MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 5:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 12:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Wiecie co ja 15 lat temu kiedy przekaznik swiec zarowych byl bardzo drogi a ja mialem przekaznik od swiec dlugogrzejnych agrafkowych ktory 60 sek grzal a mialem podmienione swiece na palcowe szybkogrzejne 5-7 sekund i silnik jeszcze byl przelozony z 250benzyna na 2,4l diesel a auto kupilem jako 2.o D Zalozylem przekaznik w szereg ze swiecami sterowany klawiszem z kabiny. I tak 15 lat zaplam W123 2,4 D ze Lewa reka wlanczam zarzenie swiec licze do 4sek wylaczam lewa reka a prawa krece rozrusznik. NIgdy nie mialem problemu z zapalaniem silnika i akumulator mam dopiero trzeci przez tyle lat srednio jeden na 6-7 lat tylk0o CENTRA .A dodatkowo jako uklad antyzlodziejski. Zastanawiam sie czy wW201 i W140 nie zalozyc tego patentu ale tam cisnienie wyzsze i bez zarzenia pali bez problemu

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 1:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
weź ogarnij przecinki kropki w sumie też przydałoby się jak sądzisz?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 8:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt kwie 13, 2010 11:04 am
Posty: 18
DJ MAKU pisze:
Jeśli natomiast masz instalację podgrzewania bez przekaźnika, (lub też jeśli masz starszy typ...), to ten bezpiecznik znajduje się w takiej kostce przymocowanej do ściany grodziowej w komorze silnika.

Witam dzięki za odpowiedz mam ten bezpiecznik na ścianie grodziowej i co to znaczy że bez przekażnika bo na desce rozdzielczej mam przycisk pod zegarami po lewej stronie właśnie od grzania świec


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 9:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Hmm, no to nie wiem co to znaczy, ktoś już coś przerabiał, bo oryginalnie to nie powinno być żadnego przycisku. Świece załączane albo 'wyciągadłem' (mówią też na to 'hebel'...), albo kluczykiem w stacyjce jeśli jest przekaźnik.

A jaki masz rocznik, silnik (pewnie czterocylindrowy), jakie są świece i jak włączany rozrusznik? Twoje auto to nie jest czasem przerabiane z wersji benzynowej?

Ja jak kupiłem swojego, to też miałem przekaźnik włączany przełącznikem pod deską, mimo że stacyjka była 'dieslowska' przystosowana do przekaźnika, ale tak go ktoś 'zmotał' i tak było, jak już pisałem na dodatek podłączyli go do wolnych świec i spalił się w końcowym efekcie.

karolkarol, jeśli i tak masz dodatkowy wyłącznik to po co jest przekaźnik? W końcu i tak sterujesz czasem podgrzewania 'manualnie', więc właściwie on tam jest tylko jako rozgałęźnik przewodu :lol:

Ale w jednym się zgodzę: jeśli wyłącznik jest choć trochę schowany to faktycznie jest to dość dobre zabezpieczenie antykradzieżowe, proste a zarazem skuteczne, jeśli tylko złodziej nie wie, że można spiąć świece 'na krótko', bezpośrednio do akumulatora... [zlosnik]

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 10:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
To ja zapytam przy okazji...

Czy były przekaźniki do świec "wolnych"?
Czy można przerobić świece "wolne" na "szybkie"?

"Wolne" są łączone szeregowo, czyli gdy jedna się przepali, to wszystkie nie działają? Dobrze kojarzę?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 9:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Nie wiem, czy te wolne świece mają jakiś przekaźnik. U brata w 200D chyba nic nie ma, przynajmniej pod maską, odpalany jest z 'hebla' i tyle.
W starszych wersjach 300D może coś było, ale nie widziałem na żywo do tej pory, wszystkie z jakimi się spotkałem miały szybkie świece z takim przekaźnikiem jak u mnie, albo były przerabiane z wolnych (lub z benzynówek...) i miały jakieś zmotane włączniki.


Szumek pisze:
Czy można przerobić świece "wolne" na "szybkie"?

W sensie zmienić sobie? Można, bo ja tak mam, kupiłem kiedyś świece Beru, oryginalne, paluszkowe szybkiego grzania lecz z gwintem "grubym", pasującym do głowicy starego typu i tak mam już pięć lat i zapomniałem o nich...

A co do przepalania się to nie pamiętam jak tam wtedy jest, czy nie działają wszystkie, czy tylko te znajdujące się "za" przepaloną...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 10:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt kwie 13, 2010 11:04 am
Posty: 18
DJ MAKU pisze:
Hmm, no to nie wiem co to znaczy, ktoś już coś przerabiał, bo oryginalnie to nie powinno być żadnego przycisku. Świece załączane albo 'wyciągadłem' (mówią też na to 'hebel'...), albo kluczykiem w stacyjce jeśli jest przekaźnik.

A jaki masz rocznik, silnik (pewnie czterocylindrowy), jakie są świece i jak włączany rozrusznik? Twoje auto to nie jest czasem przerabiane z wersji benzynowej?




Witam więc z tym autkiem jest tak że jest to motor 300 diesel ale karoseria według vinu benzyna, świece szybkiego grzania.
Mam takie pytanko bo silnik nie odpala i jest to raczej sprawka świec więc jeżeli nie mogę się połapać jak dobrze świece powinny być podłączone to czy można zrobić tak że po prostu podłącze je pod akumulator.
Jeżeli tak to na jak długo powinny być te świece podgrzewane bezpośrednio od akumulatora?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 10:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
4 sekundy

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 11:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt kwie 13, 2010 11:04 am
Posty: 18
chmielo pisze:
4 sekundy


ok dzięki, a czy wystarczy świece podpiąć tylko do plusa bo silnik jest masą świec


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 11:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
dokładnie

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl