MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 8:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 27, 2010 8:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć
W sumie nie wiem czy ktoś będzie mógł mi pomóc ale warto spróbować.
Dziwna sprawa trapi mój umysł... I jakoś nie mogę dojść do tego o co chodzi.
Zacznijmy od początku.
1. Kiedyś wisko mi nędznie chodziło i na postoju badź tocząc się bardzo powoli łapał nadmierną temperaturę. Nie zrobiłem tego bo ... to było kiedys i zapomniałem (a olej do wiskozy leży metr ode mnie ;) ).. ale to nie o tym..
2. Jadę sobie 4 dni temu ( -20) .. i sobie jadę. Nagle temperatura (zrobiłem jakieś 12km) rośnie i to szybko.. Doszła prawie do 110 stopni. Zgasiłem (widać że złapało te 110 bo wiatraki z przodu chłodnicy się załączyły) Myślę sobie - szlag. Może termostat? Wróciłem na holu.
3. Następnego dnia wszystko już było dobrze. Jak ręka odjął (mimo iż temperatury były nizsze .. ). Przed wczoraj nad ranem było -26 .. i normalnie sobie śmigałem. Patrząc na wskazówkę temperatury dochodziła ona trochę poniżej tej kreski nad 80 i opadała do 80.
4. Wczoraj jadąc do pracy (normalnie na trasie .. 100-120km/h) temperatura zaczęła rosnąć. Co kur.. znowu termostat? Olać to. Raz kozie śmierć. Został 1km do pracy. A tu złapał 110 stopni i schłodizł od razu do 80 (jak wiatraki się załączyły). Wiem, ze to nie po bożemu tak krzywdzić samochód ale musze dojść do tego o co tu biega.

I teraz tak. Termostat? Jaki termostat.. co ma nie otwierajacy się termostat do tego, że schładza go dopiero jak wiatraki się załączą. No ale co mają wiatraki do tego? o wiskoze napewno nie chodzi bo przcież w jeździe łapie temperaturę.
Żeby robiło się tak bez przerwy .. to już bym wiedział gdzie szukać a tak? hmm dzisiaj jeżdżę cały dzień i z niczym nie było problemów.
Ktoś miał może taki problem :D??
Pzdr

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 8:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
A płyn masz w układzie?
W innym temacie pisałeś coś o wodzie, może gdzieś ją masz w stałym stanie skupienia ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 8:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Też właśnie o tym myślałem. Ale jeżdżąc na tej mieszance płynu i wody (praktycznie sam płyn..) powinno to się dobrze wymieszać już. A co spojrzę do zbiorniczka (nawet przy tych -26) to nic tam nie krzepnie. I co by miało do tego schładzanie dopiero przy wiatrakach?
Jak by to był lód to jeszcze pół biedy ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 8:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Wiem że wydaje się to dziwne ale to może być naprawdę termostat . Obecnie panujące temperatury grubo po niżej zera często powodują że termostaty muszą "popadać" w skrajności. Po nocy w -20 i więcej muszą "przejść" do ok. +90 i zadziałać. Jednak w takich warunkach często się zawieszają i reagują (albo i nie) dużo po wyżej tego niż powinny, Jednak jak już "zaskoczą" to zazwyczaj działają już normalnie a przynajmniej do momentu ponownego wystudzenia w czasie "syberyjskiej" nocy.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 8:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
"przypadek" też był brany pod uwagę. Ale ciężko mi wpoić sobie, że "nagle" jak wiatraki się włączają to dopiero zaczyna się chłodzić. I to nie raz a dwa razy już się tak zdarzyło.
Ja to bym chciał żeby chodziło tylko o termostat [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 9:02 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 09, 2007 12:58 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Wrocław/Brzeg
A może pompka wspomagająca obieg cieczy zacina sie i łopatki wirnika ograniczają swobodny obieg płynu.

_________________
W124 200D, W210 270 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 27, 2010 10:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
ROBHEN pisze:
Wiem że wydaje się to dziwne ale to może być naprawdę termostat . Obecnie panujące temperatury grubo po niżej zera często powodują że termostaty muszą "popadać" w skrajności. Po nocy w -20 i więcej muszą "przejść" do ok. +90 i zadziałać. Jednak w takich warunkach często się zawieszają i reagują (albo i nie) dużo po wyżej tego niż powinny, Jednak jak już "zaskoczą" to zazwyczaj działają już normalnie a przynajmniej do momentu ponownego wystudzenia w czasie "syberyjskiej" nocy.


I ja tak myślę, u mnie jest podobnie, dochodzi do ok. 100 i nagle opada ciut nad 80, potem już jest OK i trzyma się w miarę stabilnie. Poza tym martwić się trzeba gdyby dochodziła ponad 120 i wtedy nie spadała.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 2:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
A wczoraj już dobrze wieczorem było, jak gdyby nigdy nic.
A to jak wytłumaczycie, że wiatraki dopiero obniżają temperaturę przy zamkniętym termostacie? [oczko]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 4:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
BrunoGiamatti pisze:
A to jak wytłumaczycie, że wiatraki dopiero obniżają temperaturę przy zamkniętym termostacie? [oczko]


A ja nic nie napisałem, że termostat jest zamknięty. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 4:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
A jesteś pewny ze to się dzieje przy otwartym termostacie. Wentylatory te mają za zadanie tylko wspomagać ochładzanie cieczy znajdującej się w chłodnicy w przypadku kiedy np. nie ma przepływu strumienia ochładzającego powietrza w czasie jazdy (jazda w miejskich korkach). A w przypadku zamkniętego termostatu płyn cyrkuluje w małym obiegu nie przechodząc do chłodnicy. Więc rada praktyczna: jak następnym razem temperatura na wskażniku podejdzie do 100 stopni zatrzymaj auto nie wyłączaj silnika, otwórz maskę i "pomacaj" górny wąż gumowy między termostatem a chłodnicą. Jeśli okaże się że nie jest gorący a jedynie "letni" to znaczy że po prostu termostat "ma kaprysy" i się zawiesza. A otworzenie jego następuje w temperaturze zbliżonej do tej w jakiej włączają się wentylatory ale nie jest to bezpośrednim powodem spadku temperatury. Zrób ten "eksperyment" i powiadom o wynikach.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 28, 2010 6:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
georem pisze:
I ja tak myślę, u mnie jest podobnie, dochodzi do ok. 100 i nagle opada ciut nad 80, potem już jest OK i trzyma się w miarę stabilnie. Poza tym martwić się trzeba gdyby dochodziła ponad 120 i wtedy nie spadała.

Dokładnie tak samo miałem w 405-tce. Też podejrzewałem termostat, jednak nie była to usterka wymagająca naprawy - szybciej się nawet nagrzewał :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl