MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 02, 2010 10:42 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Witam


Moja QP za dużo pali , w drodze na zlot i spowrotem 400 km spalila 65l. Poza tym chodzi bardzo ladnie, aczkowiek na starym Kjjecie jezdzila chyba lepiej. (dopóki się tłoczek nie przytarł z uwagi na zatarte łożysko slizgowe na którym stoi.) Wymieniłem Kjeta i od tej pory mam kłopoty.

Znam tylko 2 regulacyjne sruby w M110 ..
sruba plastikowa do dodawania powietrza na wolnych obrotach
Imbus którego nikt nie powinien ruszac

Pytania

W którą strone kręcić imbusem żeby zubożyć mieszankę
O ile kręcić żeby zmniejszyc spalanie z 18 trasa 25 miasto na 12 trasa 17 miasto ;)

Jaka jest zasada dzialania klapy przepywomierza
Kręcąc imbusem podnoszę albo opuszczam klapę ...
I teraz 2 scenariusze

1. Jak kręcę imbusem w prawo zgodnei z ruchem wsk. zeg. to wkręcam imbusa a dźwignia idzie w górę, a klapa idzie w górę czyli jak odpalę auto to więcej się będzie wyginała w dół przy tej samej ilości powietrza czyli będize bogatsza mieszanka
2. Jak kręcę imbusem w lewo czyli wykręcam śrubę to klapa idzie w dół ... ni ewiem ... pogubiłem się

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: śr cze 02, 2010 7:11 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
wkręcając imbus wzbogacasz (w paliwo) mieszankę. Sprawdź o pół obortu, policz dokładnie, żebyś mógł do tego wrócić. Powodzenia z regulacja M110 [hihi]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr cze 02, 2010 11:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
A najlepiej zacznij moze od analizy spalin. Moze sie okazac, ze wcale nie masz za bogatej mieszanki :o

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: sob cze 05, 2010 5:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
auto jest ustawione na alalizatorze spalin ...
ale imo spalanie 20L na trasie jest przesadzone
ostatnio zaniedbalem QP, na rzecz gokarta ... pokręcę sobie imbusem ;)
oczywiscie zapisuje wszystk ozeby wrocic do tego stanu co jest teraz

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: ndz cze 06, 2010 10:51 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
erio pisze:
ale imo spalanie 20L na trasie jest przesadzone

Nie wiem przy jakich prędkościach takie wyniki, ale tyle to chyba nigdy nie miałem - nawet stojąc w korkach...

Coś się zdecydowanie popier... Ostatnio sporo jeżdżę autem głównie po mieście i spalanei wychodzi średnio poniżej 16 litrów. W cyklu mieszanym z jedną długą trasą wyszło nawet poniżej 13 litrów.

Dodatkowo jakby nie spojrzeć 280CE waży trochę mniej od 280SE ;)

Jeśli to się pojawiło z dnia na dzień to mieszanka raczej sama się nie rozregulowała...
Czy jest możliwe że padł warm-up regulator albo przynajmniej jego czujnik temp i masz ciągle wzbogacaną mieszanke? W M110 ten regulator ma chyba dość duży wpływ na to co wpada do cylindrów...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz cze 06, 2010 3:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Wczoraj wróciłem z rajdu miedwiańskiego i spalanie na dystansie 300km wyszło 13,5 litra/100km w cyklu jazdy mieszanym i postojami na etapach. Łącznie z powrotem do domu i kick-down pracował często o prędkościach już nie będę wspominał [zlosnik] Dodam, że mam m110 na k-jecie. Jakie kolega ma opony ?? :D



Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Post: wt cze 08, 2010 8:40 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
faktycznie dużo pali
mi M110 w trasie przy w miarę równej jeździe 110km/h spala 10l, a w szarpanej do 11l w aucie trochę cięższym. w mieście generalnie spokojnie-nie licząc startu spod swiateł i obwodnic [zlosnik] max. 15l
wyregulowane wg. analizatora
zerknij na świece, czy któreś z wtrysków nie leją i czy masz szczelny układ paliwowy [zlosnik]
zakładam, że paliwo w oleju, stan filtra i kopcenie na czarno już wyeliminowałeś
zubożenie mieszanki może wyjść bokiem, ale to też pewnie wiesz.

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl