MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 07, 2010 10:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
witam mam problem z "ręcznym" hamulcem otóż najpierw sprawdziłem czy w ogóle te tylne koła po wciśnięciu zwykłego hamulca hamują wiec wynika z tego ze hamują bo na piachu wszystkie 4 koła zblokował no wiec pomyślałem ze wystarczy naciągnąć linka na wszelki wypadek zdjąłem jeszcze koło i okazało się w ogóle ze z tyłu nie ma bębny tylko tarcze oczywiście jestem mile zaskoczony tym faktem,i po oględzinach wyszło z tego ze tarcze są dobre klocki też a i tak po naciągnięciu linki ręczny nie jest jeszcze wystarczający (polepszył się ale nie znacznie) pedał hamulca "ręcznego" zrobił się twardszy to znaczy nie idzie go już tak daleko wcisnąć jak przed regulacja linki a hamulec i tak nie działa tak jak powinien czego to może być przyczyna

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 10:56 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 02, 2009 1:09 pm
Posty: 48
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
z tyłu masz tarcze a w nich mały bęben a w nim okładziny do ręcznego/awaryjnego hamulca :))

_________________
EX - W123 , 240D 1980r. wersja USA

EX - W123 , 240D 1979r. wersja USA

EX- BMW E36 325i USA 1993r.


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 11:07 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W jaki sposób naciągnąłeś linkę ręcznego?


Patrzysz na 5 śrub w tylnym kole.
Jedną ustawiasz na godzinie 12, śruba z lewej ma byc pod kątem 45 stopni, wykręcasz ją.
Świecisz latarkaą do środka i widzisz( pokręc kołem jak nie widzisz) taki element, w który wkładasz płaski wkrętak i przesuwasz do góry.
W sumie w książce Etzolta jest to łopatologicznie opisane.
Najlepiej zdejmij zacisk zdejmij tarcze i zobaczysz jak to działa i czym kręcić.
Tak się rozchyla szczęki w bębnie do postojowego.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 10:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
linkę naciągałem przy rozdzielaczu linek na prawe i lewe koło a jak ściągnąć tarcze czy wystarczy tylko ściągnąć zacisk czy cos jeszcze ?

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 10:09 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 19, 2009 7:27 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Pruszków
Wystarczy ściągnąć zacisk, tarcza sama zejdzie

_________________
W123 230E


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 10:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
A fachowo nazywa się ten hamulec hamulcem pomocniczym.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 11:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
hamulec jest już naciągnięty hamuje jak żyleta i dzięki za pomoc :lol:

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 12:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To zobacz czy nie przedobrzyłeś , przejedź się i zmacaj bezczelnie felgę czy ciepła czy gorąca.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 10:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Uli pisze:
A fachowo nazywa się ten hamulec hamulcem pomocniczym.

Postojowym też go zwą. Zależy od zastosowania ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 10:45 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
Jeśli chodzi o MB z wyjątkiem np.201 to określenie ręczny jest dość dziwne :lol:

_________________
w 124 2.0 D 1986r.
w 123 2.4 D 1977r.
wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: ndz maja 16, 2010 10:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Witam - zawsze jak cos porobie w "swojej" to cos innego wyjdzie ;)
A teraz pytanko: z dobre dwa miechy hamulec pomocniczy nie byl odpalany - w ogole auto nie bylo jezdzone. Dzis kilka razy uzylem "ręcznego" i tegoż samego dnia na trasie usłyszałem piski - im szybciej jechalem, tym wieksza czestotliwosc. zgaduje ze to okladzina ociera, bo koło gorące. Macie jakieś metody ? Czy bez młota to nie robota ? :)

Pozdrawiam

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: pn maja 17, 2010 11:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
^Samo ustąpi jak trochę pojeździsz.Rudy się musi zetrzeć:P Podobnie miałem jak w końcu naciągnałem h.bezpieczeństwa w 124. Po paru jazdach przeszło.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
Post: wt maja 18, 2010 10:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
No tez tak wlasnie myslalem. Do teraz slysze ten pisk, co dziwne ustaje jak koło jest dociążone (prawy łuk). dzis zdejme zacisk i zobacze wtf.
Generalnie szpilki są b. gorące a smar grafitowy z nich sie poprostu zmył.

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl