MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 4:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: czw maja 06, 2010 10:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 27, 2007 4:05 pm
Posty: 48
Lokalizacja: trójmiasto
munich pisze:
zaświecenie kontrolki asr i pojawienie się zaburzeń w pracy silnika powinno spowodowac zapisanie błędu związanego z przepustnicą typu "błędna informacja o zamknięciu /otwarciu lub że w ogóle nie pracuje
może tez byc błąd dotyczący elektronicznego sterownika przyśpieszenia który kieruje przepustnicą i znajduje się w skrzynce z komputerami
powody tego zamieszania są dwa
-albo rozpadająca się wiązka w środku ETA przy płytce i w przewodzie
-albo PODCIŚNIENIE a konkretnie wężyk idący do przepustnicy(niewielka nieszczelnośc może zupełnie ją odłączyc) będzie wtedy błąd "sterownik przyśpieszenia nie pracuje"
w każdym bądż razie jazda gdzieś dalej z tym to loteria


A MÓWIŁEM NIE WSTAWIAĆ GAZU, TE SILNIKI SĄ NA BENZYNĘ!!!!!!


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 10:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...moje wozidło przez całe swoje dotychczasowe życie było i jest abstynentem C3H8 + C4H10... więc nie tędy droga ;)

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 11:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Kiedyś też zauważyłem ze zaświecenie kontrolki ASR powoduje nadmierny naciąg linki sterującej ASB

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 7:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
U mnie (w126 V8 500) za podobne objawy winne było zbyt duże opźnienie zapłonu "wspomagane" nieprawidową regulacją (samochód pozostawał jakby na półssaniu) mieszanki po nagrzaniu silnika. Już samo wyregulowanie zapłonu przyniosło znakomity skutek. Dalsza regulacja mieszanki spowodowała znaczne polepszenie spalin, obniżenie temperatury silnika, cichszą pracę i obniżenie zużycia paliwa.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 12:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Nemo pisze:
U mnie (w126 V8 500) za podobne objawy winne było zbyt duże opźnienie zapłonu "wspomagane" nieprawidową regulacją (samochód pozostawał jakby na półssaniu) mieszanki po nagrzaniu silnika. Już samo wyregulowanie zapłonu przyniosło znakomity skutek. Dalsza regulacja mieszanki spowodowała znaczne polepszenie spalin, obniżenie temperatury silnika, cichszą pracę i obniżenie zużycia paliwa.
U mnie (w126 V8 500) za podobne objawy winne było zbyt duże opźnienie zapłonu "wspomagane" nieprawidową regulacją (samochód pozostawał jakby na półssaniu) mieszanki po nagrzaniu silnika. Już samo wyregulowanie zapłonu przyniosło znakomity skutek. Dalsza regulacja mieszanki spowodowała znaczne polepszenie spalin, obniżenie temperatury silnika, cichszą pracę i obniżenie zużycia paliwa.


już 2go seryjne 126 nie ma regulacji zapłonu, stąd podejrzewam że tym bardziej M119...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 2:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Janfocus pisze:
już 2go seryjne 126 nie ma regulacji zapłonu, stąd podejrzewam że tym bardziej M119...

Jeśli tak,to rzeczywiście będzie wszystko trochę inne. Ja mam I-serię i stąd nie wnikałem dokładnie w budowę serii II. Tym bardziej zbyt pochopnie policzyłem w to wszystko i motor 119..... Jednak ze względu na bardzo podobne objawy, nie mogę uwolnić się od wrażenia, że jednak zapłon ma w tej usterce jakieś znaczenie.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 10:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Gdy wystąpi usterka podepnij kompa i odczytaj najlepiej star'em, co sterownik ma do powiedzenia. Jak silnik będzie działał poprawnie to nie ma co podpinać kompa, nie będzie nic sensownego - tylko błędy zapisane, i w zasadzie zawsze będą dwa:
004 luftmassenmesser mit Hitzdraht spannung zu gross/klein
010 leerlauferkennung von EFP, TPM, LLR standig an masse
te są z W140 i z większego silnika, co powoduje że silnik ciepły nie chce działać, przepływki są dobre, więc pozostają przepustnice, ale przewody są sprawdzone i są jak nowe... zarówno lewa jak i prawa sprawdzona, umyta, zaadoptowana, zsynchronizowane ze sobą i po przejechaniu bliżej nie określonej liczby km pojawia się problem sterowania ciepłego/gorącego silnika.

trzeba odczytać silnik jak jest ciepły, i niedopala paliwa w cylindrach, które strzela w wydech.Czyli gdy jest popsuty, dopiero odczyt parametrów da Ci odpowiedz co jest nie tak.
Obstawiam że jedna przepływka będzie miała wartość ok 280kg/h, pomimo że silnik pracuje na biegu jałowym i powinna mieć ok 16kg/h. Podmiana przepływki z lewej na prawą nie zmieni tej wartości :evil: do pełnego ostygnięcia silnika!! (instalacja silnika jest 100%sprawna, jeśli chodzi o przepływki, wtryski i czujniki temp silnika). Gdzieś jest błąd konstrukcyjny z którym prawie wszyscy się borykają, a przewody przepustnicy są tylko jedną z możliwych przyczyn. Sterownik z jakiegoś powodu przyjmuje wartość 280kg/h, a nie mam do V8 i V12 z tamtego okresu dokumentacji, a wystarczyłaby mi dokumentacja logiki sterownika ( chociaż pełna dokumentacja byłaby bardzo pomocna, V8 i V12)

Nie wiem czy przyglądałeś się układowi zapłonowemu którego najczęściej ludzie nie wymieniają bo kosztuje sporo a i z wymianą jest trochę zabawy.

Czy jest zależność występowania usterki od tego czy pada deszcz czy też jest ładna słoneczna pogoda? może wydać się to głupie pytanie, ale jednak dość zasadne


Na górę
Post: ndz maja 30, 2010 10:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
i jak zakończyła się sprawa u Ciebie?? bo chyba mam podobny problem...

też nie chciał wczoraj zapalić na ciepłym, strzelał w tłumik...

teraz już w ogóle nie chce zapalić... może to też przepustnica u mnie...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz maja 30, 2010 11:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
styczniki przepustnicy biegu jałowego, stare sondy lambda.
ja bym proponował odczytać jednak sterownik, i będziesz wiedział co i jak. to nie 124 na KE [zlosnik] że Forum zna po objawach co się popsuło, teraz potrzeba więcej danych.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl