MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 9:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: pt cze 25, 2010 6:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Też miałem problem z takim przypadkiem, przyspawałem dużą nakrętkę i poszło bez oporu.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: pt cze 25, 2010 8:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
No dobra, jakos poszlo. Juz dawno z niczym sie tak mozolnie nie palowalem...
Postanowilem powymachiwac spawarka i przyspawalem srube M10 do tego nieszczesnego torxa. Przeliczylem sie jednak i okazalo sie ze po spawaniu sruba ta jest na tyle slaba ze bez wiekszego wysilku udalo mi sie ja ukrecic.
Po wielu, wielu slowach na ch i h, k ,p itd, po przeczesaniu calego slownika laciny oraz kilkugodzinnym sterczeniu pod maska udalo mi sie przyspawac nasadke 10-tke do tej szpilki i pozostalosci ukreconej sruby. Po takim zabiegu nietaktem by bylo, gdyby ta cholerna sruba nie puscila...
Niby wszystko juz odkrecone a glowica nie chce isc do gory. Przypomnialem sobie, ze moja Lalunia ma szwajcarski rodowod, a co za tym idzie, dodatkowe ustrojstwo o swojskiej nazwie Luftpumpe zamocowane nad alternatorem. Tak sie sklada, ze prowadzi z tego sztywna stalowa rurka prosto do glowicy i trzyma tak cholernie mocno, ze glowica nie chciala drgnac. Oczywiscie w zadnej instrukcji sciagania glowicy nie bylo o tym slowa :)
Oto efekt tej nierownej walki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak sie przy okazji zapytam, co z nagarem?
Jest go troche na tlokach i w komorach spalania. Fajnie byloby go usunac, pytanie tylko jak to fachowo zrobic?
Ale jestem zmeczony. Po niedzieli jade po uszczelke i skrecam dziada do kupy.
Dzieki raz jeszcze za pomoc!

P.S. Jeszcze jedno. Macalem juz kilka roznych silnikow ze zdjeta glowica i praktycznie w kazdym po przebiegu 200-300tys km byl jakis tam rant na tulei cylindrowej. Tutaj przy licznikowych 200tkm zadnego rantu nie wyczulem. Szok! Gdyby nie te torxy tylko :P

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 7:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Z tłoków jakimś skrobakiem, tylko od razu odkurzaj, żeby nagar nie wpadał między cylinder a tuleje.
Komore spalania potraktuj płynem K2 do silników lub ropą i szczoteczką do zębów. Wszystkiego chemicznie nie usuniesz, resztę trzeba mechanicznie - ja używam włókniny ściernej 180, ładnie wchodzi w porowatą powierzchnię.
Z zaworów wydechowych ciężka sprawa, ja miałem taką warstwę nagaru, że musiałem wyjąć, na wiertarę, skrobakiem i papierem ściernym, ale jest blask.

Może tam gdzie będziesz oddawał głowicę będą mieli myjkę ultradźwiękową - podobno wszystko złazi.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 10:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Ja już widziałem 3 sztuki m103 ze zdjętą głowicą, w tym jeden z przebiegiem 380 tyś, z LPG i żaden z nich nie miał progów. Widać, materiał, z jakiego jest zrobiony blok ma wyjątkową wytrzymałość...


Na górę
Post: ndz lip 25, 2010 1:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Chlopaki, skladam ta nieszczesna glowice. Juz ja zalozylem, ale nie dokrecam jeszcze bo nie mam ciagle klucza dynamometrycznego. Nie chce tego na reke robic, bo wiadomo...
W powyzszych materialach nie znalazlem, jakimi momentami mam dokrecic walek rozrzadu do glowicy. Mozecie poratowac?
Dzieki i pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: ndz lip 25, 2010 1:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Chodzi Ci o koniki zaworowe ? 20-21 Nm. Oczyść dokładnie gwinty w głowicy z resztek oleju, bo można przeciągnąć gwint. Przy dokręcaniu danego konika, krzywki wałka muszą być skierowane do dołu.

Ja zawsze dokręcam ręcznie, ale z czuciem.


Na górę
Post: ndz lip 25, 2010 2:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Tak, dzieki, chodzilo o koniki. Dzieki za uwage z tymi krzywkami, tak sie domyslalem ze trzeba je odciazyc...
Gwinty srub przeczyscilem i przesmarowalem, zeby sie ladnie wkrecaly. Jak na razie idzie dobrze, ale sprobuje ten klucz gdzies skombinowac.
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: śr lip 28, 2010 12:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
No to glowica zalozona! Jeszcze potrzebuje dzien-dwa na pozakladanie wszystkich szpejów i mozna bedzie odpalac. Zobaczymy jak mi sie to w czasie rozlozy, bo robie to z doskoku.
Tak sie teraz zastanawiam, jakimi momentami dociagnac glowice po tym pierwszym 1000km od zalozenia uszczelki? W Lublinie to jest 125Nm, ale w MB? Damian, mowiles ze miales gdzies te dane, moglbys to odkopac? :)
Wszystko pieknie podokrecalem, nic tym razem nie urwalem. Walek zakladalem z pol dnia, bo oczywiscie robilem wszystko na opak... Ale nastepnym razem moge sie za to brac z zawiazanymi oczami :)...
Poprosze jeszcze o powyzsze dane i juz Was nie zanudzam, bo dla wielu z Was jest to zapewne chleb powszedni :)
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl