MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 11:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... c&&start=0


Na górę
 Tytuł: S123 300td 85r.
Post: sob mar 20, 2010 4:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 16, 2010 9:27 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Łobez
Witam. Czegoś mi tu brakuje, z tego co czytałem na forum to brak mi trójnika na pokrywie zaworów (na zdj.1)ale jest linka sterująca która prowadzi do skrzyni, mocowanie tej linki jest podgiete, jak lekko wyprostowałem, to miałem problemy ze zmianą biegów. Brak jakichś wężyków przy pompie (na zdj.3) nie mam pojęcia do czego to i co to przy pompie jest, ma ktoś pomysł? aaa jeszcze nr 2 na zdj. to czarny przewód który jednym końcem łączy się z podciśnieniem, a drugim ze skrzynią. Problem polega na tym że mój s123 300td pali 20l/100km a przy tym jest strasznie mułowaty, biegi zmienia na wyższe dopiero jak odejmę gazu. http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 4773AA.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 6:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Próbowałem regulacji cięgna prowadzącego do skrzyni tak jak mi wcześniej radziliście, chodziło o zwiękrzenie zakresu zmiany biegów przy więkrzych prędkościach(automat) niestety czy bardziej podciągnąłem cięgno, czy bardziej opuściłem nic sie nie zmienilo przełącza jak przełączał przesuniecie od skrajności do skrajności wynosiło kolo 1 cm czy może to za mało?
I dalej nie mogę zdiagnozować dlaczego nie redukuje mi biegów przy mocniejszym wciśnięciu gazu

Proszę o jakieś wskazówki.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 8:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Qudlaty poczytaj w innym temacie postów dot. linki, która odczepiła się w skrzyni i dlatego nie było regulacji, pamiętam, że ktoś pisał o sprężynce która wypadła.
gardzin z numeru 2 ma iść na numer 3 bliżej ściany grodziowej, z miejsca bliżej chłodnicy ma iść na skrzynię, a nr 1 jak podregulujesz to zmienisz moment zmiany biegów. <br>Dodano po 4 minutach.:<br> gardzin wywal ten filtr paliwa do benzyny i załóż filtr wstępny do diesla. Benzynowe mają drobniejsze oczka.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 9:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 16, 2010 9:27 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Łobez
bary123ce pisze:
gardzin z numeru 2 ma iść na numer 3 bliżej ściany grodziowej, z miejsca bliżej chłodnicy ma iść na skrzynię, a nr 1 jak podregulujesz to zmienisz moment zmiany biegów. <br>Dodano po 4 minutach.:<br> gardzin wywal ten filtr paliwa do benzyny i załóż filtr wstępny do diesla. Benzynowe mają drobniejsze oczka.
Nie rozumiem, nr 2 idący ze skrzyni podłączyć do nr 3 prawego, ok, a lewy? Linke nr 1 regulowałem uginając jej uchwyt, bo tak już ktoś robił, ponieważ linka jest zbyt krótka, była pewnie urwana, regulacji nawet nie ma bo pewnie nie sięgała. Po dogięciu jej bardziej poprawiło się trochę, ale czuć jeszcze że trzeba więcej


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 10:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
gardzin pisze:
a lewy?

a lewy do podciśnienia głównego, które teraz u Ciebie leci z numeru 2 od zaworka.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 11:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 16, 2010 9:27 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Łobez
Dzięki wielkie, mam nadzieję że to pomoże, tylko czy na to diabelskie spalanie też? bo jak ściszę radio to słyszę wir w baku [zlosnik] chciałem jeszcze znaleźć książkę typu sam naprawiam do kombi, bo to co mam to wszystko sedany, masz jakieś namiary? a może na forum coś przegapiłem. Jeszcze raz wielkie dzięki


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 7:19 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Na spalanie ma wpływ ale niewielki.
Przegapiłeś wiele tematów dot. Twojego problemu.
Nie kupuj książki, to wszystko jest na forum. Warto nauczyć się obsługi opcji szukaj.
Ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak:
wymienił filtr wstępny na taki od DIESLA,
wyregulował zawory,
wyregulował końcówki wtrysków,
sprawdziłbym czy zegary są od 300D (do 180km/h),
sprawdziłbym przełożenie tylnego mostu,
poszukałbym wycieków paliwa,
zdał relację na forum i podałbym ceny ewentualnych zabiegów.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 21, 2010 7:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 16, 2010 9:27 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Łobez
Wtryski wyregulowane, nie leją, robiłem u znajomego za darmoche,
jak sprawdzić tylny most?
co zegary mają do rzeczy? mam do 180km
wycieków paliwa nie ma,
zawory będę starał się wyregulować sam,
no i ten filtr, nie wiedziałem
:) dzięki za uświadomienie, bo z takim kupiłem.
a chłodnice w 300d były takie same do automatu jak i do manuala?
bo wydaje mi się że od sedana mojego (na części 300d) też ma korki u dołu od oleju <br>Dodano po 2 minutach.:<br> nie mogę znaleźć książki do kombicy


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 22, 2010 11:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Post który piszę nie jest podyktowany moim lenistwem (przewertowałm forum i nie znalazłem pomocnych mi informacji) lecz problemem z którym nie mogę sobie poradzić

Jak już pisałem wcześniej brak jest u mnie Kick-downa oraz redukcji biegu przy mocniejszym wciśnięciu gazu.

Skrzynia zniena biegi poprawnie,płynnie i przy dobrych zakresach predkosci czuć jedynie delikatne szarpniecie przy przełączeniu z I na II gdy jest zimna

Auto to mercedes 200D z 82r sterowany podcisnieniem, posiada cięgno któreg regulacje mi proponowano wcześniej, ten zabieg nic u mnie nie zmienił a na forum nie znalazłem opisu "regulacji cięgna" jest kika temetow o lince :(

Trójnik na pokrywie zaworów tez przetestowałem: po przeczytaniu kilku postów min.
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=39262&postdays=0&postorder=asc&highlight=automat+redukuje&&start=0
i stwierdziłem że mam źle podłączone przewody ciśnieniowe do trujnika.
Podłączyłem jak na schemacie i auto zaczeło szarpaći zmieniać biegi przy wysokich obrotach efekt ślizgającego się sprzęgła

Na przycisku kick-down mam napiecie ale jeszcze muszę sprawdzić elektrozawór i tu proszę o pomoc w jego zlokalizowaniu

Czy ktoś może miał podobne problem, może mi coś konkretnie podpowiedzieć? Bardzo proszę kolegów.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 8:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 16, 2010 9:27 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Łobez
Podłączyłem jak mówiłeś bary123ce ale, dalej przeciąga biegi, więc spróbowałem regulacji linką, kiedy poluzowałem ją do oporu to zaczął troche lepiej zmieniać, ale za to Vmax - 100km/h. więc po troszku ją podciągałem, ale po drugim razie już szarpał jak wcześniej a vmax nie wzrosła, dopiero jak wróciłem na stare ustawienia to się prędkość poprawiła, Czy ja nie powinienem mieć tej części na pokrywie zaworów tylko takie podłączenie jak mi podyktowałeś? bo wszyscy o których problemach czytałem mają ten rozdzielacz na pokrywie, co do tylnego mostu to nie mogę znaleźć numerów, gdzie one się znajdują?

_________________
S123 300D


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 12:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 16, 2010 9:27 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Łobez
w koncu znalazlem czas i zmienilem skrzynie na manualna. Spalanie cud, 8 w trasie, idzie jak strzała, czego wiecej. po kłopocie, a Sprzedam skrzynie automatyczna do 300D 85r [jezyk3]

_________________
S123 300D


Na górę
Post: sob lip 03, 2010 8:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Witam

Ponawiam moją prośbę o radę

Mam problem z automatem ponieważ nie chce redukować biegu przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu.
Czy ktoś już spotkał się z takim problemem?
Moja skrzynia sterowana jest podciśnieniem, nie ma linki ani ciegna.
Chciałbym zwiekrzyć zakresy predkości przy zmianach biegów czy ktoś wie jak to mozna zrobić?


Na górę
Post: czw lip 29, 2010 11:48 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 16, 2010 9:27 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Łobez
Witam, czy zrobiłeś w końcu kick-downa? Zbyt mocne naciągnięcie linki powoduje przeżucanie biegów przy maksymalnym zakresie obrotów lub całkowity brak przeżucania biegów. Spróbuj podłączyć podciśnienie jak na schemacie co wczesniej korzystałeś, i wtedy spróbuj regulacji linką. Moim zdaniem nie redukuje Ci biegu ponieważ silnik ma jeszcze wystarczającą prędkość obrotową. Czy redukcja biegów jest niemożliwa nawet gdy jadąc na czwórce zwolicz do 50? Pozdrawiam

_________________
S123 300D


Na górę
Post: czw lip 29, 2010 10:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Qudlaty pisze:
nie ma linki ani ciegna.

nie było takich skrzyń w W123

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl