MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 8:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 07, 2010 11:19 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Witam, tak jak w temacie znalezione na Alledrogo http://www.moto.allegro.pl/item10240062 ... klima.html
Zaczyna mnie od pewnego czasu kusic powrot do kombi Mercedesa. Mialem kiedys W123 230 TE i przyjemnie mi sie nim jezdzilo miedzy innymi ze wzgledu na przestrzen bagazowa. Jezdzac w124 coupe zauwazam pewne niedogodnosci [zlosnik] . Jak duzo pracy jest przy wymianie skrzyni biegow na manualna? Automat moze i fajny, ale chyba za mlody jestem [oczko]

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla
MB W123 280E '78 - zolte tablice
MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 4:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Anubis pisze:
Jak duzo pracy jest przy wymianie skrzyni biegow na manualna? Automat moze i fajny, ale chyba za mlody jestem [oczko]


Poszukaj manuala, a nie zaczynaj od psucia dobrego auta. Poza tym - kłopot duży, efekt mizerny.

A przy okazji - co ma wiek do skrzyni biegów?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 7:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Po pierwsze nie chce psuc auta tylko bylem ciekaw jak sie sprawy maja, po drugie jezeli bylo by to zrobione dobrze to niby czemu efekt ma byc mizerny? Nie chcialem tam wstawiac skrzyni biegow z nissana micry. Wystarczylo napisac, ze ciezko i bys moj zapal zgasil. Z wiekiem zartowal lubie poprostu manualne skrzynie, ale trzeba sie wiecej ruszac. Moj dziadek pewnie by sie cieszyl z automatu [oczko]

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 3:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Witam
Mam podobny samochod.
Dobry do pojezdzenia.

Tak jak w mojej stopce - jestem przeciwnikiem automatow.
W moich rekach samochod z reczna skrzynia spali zawsze wiecej niz auotmat i mysle ze to nie jest przypadek odosobniony. Prawda jest taka, ze dobrze utrzymany automat wrzuca biegi do gory szybciej niz ktokolwiek to zrobi ręcznie. A redukcje? Mysle ze wiekszosc uzytkownikow drog nie zrobi tego szybciej niz automat, a juz napewno wiekszosc nie wie co to przegazowka, ktora automat robi sam.
Uwazam ze nie warto zmieniac skrzyni w 280TE na inną. 2.8 to nie jest znowu taki szybki samochod w wydaniu kombi. A jak juz depniesz to i tak to psu na bude, bo ci sie na zakrecie powlaczaja te wszystkie ASD i ASR i kto tam wie co jeszcze.

A skrzynia w tym co pokazales jest czterostopniowa, czyli ta cieszaca sie najwieksza estymą wsrod użytkownikow (bo sie nie psuje :D ). W trybie S zachowuje sie poprawnie, prawie jak z reczna skrzynia, a w trybie E pozwala zaoszczedzic paliwa. Z ta oszczednoscia to jest roznie, a ja uwazam te samochody za bardzo paliwozerne. Na trasie, przy predkosci 100-110, nie zszedlem ponizej 11l Pb i uwazam ze sie nie da, choc wielu sie niezgodzi [zlosnik]. Druga strona skali jest taka, ze mozna jechac albo 130 albo 180 i spali tyle samo - u mnie 15.6l LPG. Ja za tyle samo wole szybciej [zlosnikz] .

Ja bym napewno nie skreslal tego samochodu z powodu automata. Wypas jest nienajgorszy i jest reczna klima, co ja uwazam za plus.

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 5:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Najpierw przejedź się tym niemal 200 konnym autem z automatem, a potem dopiero marudź. Ja nie chcę już manuala. Moje 280TE nie ma ASR, tylko ASD i chodzi bokami jeśli tylko ją o to poproszę. Mam wrażenie, że wszyscy, którzy marudzą na automat nigdy nie jeździli z taką skrzynią doczepioną do mocnego silnika. Może ci z "manualnymi" są bardziej "macho". Ja mogę być miękką parówką z automatem.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 6:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Cytuj:
Może ci z "manualnymi" są bardziej "macho".

To wlasnie chcialem przekazac wyzej, tylko nie umialem ubrac w slowa.
Uwazam ze manual ma znaczenie tylko psychologiczne. Zadnych korzysci praktycznych z niego nie ma, a nawet łatwiej samochód zużyć, co przeklada sie na plny...
Ale ja lubie moja psychike zadowalac. [zlosnik]

Cytuj:
Ja mogę być miękką parówką z automatem

Posiadanie 500E uprawnia do mowienia takich rzeczy [cool]

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 9:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
zdecydowanie się zgadzam - automat i duży silnik jest ok...

a miałem kiedyś 2.8 tylko sedana z automatem i bardzo fajnie to chodziło...

co do spalania, to lubił zjeść... ale średnio w mieszanym w 10litrach mi się zamykał...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 12:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Widze, ze temat sie troche zmienil i zamiast o samochodzie to jest o skrzyniach automatycznych [oczko] Jeszcze raz podkresle, ze to moje upodobania, ale gdybym skreslil ten samochod ze wzgledu na skrzynie biegow to bym o niego nie pytal :) Oglajac takie kombi na co zwrocic uwage? To znaczy jak zobaczyc czy nivo dziala? Czy jest jakis sposob zeby ksiazke serwisowa sprawdzic?
Czytalem na forum kiedys temat o ksiazkach serwisowych opisanych na przykladzie BMW wypelnianych w domu przed sprzedaza auta [zlosnik]
Jeszcze jedno: czy w kosztach utrzymania jest duza roznica miedzy tym silnikiem a 3.2?

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 10:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
Zacznij od zgodności z VIN

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 9:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Zerknij standardowo na:
Stan nadkoli przód - czy nie ma wyprysków korozji
Stan uszczelek zwłaszcza tylnych szyb przestrzeni bagażowej - czasem są już niesprawne i korozja w bagażniku gotowa. Oceń też "wilgotność" w bagażniku, szczególnie w schowku pierwszym (większym), no i oczywiście "w błotnikach" - tam gdzie zapas oraz lewarek i pojemnik na płyn spryskiwacza tył.
Tylna klapa dół po otwarciu - korozja
Częstym ogniskiem korozji w W124 jest też przestrzeń pod zbiornikiem płynu do spryskiwacza w komorze silnika.
Klimatyzacja powinna być na nowym czynniku 134A, wiec nie będzie z nią problemów (raczej - przynajmniej z "nabiciem")
Pojawią się też zapewne głosy, o sprawdzenie "stanu wiązki elektrycznej, bo w tych motorach siadają" - nie wiem jak się to robi. Ona chyba albo działa, albo nie.
Z Nivo podobnie. Jak utrzymuje poziom, mimo obciążenia, to najprawdopodobniej działa.
Co do różnic pomiędzy 320 a 280 nie mam zdania, poza prześledzeniem danych odnośnie spalania na klubowej stronie. Gdybym znalazł w ładnym stanie 320, kupiłbym 320, ale 280 w ładnym stanie jest na pewno lepsza, niż 320 w średnim i tym bym się kierował przy wyborze. Umówmy się, mówimy o pełnoletnich autach.
Co do spalania, to było wałkowane wiele razy. Mnie 280TE raczej nie spala poniżej 12 l/100. Raz udało się zejść do 10,5, ale uważam to raczej za wielki przypadek, niż normę. Norma, to ok. 12,5 l/100km w cyklu mieszanym.
A. No i zapytaj pana sprzedawcę, co rozumie przez "podgrzewana szyba przednia" - odmrażacz?
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 12:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
szymon.dziawer pisze:
Stan uszczelek zwłaszcza tylnych szyb przestrzeni bagażowej - czasem są już niesprawne i korozja w bagażniku gotowa.


To nie niesprawna uszczelka, ale korozja ramy okna, a dokładniej jej dolnej części powoduje przeciek, o którym myślisz.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 1:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
_me: how_ pisze:
To nie niesprawna uszczelka, ale korozja ramy okna, a dokładniej jej dolnej części powoduje przeciek, o którym myślisz.

Być może. W swoich tego nie miałem i nie mam (mam nadzieję długo mieć nie będę), ale wiem, że tam "coś" na rzeczy było z tym miejscem.
Z resztą przypadłości w sumie też nie mam w swoich.
Ale mi fajnie! [jezyk3]
Ale kilka sztuk obejrzałem i przypadłości te bywały dość często.
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 1:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
To fakt. Jakkolwiek to brzmi, to suchy bagażnik w Mercedesie jest sporym atutem przy kupnie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt maja 11, 2010 3:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Warto zobaczyć co gość trzyma w bagażniku w tym pierwszym schowku.
Jeżeli będą tam szmaty (ręczniki, szmaty do okien itp), a samochód stoi na powietrzu to zawilgocenie po zimie jest murowane, przechodziłem to ... [szalone]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 1:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
szymon.dziawer pisze:
Zerknij standardowo na:
Pojawią się też zapewne głosy, o sprawdzenie "stanu wiązki elektrycznej, bo w tych motorach siadają" - nie wiem jak się to robi. Ona chyba albo działa, albo nie.


Trzeba zobaczyć jak wyglądają poszczególne kable - jeśli izolacja na nich rozpada się, to lepiej zabrać się za szybką wymianę, co by nie zrobiły się zwarcia i nie doszły dodatkowe problemy...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl