MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 4:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt mar 23, 2010 9:55 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 27, 2009 3:04 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Letterkenny, Irlandia
Student pisze:
Ktoś kto decyduje się na zakup "anglika" nie kupuje go jako drugie - "do miasta" - kupuje je jako jedyne, wymarzone i wyśnione! Kupuje go bo jest tańszy niż samochód z kontynentu, na który nie zdołał już uciułać grosików. W garażu takiego obywatela nie stoi E klasa kombi do dalekich wojaży.


Przyjmujac bledne wg. mnie zalozenia cala reszte wnioskow tez masz falszywa.

Student pisze:
Druga sprawa - możliwość zarejestrowania samochodu "kontynentalnego" na Wyspach. Zauważ kto i dlaczego rejestruje tam samochody LHD: miłośnicy zabytków tudzież fani wozów rzadkich i kolekcjonerskich.


.. albo ci, ktorzy czesto jezdza na kontynet. Masz racje. Bo ludzie sa myslacy i nie po to kupuja luksusowe auto, zeby w tym jednym punkcie miec niewygode.

Student pisze:
W Polsce dominującą grupą byliby drobni ciułacze kupujący popularne wozy miejskie za kilka tysiączków. Skala takiego zjawiska też z czasem okazałaby się ogromna.


Bardzo nie lubie zakladania, ze Polscy to idioci.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 23, 2010 11:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
RadekNet pisze:
Bardzo nie lubie zakladania, ze Polscy to idioci.

A w którym miejscu tak założyłem?
Napisałem wyraźnie, że większość kupujących szuka samochodu taniego w zakupie i to jest najważniejsze kryterium a nie wyjątkowość samochodu bądź też częste wyjazdy na Wyspy.
RadekNet pisze:
Przyjmujac bledne wg. mnie zalozenia cala reszte wnioskow tez masz falszywa.

Przyjmując błędne wg mnie założenia całą resztę argumentacji też masz fałszywą.
Tak więc każdy z nas przedstawił swój punkt widzenia i argumentację, która jednak nie przekonała strony przeciwnej.

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 23, 2010 11:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Student pisze:
Ktoś kto decyduje się na zakup "anglika" nie kupuje go jako drugie - "do miasta" - kupuje je jako jedyne, wymarzone i wyśnione! Kupuje go bo jest tańszy niż samochód z kontynentu, na który nie zdołał już uciułać grosików. W garażu takiego obywatela nie stoi E klasa kombi do dalekich wojaży. Nie bardzo rozumiem analogię z patentem żeglarskim. Tutaj co najwyżej można się utopić samemu - a kolizja z innym jachtem jest mało prawdopodobna a nawet jeżeli już do niej dojdzie to nikt nie wylatuje przez przedni bulaj i nikomu nie wbija się koło sterowe w żebra.
Druga sprawa - możliwość zarejestrowania samochodu "kontynentalnego" na Wyspach. Zauważ kto i dlaczego rejestruje tam samochody LHD: miłośnicy zabytków tudzież fani wozów rzadkich i kolekcjonerskich. W Polsce dominującą grupą byliby drobni ciułacze kupujący popularne wozy miejskie za kilka tysiączków. Skala takiego zjawiska też z czasem okazałaby się ogromna.
Trzecia sprawa - uważasz argument z wysiadaniem pasażera wprost na ulicę za śmieszny... cóż, inaczej będzie wyglądała sprawa gdy Twój pasażer czyli na przykład żona/matka/ojciec/teść/teściowa/córka/syn/brat/siostra zapomni się, rutynowo otworzy wrota i wysiadając zostanie wprasowana w tapicerkę przez nadjeżdżający samochód. O taki wypadek najłatwiej właśnie w ruchu miejskim, na wąskich uliczkach miast gdzie wszyscy się spieszą i mijają się "na lusterka".
Ja jednak nadal będę się upierał przy najważniejszym moim zdaniem argumencie: zagrożenie jakie stanowi taki kierujący podczas wyprzedzania.


Za bardzo polemizować z Tobą nie ma co bo zdaje się, że masz w domu szklaną kulę lub w Twoich żyłach płynie cygańska krew ewentualnie jakiejś czarownicy sprzed kilku wieków.
Palnąłeś bzdurę i jeszcze teraz próbujesz jej zaciekle bronić. Twój argument to może i miałby zastosowanie gdyby do Polski trafiały angielskie autobusy które drzwi wyjściowe mają nie z tej strony, a nie osobówki. Przecież nawet dziecko wie, że ZAWSZE w aucie jedzie kierowca a pasażer już znacznie rzadziej. W ruchu prawostronnym to właśnie on wysiada wprost na jezdnię - ile takich przypadków znasz gdzie kierowca otworzył drzwi na oścież i wysiadł pod nadjeżdżający samochód - ja żadnego, mimo że sytuacji owego zagrożenia widziałem kilka. Uwierz mi na słowo, że jak ktoś siada do RHD jako pasażer to się dziwnie czuje i nie zachowuje się jak zwykły pasażer, a jak się zapomni to może niech lepiej w domu w ogóle siedzi bo jeszcze kwaśny deszcz na niego spadnie.

O wyprzedzaniu można by już pisać elaboraty ale ja wciąż będę się upierał przy jednym - nie ma absolutnie żadnych statystyk na których można by się oprzeć popierając ów argument.

Kto rejestruje LHD na wyspach - widziałem coś zupełnie innego, niż Ty piszesz ale być może byłem w innej Anglii.
Kto będzie rejestrował RHD w Polsce jeśli będzie to dozwolone? - ja nie wróżę z fusów a gdybym umiał to wywróżyłbym sobie numerki w Lotto i miał owe zezwolenie w głębokim poważaniu bo byłoby mnie stać nawet na auto z kierownicą w bagażniku.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 23, 2010 11:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
filippo pisze:
Za bardzo polemizować z Tobą nie ma co

Racja, jak widać ja nie przekonam się do Twojego punktu widzenia ani Ciebie nie przekonają moje argumenty.
filippo pisze:
O wyprzedzaniu można by już pisać elaboraty ale ja wciąż będę się upierał przy jednym - nie ma absolutnie żadnych statystyk na których można by się oprzeć popierając ów argument.

Statystyk nie ma, bo jak na razie ilość wozów RHD jest znikoma. Statystyki powstaną gdy zaczną się "dzwony" - z tym, że dla większości to będą cyferki w kolumnach a dla niektórych kwaterka na cmentarzu (i mam na myśli przede wszystkim Bogu ducha winne ofiary jadące samochodami LHD).
filippo pisze:
i miał owe zezwolenie w głębokim poważaniu bo byłoby mnie stać nawet na auto z kierownicą w bagażniku.

Noooo, to jest argument! Kto ma kasę może mieć przepisy w nosie!

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2010 4:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 27, 2009 3:04 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Letterkenny, Irlandia
Student pisze:
RadekNet pisze:
Bardzo nie lubie zakladania, ze Polscy to idioci.

A w którym miejscu tak założyłem?
Napisałem wyraźnie, że większość kupujących szuka samochodu taniego w zakupie i to jest najważniejsze kryterium a nie wyjątkowość samochodu bądź też częste wyjazdy na Wyspy.


Przepraszam Cie bardzo, ale zakazywanie mi zakupu samochodu z kierownica po drugiej stronie, gdzie jadac takim autem czasami trzeba pomyslec, robisz ze mnie idiote, ktory nie jest w stanie za siebie myslec.

Student pisze:
Tak więc każdy z nas przedstawił swój punkt widzenia i argumentację, która jednak nie przekonała strony przeciwnej.


Powiedz mi w czym my Polacy jestesmy gorsi od reszty Europejczykow, ze im wolno a nam nie? I nie mow, ze oni maja lepsze drogi, bo w Irlandii sa one tragicznie waskie i krete.

Student pisze:
Statystyk nie ma, bo jak na razie ilość wozów RHD jest znikoma. Statystyki powstaną gdy zaczną się "dzwony" - z tym, że dla większości to będą cyferki w kolumnach a dla niektórych kwaterka na cmentarzu (i mam na myśli przede wszystkim Bogu ducha winne ofiary jadące samochodami LHD).


Skad wiesz, ze niema statystyk? Moze nie ma, bo nie ma problemu? A moze sa tylko nikt nie krzyczy bo ... nie ma problemu? Przeciez od kilkudziesieciu lat juz by mogly byc prowadzone (pomijajac Polske).
Ilosc wozow jest znikoma, bo? Bo ludzie wola wygode i mimo, ze im wolno rejestrowac takie auta, wola zaplacic wiecej za wlasciowa strone kierownicy. Myslisz, ze Niemiec czy Francuz nie lubi oszczedzac? Nie robmy z wlasnego narodu ulomkow...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2010 5:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
RadekNet pisze:
Powiedz mi w czym my Polacy jestesmy gorsi od reszty Europejczykow, ze im wolno a nam nie? I nie mow, ze oni maja lepsze drogi, bo w Irlandii sa one tragicznie waskie i krete.


Bo jesteśmy MĄDRZEJSI.

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 9:36 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
RadekNet pisze:
Przepraszam Cie bardzo, ale zakazywanie mi zakupu samochodu z kierownica po drugiej stronie, gdzie jadac takim autem czasami trzeba pomyslec, robisz ze mnie idiote, ktory nie jest w stanie za siebie myslec.

Zgodnie z tym co piszesz, coroczne obowiązkowe przeglądy rejestracyjne również robią z ludzi idiotów... przecież każdy kierowca jeżdżąc samochodem kilkunastoletnim potrafi na tyle pomyśleć i zadbać o to aby samochód był sprawny technicznie, co jednak ma się kiepsko w zderzeniu z rzeczywistością.
RadekNet pisze:
Skad wiesz, ze niema statystyk? Moze nie ma, bo nie ma problemu?

Możliwe...
RadekNet pisze:
A moze sa tylko nikt nie krzyczy bo ... nie ma problemu?

Możliwe...
Jednak jeżeli choć jedna osoba miałaby zginąć z powodu dzwona z jadącym z przeciwka samochodem z RHD to jestem przeciwny.

I jeszcze wracając do wcześniejszej wypowiedzi:
RadekNet pisze:
Oczywiscie w Polsce grupa osob chce nam zapewnic bezpieczenstwo i dosc skutecznie torpeduje zmiany w prawie idace ku Europie

Nie zawsze "owczy pęd" jest najlepszym rozwiązaniem - patrz: przykład ze szczepionkami.

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 2:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
A ja mam pytanie do kolegi Studenta, przykładowo weźmiemy 100 kierowców w samochodach LHD z CB radiami każdy i 10 w RHD i każemy im przejechać z punktu A do punktu B, w Polsce oczywiście. Jak myślisz którzy spowodują więcej niebezpiecznych sytuacji na drodze, nie mówiąc już o wypadku? Bo, po Twych wypowiedziach wnioskuję, że najprawdopodobniej byłeś w sytuacji kiedy kierowca "angola" o mało Cię nie zabił. Ja będąc w Polsce parę razy jak już wspomniałem miałem kilka sytuacji kiedy pan z CB na pokładzie wyprzedzał na CZWARTEGO mając dwoje dzieci w fotelikach z tyłu. Ale to było chyba bezpieczniejsze widocznie niż prowadzenie auta z kierownicą po złej stronie samochodu czyż nie?...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 5:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 27, 2009 3:04 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Letterkenny, Irlandia
Student pisze:
RadekNet pisze:
A moze sa tylko nikt nie krzyczy bo ... nie ma problemu?

Możliwe...
Jednak jeżeli choć jedna osoba miałaby zginąć z powodu dzwona z jadącym z przeciwka samochodem z RHD to jestem przeciwny.


Najlepiej zabron wogole jezdzenia autem, jesli to choc jedna osobe uratuje :)

EOT, ide czytac watki techniczne.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 6:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
CZYTAJĄC CAŁE 4 STRONY FORUM NA TEMAT ANGOLI (RHD) choć sam ma kilka sztuk samochodów z RHD i LHD to wypowiem się bardzo neutralniea przynajmniej sie postaram .Lecz najpierw kolego ~qbek81 skoro kupiłeś właśnie RHD i dokonałeś tego wyboru w pełni świadom to pamiętaj broń borze pod żadnym pozorem nie warz się czegokolwiek przerabiać to w końcu klasyk i to angielski (zarejestruj w jakikolwiek sposób czy to na żółte czy białe czy nawet różowe jeżeli takie będą,ale nie tnij i nie przerabiaj :) .

A co do rejestracji takich pojazdów jak RHD nie będę się wymądrzał ale też już trochę i mil i km przemierzyłem i w Anglii=> polakiem a w Polsce=> anglikiem i powiem że nie powinno być żadnych,ani nie powinno się stwarzać żadnych problemów przy rejestracji pojazdów z UK w Polsce ..ZAPYTACIE co poniektórzy ? DLACZEGO? jeszcze inni morze będą chcieli poczęstować mnie nie 1 wiadrem lodowatej wody... ale nie przejmuje się tym i tym bardziej nie będę nikogo na siłę przekonywał.ale podam kilka argumentów. A wy sami czytając odpowiedzcie se na pytania.

po 1. Poza polską i chyba Czechy lub Słowacja nie jestem pewien , to wszędzie indziej czyli UE samochody mające kierownice po prawej czyli słynne RHD SA REJESTROWANE BEZPROBLEMOWO z tym że przechodzą przekładkę tylko lamp przednich(lub samych szkieł) i tylne przeciw mgielne a to czy ma kierownice po lewej czy po prawej to nie ma znaczenia poza PL i CZ czy SK ( do tych 2 nie jestem pewien ale chyba słowacja) ma być tylko sprawnie technicznie lub mieć ważne MOT

po 2 Kraje takie jak UK czy UE poza PL i ...CZ czy SK... zastosowały 15 -25 % wyższą składkę ubezpieczeniową wiec samochody nie są tak rozchwytywane jakby się zdawało co lepsze czasami a nawet często samochody z LHD w UK są czasami droższe cenowo nawet o 1-3 tyś F.

a porównując bezpieczeństwo na drogach w PL a UE czy UK to u nas w Polsce pozostaje dużo do życzenia sam jeżdżąc polskim autem w LONDYNIE( chyba jedna z większych aglomeracji na świecie,) to prawie nigdzie poza Deutschland nie spotkałem się z taką kulturą jazdy ludzie w UK widząc LHD ustępują mu zwiększają mu czasem pole manewru(kierowcy polskich tirów ale nie tylko mogą coś powiedzieć na ten temat; bardziej się boi ze zgubi drogę czy obetrze się o lampę w wąskich dróżkach niż o kolizje z anglikiem ,nawet jeżeli ma brytyjskie blachy a jest rodem z europy LHD -to panowie właśnie jest kultura.Nie twierdze ze w Polsce nie ma kultury oczywiście jest ale przewagę ma prawo pieści i kto ma więcej pod maska KM.

Osobiście wolałbym żeby było więcej angoli dopuszczonych do ruchu bo na pewno nikt byle gó...a do polski nie będzie ciągnoł, a na ulicy wolał bym żeby mnie wyprzedzał RHD niż Audi czy bmw od pana Kazia z warsztatu pod sosna gdzie samochód zlepiany z 3 kawałków rodem z Unii tył z Holandii przód z Niemiec a dach i wyposażenie z Angola bo tam skóra w standardzie,ale ,, LHD'' za 20 tyś polskich złotych(zlepiane na życzenie klienta) . można wiele polemizować za i przeciw aż do bólu ale zakazany owoc bardziej kusi i stąd te czasem wynalazki w przerabianych autach z wysp.
Nie aut bym się obawiał panowie nie aut,a ludzi którzy siadają za ich kierownica,czy tych co je tak szpecą twierdząc jacy to oni nie są profesorowie w przekładkach. owszem nie powiem jestem mechanikiem i nie twierdze ze nie idzie przełożyć w niektórych autach kierownicy bo jest to czasem tak proste jak zmiana koła w samochodzie np francuzów niektórych merców czy VW ale nie wszystkie da sie bezpiecznie bez ingerencji w konstrukcje przełożyć .
>> Wiec wniosek prosty pozostawcie RHD I LHD takie jakie one są nie zawracajcie kijem Wisły.a to czy ktoś lubi RHD czy LHD to kwestia wyboru ,jest to proste nie lubisz RHD to po prostu nie kupujesz nie wsiadasz do niego (Apel do wszystkich nie lubiących RHD) NIE CZYTAĆ DALEJ... bo mógłbyś się jeszcze zakochać widząc świat inaczej [zlosnik] jeszcze byś zwolnił i zaczoł jeżdzić jak emeryt :lol: MÓWIŁEM NIE CZYTAĆ [zlosnik]

poszczególne zajścia i uwagi oraz spostrzeżenia prowadziłem z neutralnego terenu kołami stojąc jeszcze w UK to jesdnak z kierownica po całkowicie neutralnej stronie
[zlosnik] po Środeczku panowie po Środeczku :lol:
Obrazek
a tu przykładzik z 89 roku rodem z polski importowany
Obrazek
JCB 2CX STREET MASTER

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 8:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
REKIN-M5 pisze:
Lecz najpierw kolego ~qbek81 skoro kupiłeś właśnie RHD i dokonałeś tego wyboru w pełni świadom to pamiętaj broń borze pod żadnym pozorem nie warz się czegokolwiek przerabiać to w końcu klasyk i to angielski (zarejestruj w jakikolwiek sposób czy to na żółte czy białe czy nawet różowe jeżeli takie będą,ale nie tnij i nie przerabiaj .

Miałem chwilę słabości ale już postanowiłem - nie będę przerabiał.
Błe, tfu, jak mogłem tak myśleć


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 2:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
statystyk nie ma, dzisiejszych bo w latach 60 Szwedzi przejechali na prawidłowa stronę ulicy wlanie dlatego ze ludzie sprowadzali za dużo samochodów z kontynentu i było dużo wypadków czołowych (to był oczywiście tylko jeden z argumentów) :roll:

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 10:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
optymizer pisze:
statystyk nie ma, dzisiejszych bo w latach 60 Szwedzi przejechali na prawidłowa stronę ulicy wlanie dlatego ze ludzie sprowadzali za dużo samochodów z kontynentu i było dużo wypadków czołowych (to był oczywiście tylko jeden z argumentów) :roll:


Przeszli na "słuszną" bo to było trochę gospodarczo i logistycznie prostsze.
Przed wojną chyba Czechy też były lewostronne.

W Szwecji było o tyle śmieszniej, że tam nawet lokalni producenci się tym zbytnio nie przejmowali. Widział ktoś Amazona z kierownicą po lewej stronie?
Może w UK, ale nie w Szwecji. Volvo mimo ruchu lewostronnego nawet na rynek lokalny produkowało większość aut z kierownicą po lewej.

Tylko tam był wtedy taki ruch, że to nikomu nie robiło różnicy. Były nawet opinie, że to BEZPIECZNIEJ bo kierowca lepiej widzi gdzie jest pobocze. Najbardziej w tej zmianie to Szwedów chyba wnerwiło wprowadzenie ograniczeń prędkości. Wcześniej ich tam nie znali :)

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 3:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 27, 2009 3:04 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Letterkenny, Irlandia
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_państw_z_ruchem_lewostronnym :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2010 12:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
to jak już o ciekawostkach, to generalnie ruch lewostronny to pozostałość po Cesarstwie Rzymskim, gdzie taki ruch obowiązywał po to by prawa ręką można było się bronic przed ewentualnymi agresorami.

_________________
w123 300D '83


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl