MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 05, 2009 4:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam

Jak w temacie, mruga mi lampka od klimatyzacji - EC. Co to może oznaczać? Przyciśnięcie guzika nie powoduje włączenie klimy.
Mruganie jest ciągle takie same-lampka zapala się na sekundę, gaśnie i tak wkoło, a po ponownym uruchomieniu auta jest już ok.

Nadmieniam że układ klimatyzacji został dołożony (w ASO) po zakupie przez pierwszego właściciela. Guziki i deska jest oryginalna, ale reszta już nie.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 5:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Rok, typ, model.
Sterownik klimy zgłasza błąd i trzeba go odczytać np, kodem błyskowym.
Poszukaj zdaje sie były podawane kody i sposoby odczutu.
A czy to na pewno tak? - nie wiem nie podałeś tego co napisałem w pierwszej linijce.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 9:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
ukaniu pisze:
Rok, typ, model.
Sterownik klimy zgłasza błąd i trzeba go odczytać np, kodem błyskowym.
Poszukaj zdaje sie były podawane kody i sposoby odczutu.
A czy to na pewno tak? - nie wiem nie podałeś tego co napisałem w pierwszej linijce.



W124 1994 220 CE, klimatyzacja manualna, węże wiatraki i osprzęt inny niż fabryczny - marki DIA. Przyciski z deski są oryginalne, nie wiem jak sterownik i sprężarka.

Mam już czytnik kodów błyskowych, ale póki co wybłyskało mi jedynie czujnik położenia przepustnicy.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 09, 2009 8:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Witam
Podlącze się pod temat wlasciwie chodzi mi o kod blyskowy i kody raz znalazlem tylko coś na ten temat ale szybko sieę urwal i nie do końca wiem o co w tym biega.Konkretne za pomocą jakiego urządzenia go wyblyskać Pin 7 z czym zewrzeć w asd zwieram 1 z 5 i blyska kontrolka a tu co ma blyskać i np mam jakiś bląd 55 urządzenie blyśnie 55 razy czy np.5 razy dlużej i 5 razy krócej,Może ktoś poda linki z opisem bo jakoś nie mogę namierzyć opisu lub odpowie w tym temacie nr mojego coupe WDB1240511B430878
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 10:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
grzesiekwie pisze:
...osprzęt inny niż fabryczny - marki DIA. Przyciski z deski są oryginalne, nie wiem jak sterownik i sprężarka...

Z tym oryginałem to też wrażenie, przerabiałem temat z klima DIAVIA u siebie w 300TE
Mimo tego, iż wyglądem sprawiają wrażenie oryginału z I serii to bankowo nic nie wybłyskasz
a przyciski są pewnie wklejone w oryginalny panel i podłączone do sterownika taśma.
Z tego co pamiętam to sama dioda(przycisk) świeci po wciśnięciu i jest zasilana bezpośrednio z jednej pary styków w przyciskach.
Masz pewnie takie:
Obrazek
W razie gdybyś coś potrzebował to mam trochę gratów do DIAVIA

Cytuj:
Mam już czytnik kodów błyskowych, ale póki co wybłyskało mi jedynie czujnik położenia przepustnicy


Pewnie wpinasz sie pod pin "8" od silnika a "7" jest puste,
opis dla gniazda 16-pinowego 124:

1 - masa
2 - sterownik kompresora klimatyzacji
3 - sterownik układu wtryskowego benzyny KE
4 - EDS Elektronisches Diesel System
5 - ASD, 4 - MATIC
6 - Airbag, napinacze pasów
7 - klima
8 - układ wtryskowy HFM, PMS, dla starszych motorów układ zapłonowy EZL z czujnikami spalania detonacyjnego AKR
9 - sterownik pałąka kapotażowego (W - 129)
10 - dach składany (W - 129)
11 - EDW alarm fabryczny
12 - IFZ centralny zamek na podczerwień
13 - sterownik elektronicznej ASB pięciobiegowej
14 - tempomat, elektroniczny pedał gazu EFP
15 - niewykorzystany
16 - zapłon (+ po stacyjce)

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 10:17 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 21, 2007 2:11 pm
Posty: 12
Jurand pisze:
grzesiekwie pisze:
...osprzęt inny niż fabryczny - marki DIA. Przyciski z deski są oryginalne, nie wiem jak sterownik i sprężarka...

Z tym oryginałem to też wrażenie, przerabiałem temat z klima DIAVIA u siebie w 300TE

Witam.
Kolego możesz mi powiedzieć czy jest jaka kolwiek mozliwość zdemontowania osłony wentylatora/silnika od strony komory silnika? Ponieważ nie na rady w żadem sposób ściągnąć tej plastikowej osłony, alby dostać siędo silnika? Czy aby ją zdemontować to trzeba "targać" deskę rozdzielczą?
Obrazek
Pozdr

P. S. Auto to MB W124


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 12:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
MAGNUM-DXi12 pisze:
czy jest jaka kolwiek mozliwość zdemontowania osłony wentylatora/silnika od strony komory silnika?

To DIAVIA.... nie ma takiej opcji, trzeba rozbebeszać konsole.
Na fotce zaznaczyłem kilka wkrętów do których będziesz miał dostęp dopiero po wyjęciu ustrojstwa.
Obrazek
Osobiście proponuje dwa wyjscia:
1. zamontować oryginał
2. nie naprawiać silnika tylko wymienić na nowy ( 3 lata temu kosztował mnie ok 400zł )

Pozdrawiam

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 7:06 pm przez Jurand, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 5:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 21, 2007 2:11 pm
Posty: 12
Jurand Dzięki kolego za info. Powiedź mi jescze czy te DIAVA były montowane oryginalnie? czy może jak auto szło np na rynek włoski to takie coś montowali?
No i jaką masz klimatyzację? manualna czy automatyczną? I czy masz filter przeciwpyłkowy?
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 7:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Wg mnie DIAVIA to wypas dokładany poza ASO a rynek raczej nie ma tu znaczenia, rozbierałem jakiś czas temu dawce z UK z taka klima.
Miałem klimatyzacje "manualna", aktualnie z DIAVIA pozostał tylo sterownik dający sygnał do załączenia spręzarki, reszta zamieniłem na oryginał.
Filtru przeciwpyłkowego nie miałem i nie mam.

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 7:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 21, 2007 2:11 pm
Posty: 12
Jurand No jeszcze raz dięki za info.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl