MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 1:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sty 21, 2010 10:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Ponieważ niedawno robiłem mały research na ten temat to podzielę się spostrzeżeniami...

2.8 i 3.2 zasilane są wtryskiem elektronicznym a 3.0 starym KE-Jetroniciem. Są jeszcze jakieś różnice?

Czy wersja z KE-Jetroniciem ma zmienne fazy rozrządu? Znalazłem sprzeczne informacje w kilku źródłach...
Mi się wydaje że dużo większy moment obrotowy w niskich partiach obrotów nie może wynikać tylko z precyzyjniejszego dawkowania paliwa i dlatego zakładam że wersja 3.0 nie ma zmiennych faz rozrządu, dobrze myślę?

Zadziwiające jest natomiast to że K-Jetronic zapewnia taką samą moc maksymalną jak wersja 3.2 z wtryskiem elektronicznym... Z czego to może wynikać?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 10:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Zapomniałeś o 3,0-24 ,który jest silnikiem M104 ,ale na wtrysku KE-jet .Na pewno ma zmienne fazy rozrządu ,dlatego ma moc 220KM ,w nie 180KM jak ma 3.0 12V .

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Post: czw sty 21, 2010 10:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
voytas pisze:
Czy wersja z KE-Jetroniciem ma zmienne fazy rozrządu? Znalazłem sprzeczne informacje w kilku źródłach...
Mi się wydaje że dużo większy moment obrotowy w niskich partiach obrotów nie może wynikać tylko z precyzyjniejszego dawkowania paliwa i dlatego zakładam że wersja 3.0 nie ma zmiennych faz rozrządu, dobrze myślę?

Zadziwiające jest natomiast to że K-Jetronic zapewnia taką samą moc maksymalną jak wersja 3.2 z wtryskiem elektronicznym... Z czego to może wynikać?


3.0 24v ma zmienne fazy tak jak wyżej kolega napisał.
Moc taka sama w peaku, bierze się stąd, że 3.0 24v kręci się do 7k, a 3.2 standardowo do 6k

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 10:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Mnie zastanawia dlaczego jesze nikt nie wstawił wstrysku elektronicznego z 320 do 3.0-24?.
Przeciez to są mechanicznie bardzo podobne silniki i aż sie prosi zeby wrzucić wstrysk elektroniczny ,bez żadej rzeźby .Pożyteczne by to było zwłaszcza jak ktoś ma instalację podtlenku LPG ,żadnych strzałów ect.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 10:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
VALENTINE123 pisze:
Zapomniałeś o 3,0-24 ,który jest silnikiem M104 ,ale na wtrysku KE-jet .Na pewno ma zmienne fazy rozrządu ,dlatego ma moc 220KM ,w nie 180KM jak ma 3.0 12V .

No przecież właśnie o tym 3.0 piszę...

Macie jakieś dane fabryczne tego 3.0? Skąd ta pewność że ma zmienne fazy, rozbierał ktoś to?
Czy w takim razie głupia zmiana wrysku na elektroniczny moze spowodować tak duży przyrost momentu i mocy? Wierzyć się nie chce...
Co w takim razie w silniku z K-Jetroniciem steruje momentem przełączania faz na wałku ssącym? Jest do tego osobny układ - komputer? <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
VALENTINE123 pisze:
dlatego ma moc 220KM ,w nie 180KM jak ma 3.0 12V .

Przyrost mocy w górnym zakresie wynika raczej z dwa razy większej liczby zaworów a co za tym idzie większej ilości spalanej mieszanki...

Zmienne fazy mogą co najwyżej poprawić parametry na niskich i średnich obrotach gdy podwójne zawory chyba w sumie pogarszają sprawę...

PS
W prostym oplu silnik 1.4 16v na niskich obrotach działa w zasadzie jako 8v a dopiero gdy trzeba wykorzystuje w pełni możliwości jakie dają 4 zawory na cylinder.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 21, 2010 11:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
voytas pisze:
Czy w takim razie głupia zmiana wrysku na elektroniczny moze spowodować tak duży przyrost momentu i mocy? Wierzyć się nie chce...


Jaki przyrost? Do czego porównujesz ten m104 3.0, bo nie za bardzo wynika z tego co napisałeś?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 6:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
zegarek pisze:
Jaki przyrost? Do czego porównujesz ten m104 3.0, bo nie za bardzo wynika z tego co napisałeś?

OK, może i jest to mało czytelne... Opiszę jaśniej o co mi chodzi:
Kod:
M 104 E 30
220 hp / 162 kW at 6400 /min
265 Nm at 4600 /min

M 104 E 28
197 hp / 145 kW at 5500 /min
270 Nm at 3750 /min

M 104 E 32
220 hp / 162 kW at 5500 /min
310 Nm at 3750 /min


Jak widać maksymalny moment obrotowy silnika 3.0 jest minimalnie mniejszy niż silnika 2.8. Widać też że wraz ze wzrostem pojemności moment ciągle rośnie - z tego wniosek że przy pojemności 3.0 wersja z elektronicznym wtryskiem powinna mieć powiedzmy 290Nm i to już przy 3750obr/min. Jest to sporo więcej i wcześniej niż oferuje ten sam silnik zasilany KE-Jetem.
No i tutaj właśnie pojawiła się wątpliwość co do zmiennych faz rozrządu. Bo niby czemu silnik z wtryskiem mechanicznym oferuje maksymalny moment dużo później niż te z elektronicznym wtryskiem? Sama zmiana układu wtryskowego może tak bardzo podnieść moment obrotowy na niskich obrotach??
Do tej pory wydawało mi się że silniki o więcej niż 2 zaworach na cylinder na niskich obrotach są dużo słabsze niż te z mniejszym przepływem. Pomaga im właśnie zastosowanie zmiennych faz rozrządu i przez to inny tryb pracy na niskich obrotach... Mylę się?

Stąd też na chłopski rozum wydaje mi się że jeśli silnik M104 3.0 posiada wynalazek w postaci zmiennych faz na wałku ssącym to kiepsko go wykorzystuje...

Spójrzmy jeszcze na dane starego silnika:
Kod:
M 103 E 30 
188 hp / 138 kW at 5700 /min
260 Nm at 4400 /min


No i teraz widać jak na dłoni że moment obrotowy silnika 3.0 12v i 3.0 24v jest prawie identyczny. Maksymalna moc w przypadku M104 jest oczywiście większa z uwagi na większą ilość spalanej mieszanki przy wysokich obrotach. Nie widać tu natomiast żadnej poprawy momentu na niskich obrotach która wynikałaby z zastosowania zmiennych faz rozrządu.

Czy już wszystko jest jasne? Do tych zmiennych faz rozrządu w M104 3.0 może mnie przekonać jedynie dokumentacja techniczna lub słowo kogoś kto rozbierał ten silnik i widział na własne oczy wałek ssący :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 6:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Zobacz tu ,dla silnika 3.0-24 :
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 015&SGN=01

Częsci nr 77 i 38

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 7:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
VALENTINE123 pisze:
Zobacz tu ,dla silnika 3.0-24 :

No i teraz mi zabiłeś ćwieka. Mógłbym szukać dziury w całym w postaci pomyłki w ruskim EPC, ale chyba się powstrzymam...

No to w takim razie te zmienne fazy rozrządu w silniku 3.0-24 najwyraźniej albo są inaczej sterowane niż w 2.8 i 3.2, albo po prostu ogólnie mało dają. Jakieś wytłumaczenie takiej sytuacji? Aż tyle silnikowi M104 dała zmiana wtrysku na elektroniczny? No to w takim razie powinniśmy masowo montować elektroniczny wtrysk do swoich K(E)-Jetroniców - będzie więcej mocy zapasu pod pedałem gazu no i ekonomia się poprawi... ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 7:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
duża moc silnika 3.0 wynika faktycznie z obrotów (jak pisał Zegarek) -w końcu obroty są w liczniku wzoru na moc, co do przebiegu momentu to sądzę że jednak gro odgrywa tu elektronika (a więc dobrana mapa wtrysku -tak aby osiągnąć zadane parametry i wykorzystać jak najlepiej konstrukcję). Przy wtrysku analogowym (KE) nie jest to wykonalne.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 8:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
voytas pisze:
[code]M 104 E 30
220 hp / 162 kW at 6400 /min
265 Nm at 4600 /min

Spójrzmy jeszcze na dane starego silnika:
[code]M 103 E 30
188 hp / 138 kW at 5700 /min
260 Nm at 4400 /min [/code]

Nie widać tu natomiast żadnej poprawy momentu na niskich obrotach która wynikałaby z zastosowania zmiennych faz rozrządu.



Zgadza się, nie widać, bo to co tu podałeś to tylko moment maksymalny. Masz cały przebieg momentu od najniższych obrotów dla tych dwóch silników, że twierdzisz, że się nie poprawił na niższych? :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 22, 2010 11:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
W rozwinięciu wypowiedzi zegarka, żeby określić, czy te 24 zawory coś dały, czy nie, trzeba mieć wykres momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej.
Nie jest tak istotny maksymalny moment, jaki silnik osiąga przy danych obrotach, w przeciwieństwie do zakresu prędkości obr., w jakim silnik pracuje z powiedzmy 90% wartości tego momentu. Może się okazać, że M104 z KE ma znacznie korzytniejszy przebieg momentu, pomimo, że max. moment jest mniejszy.

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 9:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wreszcie znalazłem ;)

Więcej tutaj: CAŁY ARTYKUŁ, naprawdę polecam! <br>Dodano po 7 minutach.:<br> No i zgodnie z tym co pisałem krzywa momentu dla silników M103 i M104 w wersjach 3 litrowych ma prawie taki sam przebieg aż osiągnie maksimum - potem zdecydowanie lepiej wypada wersja 24v.
Moc natomiast rośnie pewnie głównie dlatego że dwa zawory ssące przy wysokich obrotach mają dużo większą przepustowość niż jeden.

Krzywa momentu dla silnika 3.2 jest zupełnie inna niż w przypadku starszych braci. Pewnie wpływa na to większa pojemność oraz nowe bardziej precyzyjne sterowanie. Szkoda że nie ma dla porównania silnika 2.8...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl