MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 11:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 916 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt maja 07, 2010 7:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
czujnik wału przeniesiony nie długo CDN... [hihi]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 3:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
zegarek pisze:
Do pełni szczęścia potrzebował będziesz jeszcze mod do włączania/wyłączania solenoidu VVT w zależności od obrotów. Można to zrobić po prostu przez dołózenie przekaźnika pod wyjście MS'a.

Troszkę opóxniony zapłon..ale zawsze :)

Myślałem że ten mod jest zaimplementowany w MS-I/I-extra. Ale skoro się myliłem.....mógł byś coś więcej na ten temat powiedziec ?:)

voytas pisze:
brak sondy i problem z jej montażem

Sonda jest
Cytuj:
- konieczna przeróbka kolektora ssącego żeby wtryski siedziały odpowiednio głęboko

U mnie brak takiej konieczności - M104 ma już co trzeba.
Cytuj:
- konieczne dorobienie łącznika pomiędzy przepustnicą a puszką filtra który zastąpi rozdzielacz wtrysku z "kaloszem"

Brak takiej konieczności - jak wyżej.

Cytuj:
- problemy w komunikacji MegaSquirt - laptop przy użyciu przelotki USB<->RS232


Mam lapka z RS232 ....wiec takiego problemu tez nie będzie.
Czas leci, a ja przez 111 nie mam kiedy zabrac sie za 201. Mysle jednak że w przeciągu miesiąca....najpóxniej 2 Odpale maszynke.

_________________
Kubitus


Na górę
Post: sob maja 29, 2010 8:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Beczka zagadała!

Wiązka zrobiona na szybko na skrętkę, czujniki temperatury nie skalibrowane, a mimo to 5 sekund kręcenia i M102 zagadał :)

Mam całkowicie wywalony rozdzielacz wtrysku - pozostała goła przepustnica. Pozostało mi dorobić jakiś łącznik który zastąpi kalosz i rozdzielacz oraz polutować wiązkę. Znajomy mi już kilka razy mówił że benzyniak odpali bez względu na poprawność skłądu mieszanki, ale do końca nie byłem pewien czy to się uda.

Teraz pozostaje tylko poprawnie skalibrować czujniki temperatury oraz dopieścić mapy wtrysku.
Gdybyście słyszeli jak równo pracował ten silnik...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz maja 30, 2010 10:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
[zlosnikok] gratulacje ja na razie nie mam czasu na M103 ale może nie długo coś ruszy.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt cze 04, 2010 8:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
-znalazł się czas bo padła dziś nie dawno zmieniana pompa wody :evil: ,dziś ustawiłem zębatkę (miałem błąd o jeden ząb+obrócenie czujnika wału) a próby z motronikiem w późniejszym terminie.Jak by kto pytał to mam już niezłą wprawę w wyjmowaniu pompy wody w M103 [zlosnikhihi] no godzinka na wyrwanie max...

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt cze 04, 2010 9:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
bmw pisze:
gratulacje ja na razie nie mam czasu na M103 ale może nie długo coś ruszy.

Odpalenie auta to połowa sukcesu. Drugi dzień kończę rzeźbić wiązkę. Prawdopodobnie jutro rano auto pierwszy raz wyjedzie z garażu. Na razie do poruszania się jest LPG, więc wystarczy że odpali na benzie i da się wkręcić powyżej obrotów przełączania ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt cze 04, 2010 10:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Na forum MSEFI reklamuje się nowy diler podzespołów z Turcji:
http://www.msefi.com/viewtopic.php?f=77&t=38205

A tutaj bezpośredni link do Turka ;)
http://megaecu.com/

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn cze 07, 2010 10:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
voytas pisze:
Na forum MSEFI reklamuje się nowy diler podzespołów z Turcji:
http://www.msefi.com/viewtopic.php?f=77&t=38205

A tutaj bezpośredni link do Turka ;)
http://megaecu.com/


Ceny kosmos

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: wt cze 08, 2010 7:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Dziś zrobiłem następną próbę i jest dużo lepiej jak ostatnio z tym ,że silnik już pracuje równo ale tylko od jakiegoś 1000 obr. do 6400 obr jest igła :) ale jest ale :/ za cholerę nie chce działać na biegu jałowym po prostu gaśnie (więc automatem nigdzie nie wyjadę) jak mu uchylić lekko przepustnicę nogą idzie utrzymać nawet 700 obr bez falowania itp.Na razie nie mam pomysłu czy jeszcze mam błąd z ustawieniem czujnika wału czy może coś źle wpinam z powietrzem.Przez to że brak wolnych też ciężko odpala trzeba uchylić przepustnicę to się zbudzi do życia.Zaznaczam że wszystkie elementy jak krokówka ,przepływka ,tps sprawne.Pożyjemy zobaczymy.Tak to wyglądało jeszcz godzinę temu teraz znów KE :x


Załączniki:
motornic.JPG
motornic.JPG [ 191.16 KiB | Przejrzano 2088 razy ]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.
Na górę
Post: czw cze 10, 2010 6:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wczoraj odbyła się pierwsza jazda autem po zamontowaniu elektroniki.

Auto jakoś jeździ pomimo wygenerowanej automatem mapy wtrysków i nieskalibrowanych czujników temp.
Akurat odczyt temperatury powietrza jest względnie poprawny a to w zasadzie jedyny czynnik znacznie wpływający na dawkę paliwa.

Modernizacja auta zaowocowała kilkoma nowymi usterkami:
- źle podłączona linka ASB - skrzynia wrzuca ostatni bieg już przy 30km/h
- zablokowane tylne hamulce po prawie dwumiesięcznym postoju
- brak wspomagania hamulców związany z powyższą usterką

Wszystko to na dniach zostanie wyprostowane.

Na razie pierwszy odczuwalny zysk to płynne przełączanie auta z benzyny na gaz. Nie ma już problemu jednoczesnej pracy na obydwu paliwach. Teraz wtryskiwacze są odłączane razem z pompą paliwa :) Tutaj należy docenić to że bez problemów mogę po prostu przekaźnikiem odciąć zasilanie wtryskiwaczy - w fabrycznych układach trzeba zazwyczaj stosować specjalne emulatory...

Niedługo przy okazji naprawy usterki ASB postaram się zrobić pierwsze fotki.

Co do kosztów to już dawno przekroczyłem zakładany budżet i wiem że w 123 taka przekładka jest nieopłacalna. Sporo pieniędzy poszło na dokładanie rzeczy które w nowszych modelach już są (np. sonda). Moim zdaniem warto w to zainwestować gdy szacowana wartość auta jest trochę większa. Idealne zastosowanie to W124 i W126 z dużą benzyną. Jeszcze lepiej do przeróbki nadają się silniki na D-Jetronicu - tam wystarczy wymienić elektronikę i regulator ciśnienia paliwa.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw cze 10, 2010 6:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
[zlosnikok]
czekam na zdjęcia bo jestem ciekawy jak to wygląda na M102,a może by tak do W201 ??? narazie M103 muszę dokończyć mam nadzieję że niedługo...

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw cze 10, 2010 10:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Obiecane fotki. Może jakość nie powala, ale mniej więcej obrazują zakres zmian.
Załącznik:
Komentarz: Listwa wtryskowa...
IMG_0356.JPG
IMG_0356.JPG [ 46.68 KiB | Przejrzano 2026 razy ]
Załącznik:
Komentarz: Przepływomierz od Kubitusa pasuje idealnie :)
IMG_0360.JPG
IMG_0360.JPG [ 41.81 KiB | Przejrzano 2026 razy ]
Załącznik:
Komentarz: Regulator ciśnienia paliwa.
IMG_0358.JPG
IMG_0358.JPG [ 147.63 KiB | Przejrzano 2026 razy ]
Załącznik:
Komentarz: Czujnik temperatury cieczy.
IMG_0357.JPG
IMG_0357.JPG [ 46.83 KiB | Przejrzano 2026 razy ]

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt cze 11, 2010 6:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Jak osadziłeś wtryski w kolektorze ,masz jakieś fotki ?

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt cze 11, 2010 11:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Na kocu listwy jest regulator podcisnieniowy cisnienia paliwa? Ten sterownik nie ma czujnika cisnienia paliwa?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn cze 14, 2010 5:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
bmw pisze:
Jak osadziłeś wtryski w kolektorze ,masz jakieś fotki ?

Kolektor został "rozwiercony" aby zmieścić wtryskiwacze. Trzeba było poszerzyć obydwa stopnie, tzn. otwór na cały wtryskiwacz (ok 1mm brakowało) oraz mały na samą końcówkę. Fotek niestety nie ma i raczej nie będzie - nie planuję na razie ściągać kolektora...

TReneR pisze:
Na kocu listwy jest regulator podcisnieniowy cisnienia paliwa? Ten sterownik nie ma czujnika cisnienia paliwa?

Tak, to jest regulator ciśnienia paliwa. Podciśnienie jest podłączone do kolektora i pozwala utrzymać stałe nadciśnienie wtrysku paliwa względem powietrza w kolektorze.
Sterownika wtrysku nie interesuje ciśnienie paliwa. Po to jest regulator na listwie żeby utrzymywać ciśnienie na ustalonym poziomie - nigdy się nie spotkałem z innym rozwiązaniem (oprócz instalacji LPG gdzie ciśnienie zmienia się jak w kalejdoskopie ;) ).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 916 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl