MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 11:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 20, 2010 10:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 7:07 pm
Posty: 115
czy odrazu szukac skrzyni ?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 20, 2010 10:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Bedzie chodzic tylko dyfer musisz zmienic bo bedzie zrywniejszy ale V max mniejszy szukaj dyfer z przelozeniem 3,69 z tego co pamietam

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 24, 2010 10:14 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 03, 2009 1:59 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Poznań
Sam robiłem taką zmianę mam zamiast 2.0D (55 KM) z 78 2.4D (75 KM) z 85, nie zmieniałem ani skrzyni ani dyfra, wszystko chodzi cacy a jeśli idzie o maksymalną predkość to bez problemu zamyka licznik

_________________
W 123 1978 sedan 200D->240D (kombi dało serce)
W 123 1985 kombi - pickup (mam nadzieję)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 24, 2010 10:49 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
porker pisze:
Sam robiłem taką zmianę mam zamiast 2.0D (55 KM) z 78 2.4D (75 KM) z 85, nie zmieniałem ani skrzyni ani dyfra, wszystko chodzi cacy a jeśli idzie o maksymalną predkość to bez problemu zamyka licznik


Silnik 2.4 po sierpniu 78 roku dysponuje moca 72 konie mechaniczne.
Przełożenie dyferencjału jest zupełnie inne.
Jak może chodzić taki pojazd "cacy" skoro 200D ma 3.92, a 240D ma 3.69??

Maksymalna prędkośc dla 200D do 135km/h, dla 240D to 143 km/h.

Jeśli nawet zamyka Ci licznik w co jestem w stanie uwierzyć , gdyż 240D udało mi się dociągnąc wskazówkę pod 20.
Ale nie łódź się ze to prędkość rzeczywista.

Cacy będzie Ci to chodziło na oryginalnym przełożeniu.

A póki co to rzeźba badylarska jakich wiele jeszcze zadymia atmosferę .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 25, 2010 4:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 03, 2009 1:59 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Poznań
Jak ja mogłem się pomylić o 3 KM to tak dużo przy tych autach och wybacz mi wszechwiedzący THC [zlosnikz]

Ja uważam, że CACY w porównaniu z porzednim silnikiem, a i spalanie takie samo.

Napewno przełożenia są różne, natomiast auto przyspiesza dobrze (jak na tą masę i moc), a co się tyczy prędkości maksymalnej, jechałem ze znajomymi, którzy mają w miarę nowe auta na autostradzie, ja jechałem 1 oni za mną, przez krótki odcinek drogi postanowiłem sprawdzić prędkość maksymalną mej beczułki :evil: oboje potwierdzili że u nich na licznikach było w granicach 170 km/h, a u mnie licznik był zamknięty (160) (nie polecam takich prędkości: hałas i spalanie).

Sam Mercedes co prawda w autach dostawczych (207,208 itp) stosuje rózne przełożenia dyfra przy tych samych silnikach, co ma wpływ jedynie na stosunek Vmax do przyspieszenia, o dymieniu nic nie wspomina.

Najłatwiej jest ludzi o badylarzy wyzywać, taki to kraj.

Pytanie brzmiało czy po zmianie z 200d na 240d będzie chodzić? według mnie tak - empirycznie i teoretycznie. Nie każdego stać na wymianę i silnika i dyfra jednocześnie.

_________________
W 123 1978 sedan 200D->240D (kombi dało serce)

W 123 1985 kombi - pickup (mam nadzieję)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 25, 2010 6:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kolego Porker dziękuje z komplement, aż się zarumieniłem lekko.

Nie wyzywam nikogo ani nic takiego, zwyczajnie użyłem takiego zwrotu w stosunku do aut rzeźbionych w kraju od dawna, a nie do ludzi.
Chociaz ja bym chciał byc badylarzem spod Warszawy, pewnie miałbym spokojnie C 216 :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 25, 2010 7:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
kolega THC ma w 100% racje dyfry sa inne - predkosc bedzie sporo zawyzona na przedkosciomierzu gdyz on liczy obroty walu a nie kol

pozdrawiam

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 25, 2010 7:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
apartyda26 jeżeli jeździsz głównie po mieście, rzadko w trasie, to nie będzie złe rozwiązanie, będzie lepiej przyśpieszać.

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 25, 2010 7:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
i 20% wiecej palic - o tym nie mozna zpaomniec

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 25, 2010 9:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Taka ciekawostka odnośnie przełożeń dyferencjału przy nieodpowiednim silniku.
Miałem okazje śmignąć się z Śląska do siebie 300D na moście od 200D.

Spokojnie można było ruszyć z IV biegu z piskiem opon.
Na niższych palił opony , z jedynki nie dało się normalnie ruszyć, skoro ruszał spokojnie na trójce czy czwórce.
Na liczniku pokazywał 100km/h, jadąc rzeczywiście całkiem inna prędkością, z tym, że przy licznikowych 100km/h , kończył sie obrotomierz.

Dyferencjały między 200D , a 240d nie sa na tyle inne żeby powodowac aż tak skrajne sytuacje, ale jednak to nie tak jak ma być.

Oczywiście jeżeli pojazd skrajnie zniszczony , używany tylko wokół komina to nie ma się co łamac i trzeba jeździc dokąd nie padnie całkiem.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 26, 2010 11:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 7:07 pm
Posty: 115
thx za info, rozgladam sie za silnikiem bo ten na ktorym smigam raczej nie dozyje nastepnej zimy, a znalazlem przyzwoity silnik 240D (prawdopodobnie po generalnym) no i zastanawiam sie nad zakupem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl