MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 2:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Musisz dać głowicę do zakładu gdzie to zmierzą i Ci powiedzą czy wymaga planowania czy nie. Na oko tego nie stwierdzisz.
Koszt planowania to ok. 50pln

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 2:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak jak piszez Zegarek - planowanie to ostateczność jeśli zwichrowanie przekracza normę.
Jeśli nie przekracza - wykonuje się docieranie - po to tylko aby usunąć wżery i rysy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn cze 21, 2010 6:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
No, wracam do tematu. Troche wody w Odrze uplynelo, gdzieniegdzie sie nawet przelalo, a ja w koncu moglem sie na powaznie zabrac za wymiane tej nieszczesnej uszczelki w Laluni. W miedzyczasie wymienilem uszczelke w Lublinie, wiec z tym wieksza ochota zabralem sie za ta czynnosc w germanskim dupowozie :)
Do rzeczy.
Rozbebeszylem juz wszystko wg ingliszowego manuala, nie wiem tylko jak ustawic silnik na znaki przed zdjeciem lancucha.
Macie jakas fiszke ktora to wyjasnia? Bardzo prosze o wklejenie w tym watku jakiegos schematu, na ktorym bedzie co z czym i gdzie zgrywac.
Pozdrawiam!

P.S. Lece do Castoramy po torxa 12 bo nie mam czym glowicy odkrecic :)

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: pn cze 21, 2010 7:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Załącznik:
rozrzad i.jpg
rozrzad i.jpg [ 70.58 KiB | Przejrzano 667 razy ]

Załącznik:
rozrzad.jpg
rozrzad.jpg [ 26.17 KiB | Przejrzano 667 razy ]

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: pn cze 21, 2010 9:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Dzieki!
Obcielo na fotce momenty dokrecenia srub napinacza.
Jakimi tez momentami dokrecac sruby walka rozrzadu?

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: pn cze 21, 2010 10:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Załącznik:
napinacz.jpg
napinacz.jpg [ 30.92 KiB | Przejrzano 654 razy ]

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: wt cze 22, 2010 12:20 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Dzieki raz jeszcze!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: wt cze 22, 2010 9:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
No dobra. Dzisiaj jakos sie nie zlozylo na wielkie grzebanie, za to udalo mi sie w koncu dostac tego nieszczesnego Torxa do odkrecenia srub glowicy.
Probowalem ustawic silnik na znaki ale nie jestem pewien czy wszystko gra. Wal ustawilem na OT, pierwszy tlok jest w gorze, krzywka walku do dolu (dzwigienki zaworowe pierwszego cylindra luzne) i taki oto widok na znak na kole zebatym walka:
Obrazek
Obrazek
Moze spostrzezenia:
1. Wyglada to jakos troche inaczej niz w instrukcji, nie ma zadnego nadlewu ani kreski tylko jakas kropka na walku, ktora zgrywa sie z nadlewem na glowicy.
2. Mniej wiecej na tej samej wysokosci kropka farby, znaczy sie ktos juz chyba cos kiedys tu robil.

Czy widzicie cos niepokojacego? Czy strzalka na powierzchni czolowej kola zebatego walka rozrzadu jest w dobrym miejscu? (wydaje mi sie ze w instrukcji jest z drugiej strony)
Dodam, ze silnik pracowal dobrze, bez zadnych objawow przestawienia rozrzadu (chyba wyplulby zawory...) :)
Dajcie szybko znac, prosze, jutro z rana odkrecam glowice.

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: czw cze 24, 2010 11:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jest OK, nie pękaj.
Trzymaj kolejną instrukcję jeśli tamte to za mało :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw cze 24, 2010 5:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Dzieki za materialy!
Mam teraz zagwozdke. Nie wiem jak wyciagnac tego pina, ktory trzyma slizgacz rozrzadu. W instrukcji wymieniaja jakies magiczne narzedzie, a ja dysponuje tylko prostymi gratami garazowymi.
Da sie w tego pina wkrecic srubke, moze wystarczy ja mocniej przykrecic a pin sam wyjedzie pod naporem? Nie chce niczego robic na sile zeby nie zerwac. Jest na to jakis prosty patent?

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: czw cze 24, 2010 7:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
No dobra.. poradzilem sobie. Do srubki, ktora dalo sie w pina wkrecic przyspawalem taka druga duzą, a na calosc zalozylem mlotek bez trzonka. Pozwolilo mi to wybic ta nieszczesna tulejke :).
Jutro mam wolny dzien, pracownikow pogonilem, wiec sciagam glowice :).
Trzymajcie kciuki!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: czw cze 24, 2010 7:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Prostszy sposób na przyszłość
Załącznik:
sciagacz.jpg
sciagacz.jpg [ 20.5 KiB | Przejrzano 613 razy ]

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: pt cze 25, 2010 3:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
No dobra, to teraz Panowie szanowni na prawde jestem w czarnej dupie. Odkrecilem wszystkie sruby glowicy, a ostatnia sruba sie uszkodzila przy odkrecaniu. Pozrywaly sie te cholerne ząbki od torxa w srubie i za nic nie moge jej zlapac zeby odkrecic. Sruba nawet nie drgnela. Nie mam pojecia co teraz zrobic, bo czuje ze na amen zostane z ta sruba...
Czy nacinac i probowac ja wykrecic jakims gigantycznym srubokretem? (jebitny moment musialbym na niego przylozyc..
Czy moze probowac uciac leb sruby na rowno z glowica (szlifierka katowa), zdjac glowice a pozniej wykrecic sama srube lapiac zabka za gwint (nie powinno byc juz w niej napiecia)?
Sruba jest na zewnatrz okragla wiec nie ma szans jej niczym zlapac zeby skutecznie przekrecic...
Rece mi opadly. Pomozcie prosze!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: pt cze 25, 2010 4:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Rozwierc lep sruby, sciagnij glowice, rozwierc pozostalosc sruby pod wykretak ... mozesz tez od razu wiercic pod wykretak.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt cze 25, 2010 5:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Nie mam takich narzedzi. Poza tym do tego musialbym chyba wyjac silnik bo nie wyobrazam sobie wiercenia tego z reki...
Sruby maja szeroki kolnierz, nie dam rady rozwiercic sruby tak, zeby oderwac kolnierz nie niszczac przy okazji glowicy... Tak jak mowilem, czarna dupa...
Ma ktos do sprzedania silnik 2,6 w dobrym stanie, z niecieknaca uszczelka?

[bip] mac...

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl