MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sie 07, 2010 8:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Jak plaga,to plaga... Problem wygląda następująco: W trakcie wolnej jazdy ( od zera do ok. 30 km/h) wskazówka licznika skacze jak oszalała od ogranicznika do "50". Poza tym już drugi licznik kilometrów dziennych zacina się w trakcie przerzucania na pełne kilometry lub pełne dziesiątki. Po lekturze forum byłem pewien, ze to kwestia samego licznika, ale dwa z takimi samymi usterkami - no way!

Co ważne - objawy nasilają się podczas wysokiej temperatury otoczenia - po wejsciu do auta, które stało na słońcu mam pewność,ze wskazówka będzie podskakiwała a licznik dziennych kilometrów będzie odmierzał tylko do "dziewiątek".

Żeby było weselej, to od czasu przekładki licznika, podczas której zmieniłem nieco przebieg linki zablokowanej przez plecionkę masy, co skutecznie utrudniało wykręcenie takowej z zegarów, w samochodzie pojawiło się terkotanie dochodzące z okolic szkrzyni biegów. Nie wiem czy ma to związek, ale coś czuje, że ma...

Podobno w ASB jest jakiś demontowalny mechanizm "przekładniowy" obracający linką prędościomierza - może to tak terkocze i powoduje te dziwactwa?

Pomocy...

Pozdrawiam!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: sob sie 07, 2010 9:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dopisuję się do pytania u mnie jest tak samo wskaźnik prędkościomierza drga przy niskiej prędkości, a licznik kilometrów zatrzymuje się na 9 z tym, że ja mam manuala.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: sob sie 07, 2010 9:51 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Trzeba wymienić linkę.
Zacina sie o pancerzu dlatego wskazówka skacze.
Te blokady na 9 to tego w żadnym aucie nie umiałem naprawić , w 124 i 123 skończyło się na wymianie licznika.
Tam jest taki jakby pionowy tryb i on wyrabia się w gnieździe staje lekko skosem i koniec na 9.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob sie 07, 2010 10:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Potwierdzam z tą linką bo miałem to samo. Dodam, że są dwa rodzaje końcówek przy skrzyni-tzw "płetwa" i "kwadrat".

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
Post: sob sie 07, 2010 10:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
OK. Linka. Da się zrobić. A jakby ktoś mi w EPC sprawdził numer linki do skrzyni 722.122 ?

A co z tym mechanizmem w skrzyni i terkotaniem? Może tam się coś zacina - rozbierał ktoś?

Dzięki ;)

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: sob sie 07, 2010 10:51 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
McCoy pisze:
Poza tym już drugi licznik kilometrów dziennych zacina się w trakcie przerzucania na pełne kilometry lub pełne dziesiątki. Po lekturze forum byłem pewien, ze to kwestia samego licznika, ale dwa z takimi samymi usterkami - no way!


Jeżeli wyrobiony jest ślimak (pionowa zębatka, o której pisze THC), to można ją wymienić pobierając z innego licznika. Roboty na 15minut, jeżeli masz licznik na stole. Jeżeli ślimak nie jest zużyty, to najbardziej prawdopodobną przyczyną usterki będzie wyrobiona ośka bębenka przebiegu, z której napęd brany jest do dziennego licznika km. Można sobie z tym poradzić na dwa sposoby:

1. Rozebrać licznik na drobne i mając ośkę w ręku obsadzić ją na ostatnie kółko (jest tylko jedno, na które wchodzi ze wciskiem) na anarob, np. preparat do obsadania łożysk, lub zabezpiecznania gwintów. Kółka (bębenki z cyframi) powinny się luźno obracać na ośce, ponieważ są przesuwane za pomocą właśnie ww. kółka, które wchodzi na ośkę na wcisk.

2. Ustalić miejsce na ośce, w którym jest kółko wchodzące na wcisk i w tym miejscu, z czuciem, pocharatać je kombinerkami lub szczybcami kątowymi. Zabieg ten sprawi, że kółko znów wejdzie na oś z pewnym oporem. Reszta czynności, tak jak w pkt. 1

Być może opis wygląda trochę zagmatwanie, jednak po rozebraniu licznika, łatwo skojarzyć co i jak. Na wspomnianej ośce jest przymocowana na stałe ślimacznica, którą napędza ślimak, o którym wspomniał THC. Ze ślimacznicy, poprzez ośkę napęd przenoszony jest na kółko przesuwające bębenku cyfrowe. Jeżeli oś wyrobiła się, mechanizm poradzi sobie z przesuwaniem jednej cyfry. Przy dwóch, lub trzech występuje nieco zwiększony opór, co sprawia, że oś zaczyna ślizgać się i cały mechanizm staje dęba.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
Post: sob sie 07, 2010 11:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Patro pisze:
Być może opis wygląda trochę zagmatwanie, jednak po rozebraniu licznika, łatwo skojarzyć co i jak.


Opis jest zrozumiałny nawet dla mnie ;) Licznik mam na stole. Aparat gdzieś się zawieruszył,ale jak znajde i zaczne to "naprawiać", to zrobie dokumentację.

Pozdro!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: ndz sie 08, 2010 9:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
zgadzam się w 100% z Patro miałem to samo i zrobiłem też tak tyle że ja w miejscu tego trybu sklepałem trochę te osikę i jest dobrze dodam jeszcze że ten tryb jest metalowy tak do jasności

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: ndz sie 08, 2010 9:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
McCoy pisze:
A co z tym mechanizmem w skrzyni i terkotaniem? Może tam się coś zacina - rozbierał ktoś?

Linka się wysunęła ze skrzyni i dlatego wskazówka skacze...
U mnie terkotało w zegarach bo z tej strony nie sięgała do końca ;-)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn sie 09, 2010 4:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
a u mnie drgała bo była za mocno dokręcona do licznika, jak wyjmowane były zegary i później linka została wkręcona delikatniej skakanie skończyło się [zlosnikz]

_________________
w123 300D '83


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl