MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 1:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 03, 2010 10:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jak to jest ze sterowaniem wentylatorem chlodnicy w M102 (w tym przypadku chodzi o 200 E/TE). Wiem, ze 230 maja wentylatory ze sprzeglem elektromagnetycznym - czy w 200 tez tak jest czy moze faktycznie jest polaczony na stale? (u mnie nie daje sie obrocic bez wzgledu na to czy silnik stoi czy nie i czy zaplon jest wlaczonyczy nie)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 10:59 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Sprzęgło elektromagnetyczne, nigdy nie widziałem fabrycznie na stałe.
Chociaż kilka krotnie widziałem zblokowane sprzęgła na stałe, poprzez wplątanie linki w przestrzeń pracy sprzęgła ( nawet blachowkręty ), chodziło o wrażenia dźwiękowe - przy przegazowaniu szumiał jak dużo większy silnik [zlosnikok] - jest dźwięk jest moc [zlosnik]


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 11:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wentylator szumi - mocy nie ma :( (taki wiatraczek potrafi "zezrec" nawet 5-7 kW). Jak zdiagnozowac sprzeglo wntylatora?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 11:33 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Podlacz bezposrednio do akumulatora - powinno sie zablokowac. No ale jak masz na stale zablokowane - sprawdz czy jest napiecie na cewce, poszukaj blachowkretow ;-) .
Wez omomoerz i sprawdz rezystancje cewki - moze jest przepalona i ktos zablokowal sprzeglo, zeby bylo chlodzenie.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 7:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wentylator wyglada tak:
Załącznik:
_IMG_0048.JPG
_IMG_0048.JPG [ 28.26 KiB | Przejrzano 760 razy ]
co to sa te ocynkowane sztyfty, ktore widac miedzy tarczami sprzegla? Czy to sprzeglo ma jakis diwajs do awaryjnego blokowania jak w PF 125p? A w ogole to gdzie szukac przewodu elektrycznego do sprzegla?

P.S.

Fajna miniaturke chlodnicy ma ten silnik :). 230 tez taka ma?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 9:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Wymontuj wentylator i będzie wszystko widoczne,jest przykręcony jedną śrubką M8 klucz 13,może padło łożysko.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: pt cze 04, 2010 9:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
190 też ma taką malutką chłodniczkę (kolega w w124 230 też ma malutką chłodniczkę) ,a wentylator steruje czujnik w głowicy z przodu silnika widać go od razu po otwarciu maski.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt cze 04, 2010 11:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 7:06 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Lublin
Witam, tak właśnie jest małe chłodniczki w ciepłe dni dodają więcej mocy [totalszok]
Odnośnie Twojego sprzęgła Kiełbik to na bank masz coś wymodzone bo czujnik jest skonstruowany w ten sposób że gdy nie działa wiatrak wogóle sie nie włączy, chyba że jakis magik zmostkował 2 piny czujnika nie koniecznie w czujniku może jeszcze we wtyczce do niego, przerabiałem ten problem sprawdź wtyczke (mała czarna) po zdjęciu jej z czujnika wiatrak powinien kręcić się mimowolnie a po zmostkowaniu 2 pinów powinien się załączyć (nie pchać łapek do wentylatora bo boli : ) jeśli po zdjęciu wtyczki dalej jest lipa to musisz sprawdzić oporność cewki (nie pamiętam jaka powinna byc ale ktoś na forum o tym pisał) i ew przejrzeć całe sprzęgło czy nie ma jakis modów typu linki sznurki patyczki czy jak kolega napisał wkręty. Spalanie przez to napewno wzrasta i to durzo a silnik jest przechłodzony. Jeśli czujnik to nowy kosztuje 40 zł a jeśli masz coś namodzone w sprzęgle to odezwij sie do nas mamy całość działającą. Tu masz foto który to czujnik:

[img]1055391264.jpg[/img]


Załączniki:
1055391264.jpg
1055391264.jpg [ 37.92 KiB | Przejrzano 726 razy ]

_________________
W124 230 '87 - na co dzień

Rover 218 SDe - sprzedam.
Na górę
Post: pt cze 04, 2010 3:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wiec tak: jestem juz po pierwszym tescie samochodu: zuzycie w granicach 10,6-11 l/100 km co nie jest zlym wynikiem zwazywszy, ze samochod zaladowany na maxa i 89,5% trasy pokonal na 4 biegu przy sredniej predkosci 140-160 km/h (4-5 tys obr/min). Mianowicie po przejechaniu dokladnie 105 km cos chrupnelo w skrzyni i stracily sie wszystkie biegi z wyjatkiem bezposredniego :evil:. Wentylator spzegniety na stale (mechanicznie - stoi nawet przy wylaczonym zaplonie) w sumie stanowil juz tylko uboczny problem. Podobnie jak termostat (ktorego prawdopodobnie w ogole nie ma bo silnik bardzo dlugo sie nagrzewa i nawet przy ostrym hajcowaniu temperatura nie przekracza 80 stC). Reasumujac, wobec w/w okolicznosci zuzycie paliwa w okolicach 10-11 l jest calkiem zadowalajace i pozwala miec nadzieje, ze po doprowadzeniu wszystkiego do porzadku samochod nie bedzie palil jeszcze nieco mniej. Dynamika w sumie tez ok. Na Gore Swietej Anny wjechal bez zadyszki z predkoscia 150 km/h a piatego biegu (z tego co sie zdazylem zorientowac w ciagu tych 105 km) w ogole mogloby nie byc. TDI tylko te z czerwonymi literkami bywaja uciazliwe :). Z 90-cio konnymi spokojnie daje sobie rade 8).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pt cze 04, 2010 4:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 7:06 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Lublin
Kiełbik, silnik sie długo nagrzewa bo wentylator masz spięty i dla tego nie przekracza Ci 80 stopni, jak napisałem wyżej silnik jest przechłodzony i dlatego pewnie wydaje Ci sie że termostat nie dziala. Zrób sobie wentylator to bedzie cichutko chodził i pracowal w normalnej temperaturze, co powinno zaowocować jeszcze mniejszym spalaniem, a skrzynia to już inna brocha :cry:

_________________
W124 230 '87 - na co dzień

Rover 218 SDe - sprzedam.


Na górę
Post: pt cze 04, 2010 9:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Najpierw zrobie skrzynie, potem wentylator a na koncu termostat ;).

Tymczasem mam dylemat bo okazalo sie, ze dobor skrzyni to wcale nie taka prosta i oczywista sprawa... :(

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl