MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 4:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 20, 2010 1:31 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Witam,
Potrzebuje porady/pomocy przy aucie SEC 560 89'.

Odpaliłem SECa pochodził na wolnych obrotach ruszyłem i zgasł.Do tej pory nie odpalił.
Nastawnik wolnych obrotów (elektromagnetyczny regulator biegu jałowego) zaczął "burczeć" wiec na niego zrzucam całą odpowiedzialność - jak go sprawdzić ?
Na przewodach dochodzących do niego - przy włączonym zapłonie jest napięcie 1,6 i wtedy "bzyczy". Nie wiem czy dobrze diagnozuje ale wpiąłem go do akumulatora i elektrozawór działa (przełącza) - choć jego prawidłowa praca nie polega na opcji włącz/wyłącz (chyba).

Czy to wina regulatora biegu jałowego ?
Dodam jeszcze - myłem silnik niedawno - ale auto jeździło dużo po myciu.
Pompa paliwa działa i paliwem zalewa jak kręcę na rozruszniku - bo czuje aż z wydechu.
Dzięki za pomoc.

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 1:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
iskra jest? obawiam sie sie ni ema iskry a wtedy wiadomo.....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 2:55 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
MERCEDES 4 EVER pisze:
iskra jest? obawiam sie sie ni ema iskry a wtedy wiadomo.....


Właśnie sprawdziłem wykręciłem świece, położyłem na kolektorze wylotowym (masa) zakręciłem silnikiem i nie ma :( iskry.

Co to będzie i jak sprawdzać - zawsze jeździłem Dieslem 201 wiec te sprawy są mi obce.

Cewka ? jak ją sprawdzić ?
Moduł ? jak go sprawdzić ?

Dodam jeszcze że świece mam nowe NGK + nowe kable BERU. Kopułka i palec BOSCH bez widocznych uszkodzeń - lekki nagar na pinach który usunąłem.

Dzieki

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 6:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Jak myłeś silnik i jeździłeś to woda z komory parowała i ta para mogla się dostać do kopułki.Wtedy nie zapali za chiny ludowe.Trzeba zdjąć kopułkę i oczyścić ją w środku, palec tez, cewkę, etc.
Tak miałem po myciu jak Ty dopóki przypadkiem nie doszedłem ze w kopułce jest para wodna.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 8:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
padł moduł zapłonu-przykro mi.... jak cos dam ci numer do człowieka co mial ten problem.Moze naprawi si eten moduł bo uzywka 600-1000 i moze byc tak samo znowu...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 2:38 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
stanleym126 pisze:
Jak myłeś silnik i jeździłeś to woda z komory parowała i ta para mogla się dostać do kopułki.Wtedy nie zapali za chiny ludowe.Trzeba zdjąć kopułkę i oczyścić ją w środku, palec tez, cewkę, etc.
Tak miałem po myciu jak Ty dopóki przypadkiem nie doszedłem ze w kopułce jest para wodna.


Mialem to na uwadze jak mylem silnik - wiec nie zamykajac klapy odpalilem zeby sobie pochodzil troche i odparowal bez zamknietej maski.Dłuugo wczesniej pekla mi chlodnica i masa wody i pary poleciala do komory - od tego czasu minal miesiac i auto chodzilo,pozniej zmienilem kable (beru) i czasem trzeba bylo zakrecic dluzej ,ale odpalalo i chodzilo bez oznak przyszlej awarii - az tu nagle STOP i koniec.

~MERCEDES 4 EVER namiar poprosze zadzwonie zweryfikuje - poniewaz czytalem kilka postów ludzi z podobnymi objawami - ze silnik zgasl i juz nie odpalił - gdzie problemem byla cewka lub czasem czujnik polozenia wału.
A dzwiek od elektrozaworu ? takie bzyczenie - ja wiem ze to nie krokowy silnik i jego opcja jest otórz/zamknij - ale jeszcze to mnie nurtuje przy okzazji.

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2010 1:48 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Witam,
Problem rozwiązany - miałem spaloną CEWKĘ ZAPŁONOWĄ którą wymieniłem na Boschowski oryginał ;) - zamykam temat.
Dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 10:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 26, 2006 12:19 pm
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
jak zdiagnozowałeś spaloną cewkę? czy mechanik to powiedział i już, czy jakos da rade samemu to sprawdzic?

_________________
123 200D OM 601 1980r.
129 300SL M103 1993r.


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 11:53 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 26, 2009 11:56 pm
Posty: 24
Lokalizacja: Nowy Sącz
ALLAN pisze:
jak zdiagnozowałeś spaloną cewkę? czy mechanik to powiedział i już, czy jakos da rade samemu to sprawdzic?


Nie wiem do końca czy jest to prawdą, ale znalazłem informacje, że gdy zakręcisz silnikiem i wskazówka od obrotomierza drga/rusza się - to wyklucza to uszkodzenie modułu i jest to wina cewki.
Tak obstawiłem i jest ok.

_________________
Mercedes SEC 560 bez udziwnień !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl