drugi.

_________________
Lexus LS460 Fsport
W126 SE500 1980
C123 280 CE I seria :)
W 123 300D Automat 82 Ex
Vito 112CDI 02


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 8:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Trzeba założyć tak:
Standardowo trzeba czasem wymienić układ WN
Napinacz paska osprzętu.
Chłodnicę
Łańcuch rozrządu,
Rolki prowadzące pasek
Wiskozę.
Łożyska kół,
tarcze hamulcowe

Sprawdzić ile wynoszą koszty takich wymian w S500 i w S600.

Trzeba by zrobić taką listę domniemanych najpopularniejszych uszkodzeń i z cennikiem IC policzyć - stać, nie-stać.

Bo jak zabraknie na paliwo to się pojedzie PKSem ale jak pierdnie WN to chyba nie wypada ładować wszystkiego ze szrotu z racji tych oszczędnosci na LPG ;-)

Taką listę można by zrobić wspólnie - może ktoś ma czas na siedzenie nad cennikiem? - ja niestety... a sprawa jest interesujaca.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 8:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
>mojojo
no jaka pomyłka ?
przecież miały to fabrycznie a 600 czy 500 tego nie miał

nawet jesli auto jest w stanie wydawałoby się idealnym technicznie ,a ile jest takich... to wymaga szeregu inwestycji z racji tego ,że jest już nastolatkiem

sześcsetka jest modelem najdrozszym w eksplatacji i serwisowaniu,
jest też potencjalnie bardziej usterkowa
jednak rekompensuje to swoją mocą i prestiżem
no i charyzmą silnika M120

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Ostatnio zmieniony pt sty 08, 2010 8:52 pm przez munich, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 8:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
ukaniu pisze:
Trzeba by zrobić taką listę domniemanych najpopularniejszych uszkodzeń i z cennikiem IC policzyć - stać, nie-stać


Z tym IC był bym ostrożny , IC ( domyślam się że chodzi o inter cars ) podobnie jak Fota mają nieraz chore ceny. Np przepływka do S500 w Focie jest o 700zł droższa niż w ASO


ukaniu pisze:
Taką listę można by zrobić wspólnie - może ktoś ma czas na siedzenie nad cennikiem? - ja niestety... a sprawa jest interesujaca.


nie głupi pomysł , jestem za.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 8:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
munich pisze:
wierz mi ,że da się utrzymac auto w kondycji kolekcjonerskiej jednocześnie go użytkując
oczywiście racjonalnie użytkując


Nie da się moim zdaniem bo kilometry wkręca się a nie wykręca, sól z jezdni zrobi w podwoziu swoje (a 140 jest z tych wad znane).
Cena samochodów kolekcjonerskich zgodnie z niemieckimi profesjonalistami jest w dużej mierze zależna od
- oryginalności, a spawana i lakierowana podłoga, progi, wózki przednie itd. (Ja widuję W140 eksploatowane codziennie czasem na podnośniku u Zbyszka, z wierzchu się wszystkie błyszczą)
- przebiegu.
Moim zdaniem mówisz o autach użytkowych z pewnymi wyjątkowymi cechami.

PS - poprosić u dentysty o fakturę to jak podpisać wyrok śmierci na swoje zęby :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 9:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
poproś nie przed a po extrakcji [zlosnik]

piszę o eksploatacji rzędu 15 tys.rocznie i bieżącym usuwaniu wszystkich jej ujemnych skutków

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 9:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
trzeba by tez tutaj wtracic co znaczy auto kolekcjonerskie - czy chodzi o stan auta czy o to jakie to auto jest - bo trudno nazwac najnowsza Ese autem kolekcjonerskim skoro jest nowe, nawet jesli by to byl np jeden z pierwszych 10 sztuk... - wiadomo ze legendarna 600http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.autodrome-cannes.com/mercedes_600_navy-blue_3-4_lo.jpg&imgrefurl=http://www.autodrome-cannes.com/mercedes_600_ex_ambassade.htm&h=825&w=1100&sz=197&tbnid=QRNj28qe2rYz4M:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dmercedes%2B600&usg=__c3JQB1aZBnO--V4-zkIamhUlqS8=&ei=TZBHS4zsOoSe_gbpyJyOAg&sa=X&oi=image_result&resnum=3&ct=image&ved=0CAoQ9QEwAg jest autem kolekcjonerskim i jej gazowanie to inna bajka, ale W140 do takich aut jeszcze nie nalezy i dlatego tez gazowanie by sobie pojezdzic - nie widze problemu. Moze za 10 lat kiedy beczki uzytkowane a nie pielegnowane poprostu same przez czas znikna, a w201 i w124 zajma miejsce beczek to bedzie mozna zaczac gdybac czy w140 na gazie to profanacja..


a co do porownania czesci w IC - nie ma znaczenia czy sa tam te ceny chore - chodzi o roznice miedzy oboma modelami - proporcje cen przewaznie sa zachowane w sklepach


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 10:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Ktoś tu prosił o cennik eksploatacji S600- bez znaczenia czy na PB czy z LPG. Podam może parę przykładów z własnego doświadczenia:
Kable WN Sentech( auto chodzi na nich bez zarzutu) 400 pln ( oryginał Beru w IC 1150 zł)
Komplet świec NGK- 120zł( tak, to nie pomyłka, dedykowana świeca do tego modelu kosztuje +- 10 zł)
Kopułka zapłonowa i palec- to już boli po kieszeni, komplet na jedną stronę 825 zł(Beru)
Części podane wyżej wymienia się raczej bardzo rzadko i trzeba mieć dużego pecha w zakupie aby trafić akurat na "czas wymiany".
Przednie klocki hamulcowe- 190pln( Ferodo)
Remont przedniego zawieszenia( bez górnych wahaczy)- 1200zł( cena samych części(raczej górna półka- Moog, TRW, wymianę zrobiłem we własnym zakresie więc nie liczę kosztów)
Oleju- do V12 wchodzi 8,5 litra, cena zależna od tego jaki olej lejemy. Ja jeżdżę na syntetyku Castrola 5W50, cena mało obiektywna bo mam tańsze źródło oleju.
Pierdoły typu filtry kosztują przeciętnie, na poziomie powiedzmy cześci do nowego Golfa.

Podsumowując: użytkowanie S600 do tanich nie należy, ale także nie rujnuje przeciętnego Kowalskiego.
4 tys zł na rok które ktoś wyżej wymienił??.... jeżeli kupuje się zadbany egzemplarz, to nie wiem na co miał bym wydać w ciągu roku tą kwotę...
Ja świadomie kupiłem auto z felerami aby stopniowo doprowadzić je do porządku i jak widać nie zrujnowało mnie
;)

_________________
CL600 V12 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 11:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
do kolegi walidator jeszcze raz: 140 nie ma zadnego odlaczania cylindrow.

a co do poruszanej wyzej kolekcjonerskosci:
- przebieg
- stan
- plus ewentualnie wyjatkowa historia (gdy ciekawa to mozna przymknac oko na przebieg i stan).

Tak opisywano kiedys w pismie MB Classic.

z praktyki: jesli pojazd nie ma np specjalnej historii (ktora go broni caly czas) to nabijanie mu wielu km nieco rozbija jego wyjatkowosc kolejjonerską. to takie uwagi nie moje "fachowe", ale z branzowych pism...

_________________
140 600 '91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 11:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 17, 2009 11:38 pm
Posty: 19
Dzięki pepe :) Przeglądając forum zasugerowałem się wypowiedziami (wątki sprzed kilku lat), które były napisane w trybie przypuszczającym. Stąd moje pytanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 11:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 30, 2009 12:18 am
Posty: 100
Powiem tak,

w życiu nie widziałem bardziej zajeżdżonych aut od w124, każdy chce nimi jeździć za darmo i nic nie naprawiać, (tylko posiadacze mercedesów tak robią)

Jeżeli ktoś szuka W140 albo inną S klase i myśl że będzie tanio to niech kupi sobie forda bo jest tani i w miarę dobry.

widziałem wiele mercedesów zajeżdżonych i kosztujących tyle co w bardzo dobrym stanie inna marka, wiec po co przepłacać i jeździć szajsem?

_________________
W168, W124


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 2:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
Ostek pisze:
Czy Wy też zauważyliście drobną niespójność ?

Pokaz mi ja przeczytalem kilka razy moje posty nie bardzo wiem gdzie sa one niespojne.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl